Nový Mercedes-Benz S 500 PLUG-IN HYBRID

Třída S jako „třílitrové auto“: spotřeba paliva 3 l/100 km a emise CO2 69 g na jeden kilometr. Externě dobíjitelný akumulátor umožňuje jízdu s nulovými emisemi s dojezdem cca 30 km.

Mercedes-Benz S 500 PLUG-IN HYBRID

– již třetí hybridní model nové třídy S stal držitelem rekordu ve spotřebě v kategorii luxusních vozů, v níž byly hodnoty spotřeby paliva 3 l/100 km a emisí CO2 69 g na kilometr považovány ještě před několika málo lety prakticky za nereálné. Elektromotor o výkonu 80 kW s externě dobíjitelným akumulátorem umožňuje jízdu s nulovými emisemi s dojezdem cca 30 km. Hybridní systém jej kombinuje s novým přeplňovaným motorem V6 3,0 litru. Mercedes-Benz představil nový model S 500 PLUG-IN HYBRID na IAA ve Frankfurtu a na trh jej uvede v příštím roce.

S 400 HYBRID

– byl v roce 2009 prvním vozem, jehož hybridní pohon byl standardně vybaven lithium-iontovým akumulátorem. Mercedes-Benz nyní rozšiřuje u nové třídy S nabídku hybridních pohonů v této modelové řadě na tři modely: S 400 HYBRID, S 300 BlueTEC HYBRID a S 500 PLUG-IN HYBRID. Pro druhou generaci hybridních pohonů je typická harmonická integrace všech komponentů hnacího řetězce. Spalovací motor lze navíc kompletně odpojit od elektromotoru. Mezi další znaky patří druhá generace brzdové soustavy s rekuperací kinetické energie a předvídavý systém řízení energetických toků Intelligent HYBRID.

Zatímco akumulátory modelů S 400 HYBRID a S 300 BlueTEC HYBRID jsou dobíjeny výhradně rekuperací kinetické energie při brzdění a setrvačné jízdě nebo spalovacím motorem, disponuje nový vysokonapěťový lithium-iontový akumulátor modelu S 500 PLUG-IN HYBRID nejen desetkrát větší kapacitou, ale i možností vnějšího dobíjení prostřednictvím dobíjecí zásuvky na pravé straně zadního nárazníku. Třída S dokáže díky synchronnímu elektromotoru 80 kW/340 N.m ujet s čistě elektrickým pohonem vzdálenost až cca 30 kilometrů.

Tlačítkem lze volit čtyři hybridní provozní režimy:

  • HYBRID
  • E-MODUS: čistě elektrická jízda
  • E-SAVE: udržování plně nabitého akumulátoru pro pozdější čistě elektrickou jízdu
  • CHARGE: akumulátor je dobíjen za jízdy.

Nejdůležitější údaje k modelu S 500 PLUG-IN HYBRID:

  • Spalovací motor s výkonem 245 kW a elektromotor s výkonem 80 kW; točivý moment 480 N.m (spalovací motor) plus 340 N.m (elektromotor)
  • Kombinovaná spotřeba (EU): 3,0 l/100 km; emise CO2: 69 g /km
  • Dojezd v elektrickém režimu cca 30 km
  • Nejvyšší rychlost 250 km/h, 0-100 km/h za 5,5 s
  • Intelligent HYBRID: předvídavý systém řízení energetických toků s optimálním využíváním rekuperace při zpomalování
  • Individualizované nastavení jízdních programů se čtyřmi hybridními provozními režimy – HYBRID, E-MODUS, E-SAVE a CHARGE.
  • Pedál plynu s haptickou zpětnou vazbou pro suverénní ovládání vozidla: Tlakový bod v dráze pedálu plynu signalizuje okamžik spuštění spalovacího motoru a pomáhá řidiči citlivě dávkovat výkon poháněcí soustavy.
  • Rychlé vnější dobíjení vysokonapěťového trakčního akumulátoru
  • Časově nastavitelné klimatizování interiéru vozidla

Intelligent HYBRID: Předvídavé řízení energetických toků

Vozy třídy S s hybridním pohonem druhé generace disponují předvídavým systémem řízení energetických toků, a zlepšují tak energetickou účinnost. Provozní strategie hybridního pohonu zohledňuje nejen aktuální jízdní stav a přání řidiče, ale přizpůsobuje se i pravděpodobnému průběhu trasy (stoupání, klesání, zatáčky nebo omezení rychlosti) na následujících osmi kilometrech. Intelligent HYBRID používá data navigačního systému COMAND Online pro řízení nabíjení a vybíjení vysokonapěťového akumulátoru. Cílem je například využít před úsekem s klesáním disponibilní energii z akumulátoru k pohonu, protože při následné jízdě z kopce může být doplněna zpět rekuperací.

Rekuperační brzdová soustava: elektromotor v roli generátoru

Největší potenciál pro snižování spotřeby u hybridních pohonů spočívá v maximalizaci zpětného získávání kinetické energie při setrvačné jízdě a brzdění. Při sešlápnutí brzdového pedálu má zpomalení zpočátku na svědomí elektromotor a nikoli kotoučové brzdy. V nové třídě S je totiž poprvé použita rekuperační brzdová soustava druhé generace (RBS), která zajišťuje naprosto plynulé přechody mezi běžným mechanickým brzděním a elektrickým brzdným výkonem elektromotoru plnícího funkci generátoru.

Senzor dráhy pohybu pedálu snímá požadavky řidiče na intenzitu brzdění. Zpomalení probíhá v závislosti na jízdním stavu a participují na něm různým podílem rekuperační brzdová soustava a klasické třecí brzdy na kolech. Brzdný tlak na zadní nápravě je regulován prostřednictvím RBS v závislosti na aktuálním potenciálu hnacího řetězce pro rekuperaci kinetické energie.

Spalovací motor se navíc vypíná ve všech fázích setrvačné jízdy a jeho brzdná síla je při rekuperaci nahrazována brzdným momentem elektromotoru. Bez sešlápnutého pedálu brzdy není však vytvářen žádný dodatečný brzdný moment pro dobíjení akumulátoru, aby se mohlo vozidlo pohybovat setrvačností bez zbytečných ztrát kinetické energie. Spalovací motor má dobíjet akumulátor co nejméně. Pokud je to nezbytné, děje se tak pouze ve vhodném rozsahu provozních otáček a zatížení, kdy motor pracuje s nejvyšší účinností.

Průkopník hybridního pohonu v luxusní třídě

Mercedes-Benz představil již v roce 2009 první sériově vyráběný hybridní pohon na světě s lithium-iontovým akumulátorem. S 400 HYBRID byl dlouhou dobu nejhospodárnějším luxusním sedanem se zážehovým motorem. A nejúspěšnějším hybridním vozem ve svém segmentu. Pro model S 400 HYBRID se po celém světě rozhodlo už 20 000 zákazníků.

Mercedes-Benz pokračuje s novou třídou S v rozsáhlé ofenzivě v oblasti hybridních pohonů. Nová třída S nabízí již v prvním roce prodeje dva modely s hybridním pohonem, S 400 HYBRID a S 300 BlueTEC HYBRID:

Nový S 400 HYBRID

– spotřebuje v kombinovaném cyklu EU pouhých 6,3 litru na 100 kilometrů. V porovnání s předchůdcem to znamená snížení o 20 procent. Emise CO2 147 gramů na kilometr znamenají v tomto segmentu rovněž nový rekord. Tyto příkladné hodnoty jsou spojeny se suverénním výkonovým potenciálem: Zážehový motor poskytuje výkon 225 kW – a k tomu je nutné připočítat ještě 20 kW elektromotoru. Točivý moment dosahuje hodnoty 370 N.m u spalovacího motoru a 250 N.m u elektromotoru.

V modelu S 300 BlueTEC HYBRID

– kombinuje Mercedes-Benz vznětový čtyřválec 2,2 litru s výkonem 150 kW a výkonný hybridní modul s výkonem 20 kW. Maximální točivý moment spalovacího motoru 500 N.m je podporován maximálním točivým momentem elektromotoru ve výši 250 N.m. S 300 BlueTEC HYBRID se v kombinovaném cyklu EU spokojí s 4,4 litru nafty na 100 km (emise CO2: 115 g/km) a splňuje kritéria třídy hospodárnosti A+. Mercedes-Benz tak během deseti let snížil spotřebu paliva ve výkonové třídě 150 kW téměř o polovinu.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....