Stručně:
- Nejmodernější technologie pohonu BlueEfficiency Power
- Hospodárnější díky snížení spotřeby až o čtyři procenta a nižším nákladům na opravy a údržbu
- Úspěšný model s nízkým vstupem do kabiny v novém designu a mnoha variantách
- Udržení dosavadní úrovně užitečné hmotnosti s Euro VI
- Ještě snadnější montáže nástaveb díky optimalizovanému uspořádání agregátů
- Nový hnací řetězec, nový podvozek, nová kabina, nová elektronická soustava
Moderní design kabiny s nízkým vstupem
– srdce konceptu Econicu – signalizuje již na první pohled, že nový Econic vykazuje, kromě nových ekologických a výkonných motorů Euro VI, řadu dalších významných novinek. Prostorná kabina s ergonomickým nastupováním a vystupováním byla uvnitř důsledně zdokonalena s cílem zefektivnit pracovní procesy. Novinky lze nalézt také na podvozku. Velký počet variant podvozku umožňuje rozmanité možnosti použití. Nové uspořádání agregátů za kabinou, jakož i další opatření na rámu nového Econicu ještě více usnadňují montáž nástaveb. Navzdory těžším komponentům emisního systému Euro VI byla zachována dosavadní úroveň užitečné hmotnosti, a to prostřednictvím konstrukčních opatření na vozidle, která snížila jeho hmotnost. Mnohé komponenty, jako například nová elektronická soustava, komponenty podvozku, nový hnací řetězec a ovládací prvky, byly převzaty z velkosériové výroby nákladních vozidel. S výjimkou osvědčené základní struktury kabiny je Econic zcela novým vozidlem.
Kabina: ergonomická a praktická s moderním designem
Nový Econic je součástí nových modelových řad nákladních vozidel Mercedes-Benz. Moderní design kabiny Econicu se vyznačuje novou maskou chladiče, robustnějším nárazníkem a standardními světlomety LED pro denní svícení.
Při nastupování do kabiny s nízkým vstupem, který mohl být zachován i po zavedení emisní normy Euro VI a jí podmíněných dodatečných komponentů, ihned zaujme nové uspořádání interiéru.
Řidič a spolujezdec v Econicu nyní ještě více ocení kabinu s osvědčeným nízkým vstupem a neobvykle velkorysou nabídkou místa. Nejlepší pracovní podmínky poskytuje řidiči kompletně přepracovaný interiér s novým multifunkčním volantem, který umožňuje rychlý přístup k displejům sdruženého přístroje, rádiu, a individuálně rozmístitelným spínačům.
Řízení je pohodlnější, bezpečnější a ergonomičtější díky přemístění parkovací brzdy a ovládání převodovky do polohy ve výši volantu. Uzamykatelné odkládací schránky nad sedadlem spolujezdce rozšiřují společně s držáky nápojů, integrovanými do středové odkládací přihrádky, možnosti pro uložení věcí. Za sedadly pro spolujezdce se nalézá další místo pro až tři lahve s nápoji.
Mezi další významné prvky výbavy kabiny patří nově uspořádané výdechy ventilační soustavy a elektricky ovládaná sluneční roleta, která zlepšuje pracovní atmosféru v kombinaci s lepší izolací kabiny a motorového tunelu. To samé platí samozřejmě i pro nízký vstup a plně prosklené skládací dveře.
Snížení emisí a částic o 90 procent v porovnání s Euro V
Evropská emisní norma Euro VI znamená ve výsledku celkové snížení emisí a částic o ne méně než 90 procent v porovnání s Euro V. Důležitou roli na cestě k tomuto cíli sehrál vývoj optimalizované chladicí soustavy, která účinně pokrývá zvýšenou potřebu chlazení systému zpětné recirkulace výfukových plynů. Kromě vnitřní recirkulace výfukových plynů probíhá čištění výfukových plynů v uzavřeném filtru pevných částic a katalyzátoru SCR se vstřikováním AdBlue. Řízení filtračních systémů BlueTec 6, integrovaných ve výfukovém boxu, zajišťuje řídicí elektronika, která řídí čištění výfukových plynů podle potřeby v závislosti na velkém počtu provozních parametrů a stavu motoru.
Snížení spotřeby paliva až o čtyři procenta
Navzdory náročnějšímu čištění výfukových plynů spotřebují motory Econicu méně paliva, stejně jako u velkosériově vyráběných řad vozidel od Atega až po Actros. Bilance zní: až čtyřprocentní úspora paliva a až o 40 procent nižší spotřeba AdBlue. Díky vyšší spolehlivosti a delším servisním intervalům se navíc snížily náklady na opravy a údržbu, čímž byla rovněž významně zvýšena hospodárnost provozu.
Uplatnění v Econicu nalézají dva šestiválce řady OM 936 LA se zdvihovým objemem 7,7 litru, které jsou vyladěny na nejvyšší výkon 220 kW, resp. 260 kW. Nové řadové motory jsou ve všech bodech nejlepší ve své třídě. Tyto motory jsou koncipovány pro dlouhé, úspěšné, hospodárné a efektivní pracovní využití, což je patrné z mnoha konstrukčních prvků, jako jsou vačkové hřídele s nasazenými vačkami, kované a sešroubované ojnice a klikový hřídel s nejvyšší tuhostí.
Vyšší výkon při nízkých otáčkách
Motor je s maximálními hodnotami točivého momentu 1200 N.m, resp. 1400 N.m dokonale přizpůsoben pro náročné aplikace Econicu. Motory poskytují vyšší výkon při nízkých otáčkách. Moderní motory Euro VI pro vozidla Econic dosahují velmi dobrých hodnot brzdného výkonu. Díky dvojitě taktované dekompresní motorové brzdě je k dispozici brzdný výkon 235 kW/2500 min-1. Použití standardní nové motorové brzdy přineslo výrazné ulehčení kotoučovým brzdám na všech nápravách, snížení opotřebení brzdového obložení a snadnější chlazení.
Samočinná převodovka s novým softwarem Eco
V každodenním nasazení Econicu hraje velkou roli popojíždějící doprava, která představuje mimořádně velkou výzvu pro motory a převodovky. Stejně jako doposud proto patří k hnacímu řetězci Econicu šestistupňová samočinná převodovka Allison – takže hustou městskou dopravou lze už sotva projíždět pohodlněji. Samočinná převodovka se osvědčí například i při velmi častém zastavování a rozjezdech, např. při svozu odpadů. Pro novou generaci Econicu byla převodovka doplněna o software Eco, který šetří palivo a zvyšuje jízdní komfort.
Nový Econic s pohonem na plyn
Econic NGT se úspěšně uplatňuje od roku 2002, což dokládá více než 1000 prodaných exemplářů. Ať s fosilním zemním plynem, nebo s bioplynem z obnovitelných zdrojů, Econic splňuje mnohem více než jen požadované normy – přispívá také k čistému a ekologickému prostředí v městských zónách. Mercedes-Benz bude proto pokračovat ve vývoji pohonu na plyn na základě nové, velmi moderní generace motorů s ohledem na požadavky emisní normy Euro VI.
Úspěšný model v mnoha variacích
Econic bude při zahájení prodeje k dispozici v konfiguracích 4×2, 6×4 a 6×2/4 s elektrohydraulicky progresivně řízenou vlečenou a tlačenou nápravou v kategoriích s celkovou hmotností 18 t, resp. 26 t. Na přání jsou k dispozici také speciálně navržená provedení vozidel. Dvounápravová a třínápravová vozidla lze objednávat s různými rozvory – od kompaktní a obratné verze s rozvorem 3450 mm až po 5700 mm. Kabina je k dispozici ve vysoké (vnitřní výška 1745 mm) a nízké variantě (1295 mm). Srdcem konceptu Econic – od uvedení na trh v roce 1998 bylo vyrobeno více než 12 500 vozidel – je ergonomicky nízko umístěná a velmi prostorná kabina s jednostupňovým vstupem. Všude tam, kde musí řidič a spolujezdec během pracovního dne často opouštět kabinu, je zajištěno podstatné zlepšení pracovních podmínek, a to i z hlediska zdraví. Koncept Econicu se stal dávno synonymem vozidel pro dopravu zajišťující svoz a rozvoz zboží a materiálu.
Podvozek Econicu: variabilní a vhodný pro nástavby
Protože Econic nabízí zcela odlišná individuální řešení pro rozmanitá odvětví, mají aktuální změny podvozku velký význam také pro výrobce nástaveb. Econic se uplatňuje například v komunální oblasti jako popelářské nebo zametací vozidlo, v rozvážkové dopravě převáží potraviny a nápoje, nebo se může proměnit v hasičské vozidlo s otočným žebříkem či v pomocné hasičské vozidlo. Kromě toho je Econic úspěšně používán také jako cisternové nebo cateringové vozidlo na letištích. Montáž nástaveb usnadňuje průběžná řada otvorů, posuvný koncový příčný nosník a nové uspořádání agregátů za kabinou. K dispozici je rovněž větší prostor pro nástavby. Dále byla zvýšena nosnost přední nápravy na osm tun.
Bezpečnost je u nového Econicu psána velkým písmem
K bezpečnosti jak posádky, tak i ostatních účastníků silničního provozu přispívají osvědčené prvky bezpečnostního konceptu Econicu, mezi něž patří například nízko položená kabina pro pohodlné nastupování a vystupování, k lidskému zdraví ohleduplné vzduchové odpružení, velké panoramatické čelní okno v kombinaci se systémem zrcátek, jakož i plně prosklené, elektropneumaticky ovládané dveře spolujezdce. Stabilizační systém ESP je zaveden dřív, než to požaduje legislativa, a v novém Econicu dbá nad bezpečností, stejně jako elektropneumatická brzda. Oba asistenční systémy nyní doplňují již integrovaný protiblokovací brzdový systém ABS a protiprokluzový systém ASR a jsou centrální součástí bezpečnostního konceptu Econicu.
O údržbu, diagnostiku a opravy je vždy postaráno.
Servisní síť Mercedes-Benz má pro vozidla Econic 1800 servisních základen ve více než 130 zemích, jejichž pracovníci se v případě potřeby postarají o vozidla se vší pečlivostí a ke spokojenosti zákazníka. Celkový paket nabídek je završen speciálními servisními podmínkami a finančními službami.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií