V prodeji osobních aut si Škoda s 17 719 vozy udržela první místo, ale její podíl na trhu klesl poprvé pod 50 % a to na 48 %. V příštím období se dá očekávat pozvolné snižování podílu Škody na trhu vzhledem k nabízenému velkému množství nových modelů osobních aut z dovozu, z kterých si zájemci mohou volit model podle svých představ a požadavků. Snižování podílu Škody na trhu jistě ovlivňuje skutečnost, že Škoda má malý počet modelů a dále i to, že dovozci v rámci konkurenčního boje poskytují zákazníkům různé výhody, slevy, výhodný leasing i pojištění zlevněné nebo na určité období zadarmo. Snižování podílu Škodovky na trhu je podle mého názoru přirozené, protože ve světě je výjimečné, aby jedna značka obsadila tak velký podíl z celkového trhu v zemi. Druhé místo obsadila značka VW (2 313), třetí Opel (2 237), čtvrté Renault (2 157), páté Peugeot (1 651), šesté Ford (1 484) a sedmé Daewoo (1 405).
V prodeji lehkých užitkových aut si Škoda s prodanými 542 vozy taktéž udržela prvé místo, ale VW je jí s prodanými 515 vozy těsně v závěsu. Třetí místo obsadil Ford (446), čtvrté Peugeot (312), páté Renault (226), šesté Citroen /199) a sedmé Mercedes (166).
V prodeji nákladních vozů vede tabulku prodeje IVECO s prodanými 290 vozy, těsně ho následují AVIA (288) a Mercedes Benz (277).
Motocyklů nad 50 ccm bylo prodáno celkem 1 175, z toho nejvíce značky Yamaha (290), Husqvarna (223), Honda (135), Suzuki (128), Jawa (105) a Cagiva (99). Do 50 ccm bylo prodáno celkem 673 motocyklů a mopedů, nejvíce značky Manet/Korado (324) a Babeta (120).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií