Známé závody do vrchu, které se konaly 30. června 2013
– odstartovaly v dopoledních hodinách pod klidnou a jasnou modrou oblohou. Ideální podmínky se však brzy změnily k horšímu, a když dvojice elektromobilů Mitsubishi MiEV Evolution II vyrazila na trať legendární časovky, spustil se hustý déšť, který jim znepříjemnil průjezd ostrými zatáčkami.
Když měl Greg Tracy
– který se v kategorii elektromobilů kvalifikoval jako nejrychlejší jezdec, na úpatí hor odstartovat, špatné počasí donutilo tým stáje Mitsubishi Motors narychlo vyměnit vysoce výkonné závodní pneumatiky bez dezénu za pneumatiky s drážkovaným dezénem určeným do deště. Oba jezdci Mitsubishi Motors, Tracy i Masuoka, závodili v extrémně těžkých podmínkách mokré trati a výrazně omezené viditelnosti v jejích vyšších úsecích. To vedlo k výsledku 10 minut a 21,866 sekund pro Masuoka a pro Tracyho 10 minut a 23,649 sekund.
Navzdory těmto náročným podmínkám se tandemu jezdců ze stáje Mitsubishi Motors podařilo pokořit čas dosažený v kategorii elektromobilů v předchozím ročníku závodů Pikes Peak 2012, kdy s časem 10 minut 30,850 sekund na suché trati a za optimálních podmínek dobyl Masuoka s Mitsubishi i-MiEV Evolution I vynikající 2. místo.
Kapitán a pilot týmu Mitsubishi Motors Masuoka
– který se v kategorii elektromobilů již druhý rok po sobě umístil na 2. místě, uvedl:
„Těsně před startem, kdy byla najednou trať úplně mokrá, jsme museli vyměnit hladké pneumatiky za drážkované. I tak byl povrch tratě mokrý a vozidlo se po něm dost výrazně klouzalo. Byly to opravdu zrádné podmínky. Pilotování obou závodních speciálů bylo mimořádně obtížné, ale i tak se nám s nimi podařilo dorazit bezpečně do cíle. Jelikož jsme měli našlápnuto na vítězství, je pro nás tento výsledek tak trochu zklamáním. Bylo by snadné vinit za to nešťastný déšť a špatné počasí, i když nám opravdu velmi nepřálo, musíme si však stejně uvědomit naše slabé stránky a do budoucna zapracovat na jejich dalším zlepšení.“
Pro Grega Tracyho, který dosud závodil pouze na motocyklech
– byly závody do vrchu Pikes Peak International Hill Climb 2013 jeho prvním pokusem v kokpitu závodního speciálu. Zklamaný výsledkem, Tracy okomentoval svůj náročný výstup na vrchol kopce:
„Nakolik jsem pomýšlel na vítězství, jsem absolutně zklamaný. Kvůli silnému dešti, který se spustil těsně před naším startem, se stala trať prakticky nesjízdná. S ohledem na tuto skutečnost bychom měli být spokojeni už jen s tím, že jsme bezpečně dorazili do cíle, a to i kvůli tomu, že po celou dobu tréninku byla trať suchá a my jsme neměli žádnou možnost vyzkoušet si, co dělá vůz na této konkrétní trati za deště. Mitsubishi MiEV Evolution II jel na suchu opravdu výborně, a proto bych se rád vrátil a opět usilovat o vítězství.“
S úplně novou technologicky pokročilou konstrukcí je vozidlo Mitsubishi MiEV Evolution II
– vybaveno unikátním uspořádáním pohonu (dva motory vpředu a dva vzadu), novou generací lithium-iontových baterií Lithium Energy Japan (LEJ), optimalizovanou elektrickou verzí systému pohonu všech kol Super All-Wheel Control (S-AWC) od Mitsubishi Motors a aerodynamickými uhlíkovými vlákny karoserie vylepšenými v aerodynamickém tunelu.
O Mitsubishi Motors North America, Inc
Mitsubishi Motors North America, Inc, (MMNA) odpovídá za veškerou výrobu, prodej, marketing, výzkum a vývoj činnosti Mitsubishi Motors ve Spojených státech. MMNA prodává vozidla typu coupé, sedan a sportovně užitková vozidla prostřednictvím sítě 400 prodejců. V listopadu 2011 začala společnost MMNA s prodejem elektromobilu Mitsubishi i-MiEV jako součást firemního poslání nabídnout zákazníkům způsob dopravy šetrnější vůči životnímu prostředí. Technologie baterií poháněného vozidla na 100 % elektrický pohon se zaměřuje na potřebu vozidel, které neprodukují žádné emise výfukových plynů a podporují rozsáhlý plán pro udržitelný rozvoj.
Více informací na
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií