Suverénní úvod, pak karambol
I přes jejich předčasné opuštění soutěže zanechala polská posádka na voze DS3 RRC velice dobrý dojem a chystá se na další boje sezony. Na první pohled se 246 km dlouhá trať na španělských rychlých, hladkých, asfaltových silnicích zdála být pro Poláka ideální a podobná jeho okruhové specializaci, nakonec z toho byla velice obtížná testovací rally. Měnící se počasí dodalo pro závodní podmínky mlhu, déšť i sluníčko, a tak o komplikace pro všechny soupeře nebyla nouze. Obzvlášť co se volby pneumatik týče – k dispozici byly čtyři odlišné typy směsí od Michelin. Tyto podmínky ale vůbec nebránily polské posádce v úžasném výkonu, který předvedla během první etapy, když vyhrála úplně všechny rychlostní zkoušky. Robert ovládl klasifikaci po pátečních rychlostních zkouškách s více než minutovým náskokem na nejbližší soupeře.
V sobotu se počasí umoudřilo. Robert zahájil opatrněji, ale hned na rychlostní zkoušce v Maspalomas zajel druhý čas jen 1,1 sekundy za Janem Kopeckým. Ale na desáté rychlostní zkoušce jeho DS3 RRC trefilo bariéru, Kubica poškodil levé zadní kolo a také předek auta. Dosavadní lídr soutěže tak musel předčasně skončit.
Kubica – Soustředím se na Portugalsko
„Stalo se to na rychlém klesání asi pět kilometrů před koncem rychlostní zkoušky. Začal jsem brzdit trochu pozdě před pravotočivou zatáčkou,“ vysvětlil Robert. „Nekontrolovali jsme tak zadní část vozu a nabourali jsme do bezpečnostní bariéry. Naše záď udeřila do bariéry jako první. To nás otočilo a ztratili jsme kontrolu nad autem, které pak bouchlo do stejné bariéry ještě levým předkem. Poškození bylo opravdu velké. Samozřejmě jsem zklamaný, zvláště když nám tak vyšel první den. Ale mohu nadávat jen sám sobě. Musím se z toho ale pro další soutěže poučit. Teď se chci soustředit na Rally Portugalsko, která se jede za dva týdny.“
Yves Matton, šéf Citroën Racing Teamu:
„Robert podal tento víkend výborný výkon a ukázal, že má skutečně velký potenciál pro asfaltové tratě. Přijel sem hlavně pro zkušenosti. Vůbec neztrácel čas, sžil se s DS3 RRC a šel do vedení. Musí si teď hlavně uvědomit rozdíly, jaké jsou mezi rally a okruhovými závody, zejména musí být schopný zvolit odpovídající rychlosti, když na rychlostních zkouškách jede poprvé. Pokud tohle zvládne, pak by měl být jedním z pilotů, který bude ostatním nahánět hrůzu v jeho kategorii.“
Robert Kubica
– bude zpátky za volantem DS3 RRC pro WRC2 v Rally Portugalsko 12. – 14. dubna. To ale bude další významný okamžik v kariéře polského pilota – debut v rally na světové úrovni.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií