Za volantem vítězného Audi R8 se střídali Němec Frank Biela, Dán Tom Kristensen a Ital Emanuele Pirro. V první polovině závodu sice dvakrát prorazili pneumatiku, ale v jedenácté hodině se usadili na čele startovního pole a od té doby neměli nejmenší problémy. Během 24 hodin ujeli na 13,6 km dlouhém okruhu 368 kol, což představuje 5005 km při průměru 208 km/h. Ujeli o tři kola více než loňské vítězné BMW. Na druhém místě se ztrátou jednoho okruhu skončili Francouzi Laurent Aeillo, Stephane Orteli a Brit Allan McNish. Triumf Audi završila italsko-německá trojice ve složení Michele Alboreto, Ronaldo Capello a Christian Abt.
Letošní ročník závodu byl náročný i s ohledem na extrémně horké počasí, teplota povrchu okruhu se šplhala až ke 42 oC. Značka Audi se opět zapsala do historických tabulek – obsadit v Le Mans všechna místa na stupních vítězů se dosud podařilo pouze třem továrním týmům, naposled v roce 1993 týmu Peugeot.
„Auto jelo fantasticky. Celých čtyřiadvacet hodin jsme udržovali vysoké tempo, neboť jsme mezi sebou tvrdě bojovali“, prohlásil v cíli Frank Biela.a Tom Kristensen dodal: „Audi R8 je neuvěřitelně rychlé a přitom spolehlivé. Neměli jsme žádné problémy, jen nás zdrželo několik defektů pneumatik – ale o tom je Le Mans! Startoval jsme už třikrát v barvách týmu Joest a třikrát se mi podařilo vyhrát“. I přes dostatečný náskok měli jezdci volnou ruku a mohli mezi sebou bojovat jak se patří. Žádná týmová režie nebyla vyhlášena. „Chtěli jsme sportovní boj. Naši jezdci mohli jet jak chtěli a ukázalo se, že jsou opravdovými profesionály. Všem bylo jasné, že na prvním místě je úspěch značky Audi. Pro mne je vítězem každý“, komentoval výsledek Dr.Ullrich, vedoucí týmu.
Francouzská posádka na voze Courage s motorem Peugeot soukromého týmu Henri Pescarola (v tréninku až 17.) vybojovala čtvrtou příčku, o níž přišel tři a půl hodiny před cílem i výtečně jedoucí Cadillac, který se do Le Mans vrátil po padesáti letech. Po nočních technických problémech Panozu posádky Brabham, Magnussen a Andretti převzal Cadillac Northstar jezdců Bernarda, Collarda a Montagny úlohu „štváče“ vozů Audi. Ovšem pouhé 3,5 hodiny před cílem prasklo přímo na startovní rovince zavěšení zadního kola, takže Eric Bernard musel absolvovat celý jeden okruh po třech kolech. Tím se sen o „bramborové“ medaily, která by pro Cadillac znamenala nesporný úspěch, rozplynul.
Vítězství ve třídě GTS vybojovali dle očekávání Beretta, Wendlinger a Dupuy, kteří s Chryslerem Viper obsadili celkovou sedmou příčku.
Všechny tři vozy Audi R8 byly na závod perfektně připravené a tým techniků s nimi neměl prakticky žádné problémy. O práci se jim postaralo pouze několik defektů pneumatik, ke kterým na poměrně členitém okruhu dochází velmi často. Na dvou vozech R8 se v průběhu závodu měnila zadní část karoserie – šlo ale spíše o preventivní opatření. Vítězná Audi R8 mají přeplňovaný třicetidvouventilový osmiválcový motor o objemu 3,6 litru, který dosahuje maximální výkon cca 610 k (447 kW). Maximální točivý moment dociluje 700 N.m. Vůz má šestistupňovou sekvenční převodovku Ricardo, lamelový diferenciál s omezenou svorností, pohon zadních kol a minimální hmotnost 900 kg.
Nyní se úspěšné automobily Audi, včetně dalších speciálů z Le Mans a doplněné ještě o rychlé BMW představí na okruhu Nürburgring v rámci tzv. American Le Mans Serie, která po Silverstonu hostuje podruhé a naposledy na evropských tratích.
Výsledky
1. Biela/Kristensen/Pirro | Audi R8 |
2. Aiello/McNish/Orteli | Audi R8 |
3. Abt/Alboreto/Capello | Audi R8 |
4. Bourdais/Grouillard/Clerico | Courage Peugeot C52 |
5. Katoh/O´Connell/Raphanel | Panoz LMP – 1 |
6. Suzuki/Kageyama/Kageyama | Panoz LMP – 1 |
7. Beretta/Wendlinger/Dupuy | Chrysler Viper GTS |
8. Tsuchiya/Kondo/Iida | Panoz LMP – 1 |
9. Donohue/Amorim/Beltoise | Chrysler Viper |
10. Pilgrim/Collins/Freon | Chevrolet Corvette |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií