Prvního června zahájí BMW další kapitolu úspěšných dějin svých řadových šestiválců započatou v roce 1993. Dosavadní motor 2.8 nahradí totiž třílitr o výkonu 170 kW/231 k, s nímž např. kupé 330 Ci obstarává největší (elektronicky ohraničenou) rychlost 250 km/h. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 6,5 s, z rychlosti 80 km/h potřebuje na dosažení 120 km/h při čtvrtém rychlostním stupni o čtyři desetiny sekundy víc. S těmito výkony posunuje „trojkovou“ řadu do oblasti, která byla ještě před několika málo roky předurčena výkonným sportovním automobilům BMW M3. Třílitrová šestiválcová „třistatřicítka“ tak oslovuje sportovně založené řidiče očekávající od vozu neobyčejné jízdní vlastnosti.
Trojkové modely s novými motory 3.0 se na pohled poznají hliníkovými 17palcovými koly s dvoupaprskovým designem. Uvnitř zase upoutají „budíky“ lemované chromovanými rámečky. Kromě toho budou od června 2000 modely 330i sedan a touring k dostání také s pohonem 4×4. Jde přitom o stejný systém jako používá BMW X5. Místo konvenčních uzávěrek byla k zajištění stálého pohonu všech kol použity nejmodernější elektronické systémy jako DBC, ABS, ASC-X, ADB-X a systém jízdní stability DSC III, který je tak součástí systému 4×4. „Trojku“ s pohonem všech kol uvítají především ti, kteří si chtějí ještě zdokonalit už tak velice kvalitní trakční vlastnosti na sněhu, ledu a kluzkém povrchu.
Nový šestiválec se objeví rovněž pod kapotou modelů Z3 v provedení roadster i kupé. Z klidu na 100 km/h sprintují oba modely za rovných šest sekund (s novou pětistupňovou samočinnou převodovkou Steptronic za 6,3 s) a stejný čas potřebují i na akceleraci z 80 na 120 km/h při zařazené „čtyřce“. Pozoruhodná je také spotřeba, pro sportovní vozy přímo netypická – pouhých 9,5 litru na sto kilometrů. Na nové motory upozorňuje pouze štítek „3.0i“ na zádi vozu. Nově je možné si objednat Z3 také v metalickém laku pistáciové zelené.
A konečně i BMW X5 bude při svém uvedení na evropský trh dodáván nejen s vidlicovým osmiválcem 4.4i, ale i novým šestiválcem jako BMW X5 3.0. S ním zvládne „stovku“ za 8,5 s (se steptronicem za 8,8 s) a největší rychlost 202 km/h. Bez zajímavosti není ani spotřeba na sto kilometrů – 12,7 litru, resp. 12,9 l s automatem.
Při vývoji nových motorů byl kladen zvláštní důraz jak na zvýšení výkonu, tak na průběh točivého momentu, který je velice často využíván především ve spodním rozsahu otáček. A tak už při 1500 otáčkách za minutu je k dispozici 90 procent největšího točivého momentu 300 N.m. I přes značný nárůst výkonu je však spotřeba paliva udržena na úrovni předchozích motorů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas