Počet prodaných Méganů nesporně ovlivnila snaha Renaultu všestranně vyhovět požadavkům zákazníků možností volby celkem šesti různých karosářských verzí: 4dvéřového sedanu, 5dveřového hatchbacku, 3dveřového kupé, 2dveřového kabrioletu, víceúčelového Scénicu a v minulém roce představeného Combiku.
Již první pohled na Mégane Combi mě utvrdil, že tvůrci designu Combika mu neubrali oproti ostatním karosářským verzím Méganu nic na jeho eleganci a dynamickém vzhledu. Předek vozu je charakteristický vypouklou kapotou s oblou křivkou prolisu s vestavěnou maskou chladiče a výrazným logem Renaultu. Přední světlomety protáhlého tvaru obsahují pod polykarbonátovým krytem i směrovky. Přední široké nárazníky s vestavěnými mlhovkami jsou vhodně začleněny do navazujících předních blatníků. Při pohledu zpředu se mi zdálo jako by se na mě Mégane usmíval a vybízel mě k nasednutí za volant. Celkový pohled z boku přes téměř svislou linii zádě Combiku působí organicky sladěným dojmem včetně střešních lišt. Velké vstupní dveře do prostorného zavazadlového prostoru umožňují pohodlnou manipulaci s nákladem.
Pohodlná sedadla mají dobré boční držení a řidičovo sedadlo je i výškově nastavitelné. Volant je též výškově nastavitelný. Prostorové využití interiéru karoserie umožňuje všem pěti cestujícím pohodlnou jízdu i na větší vzdálenosti. Palubní deska je řešena podle všech ergonomických zásad: všechny sdělovače jsou umístěny tak, aby neodváděly pozornost řidiče od sledování dopravní situace a taktéž všechny ovládače jsou vhodně umístěny v dosahu řidiče. Ochrana cestujících v Méganu Combi je na velmi vysokém stupni: mimo velmi tuhou konstrukci karoserie chrání všech pět cestujících tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy, které mimo prostředního na zadním sedadle jsou vybaveny omezovači síly. Všech pět míst má speciální opěrky hlavy, Mégane má na zadním sedadle ukotvení pro dětské sedačky a dále zvláštní zařízení pro uchycení zavazadel pomocí zesíleného zadního sedadla a kotevních držáků pro záchytnou síť. U všech stupňů výbavy mají cestující na předních sedadlech airbagy a boční airbagy. Combik ve výbavě RXE má oproti nižší výbavě RTE navíc palubní počítač, mlhové světlomety, světlomety s dvojitou optikou, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou , elektricky nastavitelná vyhřívaná zrcátka v barvě karoserie, dálkové ovládání centrálního zamykání, kryt zavazadlového prostoru a střešní lišty.
Testovaný Combik byl vybaven motorem obsahu 1,4 litru se šestnácti ventily, jehož nejvyšší výkon je 95 k (70 kW) při 6 000 ot/min. Příznivá je i hodnota nejvyššího točivého momentu, motor dosahuje nejvyšší Nm 127 při 3 750 ot/min. Motor dobře akceleruje i z nižších otáček. Na dálnici má motor při 130 kilometrové rychlosti na pátou rychlost necelých 4 000 ot/min, což odpovídá dvou třetinám nejvyšších otáček motoru. Hladina hluku uvnitř karoserie je díky dobrému odhlučnění motoru a podvozku velmi nízká. V průběhu testu jsem dosáhl průměrnou spotřebu 7,1 l/100 km při ujetí jedné třetiny kilometrů ve městě, třetiny na dálnici a třetiny na ostatních silnicích. Jezdil jsem po většině sám a bez nákladu, snažil jsem se jezdit svižně, ale hospodárně – s lehkou nohou.
Pérování Combiku je tvrdší, na naše silnice vyhovující zvláště s ohledem na výkonný motor. I prudké zatáčky jsem díky tvrdšímu pérování a dobře propracovanému podvozku projížděl ve vyšších rychlostech bez naklánění s dobrým držením stopy a pocitem bezpečí. Brzdy jsou vybaveny standardně ve všech stupních výbavy systémem ABS s elektronickým rozdělovačem síly na zadní kola. Řazení rychlostí má delší dráhy. Účinný posilovač řízení je obsahem základní výbavy ve všech stupních výbavy.
Současná cena testovaného Renaultu Mégane Combi 1,4 16V ve výbavě RXE je 449 900 Kč. (Ve výbavě RTE o 20 000 Kč nižší.)
Mégane Combi může být vybaven pěti druhy čtyřválcových motorů. Mimo již uvedeného, který je dodáván ve výbavě RTE i RXE, ještě benzinovými 1,4 s výkonem 75 k (55 kW) ve výbavě RTE a 1,6 16V s výkonem 110 k (79 kW) ve výbavě RXE, naftovými 1,9 D s výkonem 65 k (47 kW) ve výbavě RTE a 1,9 tDI s výkonem 100 k (72 kW) ve výbavě RXE.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií