Známý belgický soutěžní jezdec Bruno Thiry, který v roce 1989 obsadil s Audi quattro čtvrté místo v Rallye Bohemia a o tři roky později ji s Oplem Kadett vyhrál, se v letošní sezóně zúčastní evropského šampionátu s Citroënem Xsara Kit Car.
„Za francouzský tovární tým pojedeme sedm prvních asfaltových rallye s koeficientem 20, neboť pak chceme vynechat šotolinové soutěže, kde nemá Xsara tak dobré jízdní vlastnosti. Jak ke spolupráci došlo? Po britské RAC rallye jsem se u Citroënu zeptal, jestli bych s jejich vozem nemohl startovat na Ypern rallye a najednou z toho byl kompletní program mistrovství Evropy“, říká Thiry.
V závěru loňského roku patřil mezi vážné kandidáty na místo továrního jezdce Škoda, když s Octávií WRC skončil na čtvrtém místě v RAC rallye a zasloužil se tak zatím o nejlepší výsledek tohoto vozu ve světových rallye. Důvodů, proč ke smlouvě nakonec nedošlo, bylo hned několik. Jednak by nepřinesl s sebou bohatého sponzora jako Španěl Climent („já mám pouze ruce“), jednak nechtěl do společného týmu s Arminem Schwarzem. To však neznamená, že by se ve světové soutěži už nesvezl, naopak podle smlouvy s Francouzi smí startovat také s jinou značkou. V Rallye Monte Carlo jel s Toyotou Corolla WRC a skončil pátý.
Jeho soupeřkou v evropských soutěžích bude 33letá Němka Isolde Holderiedová s Toyotou Corolla WRC. „Obsadíme šest rallye s koeficientem dvacet a dvě desítky, pochopitelně včetně domácí Deutschland rallye a Hunsrück“. Zatím není jasno, kdo usedne vedle ní na horké sedadlo, neboť její dlouholetá spolujezdkyně Catherine Francoisová si dala pausu, a věnuje se rodině.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií