Rok po své závodní premiéře na Le Mans v sezóně 2012 se tým TOYOTA Racing vrací se dvěma vozy:
- vozem č. 7 (Alex Wurz, Nicolas Lapierre a Kazuki Nakajima)
- vozem č. 8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi a Stéphane Sarrazin).
Obě jezdecké sestavy budou vůbec poprvé využívat předností speciálu TS030 HYBRID ve specifikaci 2013, který se poprvé ukázal již ve Spa, kde za jeho volant usedli piloti vozu č. 7.
V průběhu sedmi testovacích fází (včetně oficiálního testovacího dne na Le Mans minulý víkend) se ukázalo, že modernizovaný TS030 HYBRID udělal výrazný krok kupředu z pohledu spolehlivosti i jízdních výkonů. Součástí programu přípravy bylo i několik úspěšných vytrvalostních zkoušek, navržených tak, aby TS030 HYBRID s celým týmem absolvoval přes 30 hodin nepřetržitého provozu.
Srdcem řešení používaného týmem TOYOTA Racing je systém pohonu TOYOTA HYBRID System-Racing, jenž při brzdění rekuperuje kinetickou energii v sedmi vyhrazených zónách pro brzdění hybridním pohonem, a umožňuje posléze tuto energii využít jako výkonovou posilu 300 k.
Během neděle, kdy probíhalo oficiální testování na Le Mans
– absolvoval tým přes 2 000 kilometrů, během nichž dolaďoval nastavení speciálu TS030 HYBRID i jeho hnacího ústrojí a rovněž vyhodnocoval opotřebení pneumatik v přípravě na závod.
V loňském roce bylo vidět vůz č. 7 v napínavém souboji v čele, kde po šesti hodinách dokonce vedl celé startovní pole, avšak nakonec musel odstoupit kvůli problému s motorem; vůz č. 8 bohužel prodělal vážnou nehodu, když předjížděl o kolo pomalejší vůz.
Přestože tým TOYOTA Racing letos jede na Le Mans teprve podruhé, automobilka TOYOTA historicky do tohoto legendárního závodu nasadila oficiální tým již 15x. Nejlepším výsledkem automobilky jsou druhá místa, a to v letech 1992, 1994 a 1999. Zlepšit dosažená druhá místa bude určitě náročné, nicméně tým TOYOTA Racing plánuje bojovat v čele s cílem postavit se po 24 hodinách závodění na stupně vítězů.
Yoshiaki Kinoshita, prezident závodního týmu:
„Moc se těšíme. Loňskou sezónu jsme na Le Mans jeli s vozem TS030 HYBRID úplně poprvé, takže jsme určité potíže očekávali; letos jsme lépe připraveni a více si věříme. Úspěch jsme již ochutnali při loňském závodu na čele Le Mans a díky vítězstvím ve třech závodech šampionátu WEC. Byl by to pro nás sen postavit se na nejvyšší stupínek v tak legendárním závodu. Budeme čelit velmi těžkému soupeři – týmu Audi, takže si nemůžeme být úplně jisti, ale víme, že jsme v přípravách udělali vše, co bylo v našich silách. Pro dosažení úspěchu vyvineme 100 % úsilí. Bude to velmi dlouhý týden a může se stát celá řada věcí, takže musíme být připraveni i na problémy, které nás mohou potkat.“
Alex Wurz (vůz č. 7):
„Návrat na Le Mans v roce 2013, stejně jako kterýkoli jiný rok, je prostě vzrušující. Je to závod, který mám nesmírně rád. Je to pořádná výzva již při testování a jsem šťastný, že se vracím na samotný závod. Le Mans je neuvěřitelnou směsicí zajímavé historie, staré dobré školy motoristického sportu a moderních technologií, jako je např. hybridní systém pohonu nebo aerodynamika našeho vozu. Je to skvělá směsice. Pokud jej vyhrajete a postavíte se na stupně vítězů, je to neuvěřitelný pocit a chcete to znovu; proto se vracím. Vloni jsme jeli poprvé a bylo to pro nás obtížné. V přípravách jsme udělali maximum, ale nebylo možné dobojovat celý závod, přestože jsme jeli v čele. Tentokrát jsme absolvovali velmi intenzivní zimní přípravu, ale viděli jsme, že se hodně zlepšil i náš konkurent, takže jsem na tuto výzvu zvědavý.“
Anthony Davidson (vůz č. 8):
„Je vzrušující být zpět na Le Mans a určitě očekávám mnohem lepší závěr než v loňském roce. Od naší poslední návštěvy na Le Mans před 12 měsíci se událo hodně věcí; tým se hodně naučil a vyspěl a já osobně jsem absolvoval rehabilitaci po loňské nehodě. Jsem připraven generovat o mnoho lepší vzpomínky na tento rok! Cítím se dobře, věřím týmu a vím, že moji stájoví kolegové jsou na tom velmi dobře. V posledních měsících jsme se na tento závod velmi intenzivně připravovali a během oficiálního testování bylo příjemné vidět, jaký pokrok jsme od loňského roku udělali. Tým je po všech stránkách lépe připravený; víme, jaká výzva nás čeká, a jsme na ni připraveni. Uděláme vše, co bude v našich silách, a budeme tlačit na co nejlepší výsledek.“
Poslední tréninky
– se konají ve středu 19. června v době od 16 do 20 h. a poté následuje první kvalifikace (22 až 24 h.). O pořadí na startovním roštu se rozhodne ve čtvrtek 20. června v rámci posledních dvou kvalifikací (19 až 21 h., a 22 až 24 h.), přičemž samotný závod bude zahájen 22. června v 15 h.
Tradiční předzávodní tisková konference týmu TOYOTA Racing se uskuteční v pátek 21. června v poledne v prostorách pro hosty týmu TOYOTA v Parc du Raccordement.
Více na:
www.toyota.cz a www.toyotalife.toyota.cz
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií