No novém VW Polo si nezasvěcený žádných převratných změn ani nevšimne. Jako by zůstal stejný. Kdo by však chtěl změny přesto najít, ten se musí opravdu pozorně dívat, neboť VW toho pro modernizované Polo přeci jen udělal hodně.
Zvnějšku na sebe Polo upozorní většími a zřetelnějšími světlomety s čirým krycím sklem a pozměněnými nárazníky. Novou tvář dostala také záď včetně víka zavazadlového prostoru. Změnou, kterou není vidět, je plně galvanizovaná karosérie, na níž výrobce poskytuje dvanáctiletou záruku proti prorezivění. Zároveň se zvýšila její celková tuhost.
Přepracovaný podvozek dostal nejen vylepšené zavěšení kol, ale také o 20 mm širší rozchod kol vpředu. Tím se zlepšila stabilita při jízdě.
Uvnitř se malý kompakt presentuje především novou přístrojovou deskou, které vévodí dva velké kulaté „budíky“ – rychloměr a otáčkoměr s hliníkovými rámečky a kovově šedými číselníky. Oba jsou ukryty pod štítem, jako opravdu originálním stylistickým prvkem. Při noční jízdě na nás velice dobře působilo i příjemné modré osvětlení přístrojů. Všechny tlačítka i páčky jsou ergonomicky vhodně uzpůsobeny a leží přesně tam, kde je očekáváme. Ostatně jako je u vozů VW zvykem. V dobře tvarovaných sedadlech potažených příjemnou látkou se sedí velice pohodlně a nelze jim prakticky nic vytknout. Zavazadlový prostor se čtyřmi vázacími oky má objem 245 litrů (Felicia 270 l, Fabia 260 l), přičemž asymetricky dělená zadní sedadla, která patří do sériové výbavy všech modelů kromě základního, umožní zvětšení na 975 litrů.
Zájemce o VW Polo si může vybrat z osmi pohonných jednotek, včetně tří dieselů, s výkonem od 37 kW (50 k) až k 92 kW (125 k), určených pro verzi GTi. Takovou nabídku má jen málokterý malý automobil.
My jsme si vyzkoušeli verzi 1.4 se čtyřventilovou technikou o výkonu 55 kW/75 k (točivý moment 126 N.m při 3800 ot./min) ve spojení s moderní čtyřstupňovou samočinnou převodovkou. Tuto kombinaci s největší rychlostí 168 km/h a zrychlením za 14,5 s můžeme vřele doporučit těm motoristům, kteří se denně pohybují v přeplněných ulicích a občas si vyjedou na výlet nebo chatu. Nám se Polo výborně osvědčilo i při delší jízdě po dálnicích či běžných silnicích. Při obsazení dvěma osobami se pohybovala v mimoměstském provozu průměrná spotřeba kolem šesti litrů benzínu na 100 kilometrů.V případě samočinné převodovky se jezdí převážně s volicí pákou zasunutou do polohy D, pro extrémní případy jsou k dispozici ještě polohy 1 – 1 – 3. Polohu „jedna“ upotřebíte např. ve strmých kopcích, přičemž dochází k zablokování druhého, třetího i čtvrtého stupně. „Dvojka“ se zablokovanou „trojkou a čtyřkou“ je vhodná do hornatého terénu a „trojka“ přijde vhod ve zvlněném terénu, kdy dochází k častému řazení mezi 3. a 4.stupněm.
Pro modely Polo s automatem si lze vybrat ze čtyř stupňů výbav, od základní až po Higline, tzn. od 365 000 do 414 900 Kč. Oproti verzím s manuálním řazením jsou o třicet tisíc dražší.