Nový Scénic je na prvý pohled odlišný od svého předchůdce především svými velkoplošnými světlomety, v kterých jsou pod čirými skly umístěny i blikače. Vedle kapoty motoru byly změněny i nárazníky, přední nárazník obsahuje kruhové mlhové světlomety. Nárazníky lakované v barvě vozu a všechny boční dveře mají nelakované ochranné pásy, které chrání karoserii zejména při parkování proti poškození a proto je pokládám za účelné a praktické. Celkově je karoserie Scénicu, přestože je vyšší, elegantní a zapůsobila na mne především celkovým sladěním všech designerských prvků a svou originalitou.
Po prohlídce interiéru vozu, musím konstatovat, že konstruktérům Renaultu se podařilo maximálním využitím vnitřního prostoru karoserie zabezpečit dostatek místa pro všech pět cestujících. Dobře vytvarovaná měkká sedadla vpředu jsou rozměrná a pohodlná, zadní tři jsou poněkud užší, protože jsou všechna tři stejně široká. Variabilita uspořádání vnitřního prostoru Scénicu umožňuje nejen pohodlné cestování, ale i využití vozu k přepravě nákladu různých rozměrů. Všechny tři zadní sedačky s nastavitelným sklonem opěradel jsou samostatné: je možno je tedy jednotlivě posouvat, sklopit nebo jednotlivě vyjmout. Cestující vzadu mohou využít sklopných stolků umístěných zezadu na opěradlech předních sedadel. Mimoto může při obsazení vozu čtyřmi cestujícími jako stolek sloužit i sklopené opěradlo prostředního zadního sedadla. Manipulace se zadními sedadly včetně jejich vyjmutí z vozu je velmi jednoduchá.
Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný rozměrnými zadními pátými dveřmi. Nakládání těžších předmětů usnadňuje nízká výška prahu zavazadlového prostoru nad silnicí. Praktická je i možnost umístění krytu zavazadlového prostoru mimo normální polohy i do nižší výšky nad podlahou zavazadlového prostoru. Síť pro fixaci nákladu brání zavazadlům v jejich nežádoucím pohybu. Základní objem zavazadlového prostoru 410 litrů se vyjmutím zadních sedadel zvětší až na neuvěřitelných 1 800 litrů.
V interiéru vozu je velký počet praktických odkládacích schránek. Ve schránce umístěné uprostřed pod přístrojovou deskou je možné i chladit nápoje. Vedle výsuvných schránek pod předními sedadly jsou dvě schránky i v podlaze před zadními sedadly a další tři pod zadními sedadly. Řada dalších odkládacích prostorů a kapes umožňuje rozmístění různých potřeb v dosahu cestujících a rozhodně činí cestování příjemnějším. Vyšší posez řidiče mě umožnil z nadhledu lepší sledování dopravní situace. Taktéž uspořádání palubní desky podle všech ergonomických zásad neodvádělo nadbytečně mou pozornost od provozu na silnici.
Testovaný Scénic RXT s pětirychlostní mechanickou převodovkou byl vybaven benzinovým šestnáctiventilovým motorem o objemu 1.6 litru. Nejvyšší výkon 110 k (79 kW) dosahuje motor při 5750 ot./min. Nejvyšší točivý moment 148 N.m pak při 3750 ot./min. Výrobce udává maximální rychlost 185 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h. za 11,2 sekundy. Během testu jsem dosáhl průměrné spotřeby 7,4 litru na 100 km.Vzhledem k tomu, že jsem ujel přes třetinu kilometrů ve městě, na dálnici do Brna a zpět jsem se snažil udržovat maximálně povolenou rychlost (130 km) a jezdil jsem se Scénicem svižně, mám zato, že spotřeba není vysoká. Akcelerace vozu s uvedeným motorem byla velmi dobrá, motor na rovné silnici ochotně zrychloval již od 1800 ot./min. Kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech jsou účinné, ani po delším brždění jsem nepociťoval snížení jejich účinku. Brzdový systém s ABS, přesné řízení a konstrukce podvozku mě umožňovaly i přes vyšší těžiště vozu a měkčí pérování rychlý a bezpečný průjezd zatáčkami. Vzhledem k měkčímu pérování vozu jsem nerovnosti silnice pociťoval podstatně méně než u vozů řady značek, které mají pérování tvrdší. Vhodně dimenzovaný posilovač řízení mi ulehčoval zejména zaparkování vozu na poměrně malém prostoru.
Scénic má v základní ceně mimořádně bohatou výbavu: mimo jiné airbagy pro řidiče i spolujezdce včetně bočních airbagů, výškově nastavitelný volant i výškově nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, ABS, imobilizér, elektrické ovládání oken předních i zadních dveří, elektrické ovládání vnějších zrcátek včetně vyhřívání, klimatizaci s chlazenou schránkou a palubní počítač. Cena s touto základní výbavou s motorem 1.6 16V je 569 900 Kč. Testovaný vůz měl navíc autorádio s přehrávačem kazet (12 000 Kč), disky kol z lehkých slitin (12 000 Kč) a metalický lak (10 000 Kč). Jeho cena s uvedenými doplňky byla 601 900 Kč.
Pro Renault Scénic RXT s mechanickou převodovkou je možné zvolit další dva benzinové motory a to 1.4 16V (549 900 Kč) a 2,0 16V (609 900 Kč) anebo dieslový motor 1.9 dCi (619 900 Kč).
Testovaný Renault Scénic je možné zakoupit též s automatickou převodovkou RXT Proactive, jeho základní cena pak je vyšší o 35 000 Kč, tj. 604 900 Kč. Vybavení automatickou převodovkou je možné též s benzinovým motorem 2,0 16V anebo s dieslovým motorem 1.9 dTi, při čemž základní cena u obou modelů je stejná – 644 900 Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií