Nový Mercedes-Benz Atego s motory Euro VI je čtvrtým členem zcela nové rodiny nákladních vozidel Mercedes-Benz

Je důstojným nástupcem svého předchůdce, úspěšného bestselleru pro rozvážkovou dopravu v segmentu s celkovou hmotností od 6,5 do 16 tun.

Nový Mercedes-Benz Atego s motory Euro VI je čtvrtým členem zcela nové rodiny nákladních vozidel Mercedes-Benz
Nový Mercedes-Benz Atego s motory Euro VI je čtvrtým členem zcela nové rodiny nákladních vozidel Mercedes-Benz
Nový Mercedes-Benz Atego s motory Euro VI je čtvrtým členem zcela nové rodiny nákladních vozidel Mercedes-Benz

Stručně o novém modelu Mercedes-Benz Atego s celkovou hmotností od 6,5 do 16 t:

  • Sedm čtyřválcových a šestiválcových motorů Euro VI s výkony od 115 kW do 220 kW s ještě vyšší hospodárností
  • Nově uspořádaná komfortní kabina s ergonomicky perfektním pracovištěm ve čtyřech variantách
  • Asistent pro řízení stability a světlomety pro denní svícení ve standardní výbavě
  • Nová osmistupňová automatizovaná převodovka Mercedes PowerShift 3 pro motory od 175 kW do 220 kW
  • Retardér s permanentním magnetem dodávaný na přání podporuje novou motorovou brzdu
  • Nový podvozek pro maximální jízdní bezpečnost při vysokém komfortu

Technicky vyspělé motory s ještě větší hospodárností

Srdcem hnacího řetězce nového Atega jsou dva od základu nově vyvinuté motory BlueEfficiency Power Euro VI, které se vyznačují nejmodernějšími konstrukčními prvky. Celkem sedm nových variant motorů Euro VI, které lze kombinovat s širokou nabídkou manuálně řazených a pro všechny výkonové stupně i automatizovaných převodovek, umožňuje přesné přizpůsobení vozidla specifickým požadavkům rozmanité rozvážkové dopravy.

Nové Atego nabízí ve svých lehkých variantách výběr mezi čtyřmi výkonovými stupni nově koncipovaného čtyřválcového motoru BlueEfficiency Power typu OM 934 se zdvihovým objemem 5,1 litru. Velmi moderní poháněcí jednotky se čtyřventilovým rozvodem mají dva vačkové hřídele v hlavě válců a proměnné časování výfukových ventilů. Rozpětí jejich výkonů od 115 kW do 170 kW optimálně pokrývá potřeby rozvážkové dopravy. Na čtyřválcové motory navazují v nové generaci vozidel Mercedes-Benz Atego nově koncipované šestiválcové motory OM 936 s přímým vstřikováním common rail, které ze zdvihového objemu 7,7 litru poskytují nejvyšší výkon od 175 kW do 220 kW ve třech výkonových třídách.

Motory Euro VI nabízejí již od nízkých otáček mimořádně velkou hnací sílu a spontánní reakce, přestože spotřebují výrazně méně paliva při současně podstatně prodloužených servisních intervalech v porovnání s motory Euro V, oproti nimž byly emise pevných částic a NOx sníženy o více než 90 %. Budoucí emisní normu splňují díky recirkulaci ochlazovaných výfukových plynů a kompaktnímu systému dodatečného čištění výfukových plynů, do něhož je integrován systém SCR a uzavřený filtr pevných částic. Prostřednictvím moderní technologie čištění výfukových plynů BlueTec 6 byla spotřeba AdBlue snížena o 50 procent v porovnání s předchůdcem Euro V.

Standardně ESP a automatizovaná převodovka

Hnací síla nových motorů je přenášena prostřednictvím automatizovaných převodovek Mercedes PowerShift 3 s šesti nebo osmi převodovými stupni. Nová osmistupňová převodovka Mercedes PowerShift 3 zajišťuje automatizované řazení i u nejvýkonnějšího motoru. Pro nové Atego lze volitelně objednat šestistupňovou nebo devítistupňovou mechanickou převodovku s posilovačem pro manuální řazení. Řadicí páka manuálně řazených převodovek je nyní umístěna v ergonomicky optimalizované poloze přímo na přístrojové desce.

Součástí standardní výbavy nového Atega je asistent pro řízení jízdní stability, který je u osobních vozů známý jako ESP. Nově konstruovaná, dvoustupňová vysokovýkonná dekompresní motorová brzda, u šestiválcového motoru na přání dokonce s výkonem až 300 kW, zajišťuje ve spolupráci s výkonnými elektronicky řízenými kotoučovými brzdami na všech nápravách nejvyšší míru jízdní bezpečnosti. Mercedes-Benz nabízí exkluzivně v této třídě pro nové Atego přímo z výroby retardér s permanentním magnetem, který nepodléhá opotřebení. Jeho brzdný moment 650 N.m představuje významnou podporu celkové brzdové soustavy.

Člen nové generace nákladních vozidel i svým vzhledem

Nová generace nákladních vozidel Mercedes-Benz je s uvedením nového středně těžkého nákladního vozidla Atego pro rozvážkovou dopravu v segmentech s celkovou hmotností od 6,5 do 16 tun kompletní. Nové Atego plynule navazuje svým vzhledem na design nových modelových řad Mercedes-Benz Actros, Antos a Arocs. Nově navržený nárazník s integrovanými světlomety pro denní svícení (na přání také ve verzi s diodami LED) propůjčuje Ategu charakteristickou tvář, díky níž je Atego při vší své originalitě okamžitě rozpoznatelné jako člen rodiny moderních nákladních vozidel Mercedes-Benz.

V kabině Atega čeká na řidiče zcela modernizovaný interiér s konceptem přístrojové desky, jehož design a funkčnost odpovídá vozidlům Actros, Antos a Arocs. Mezi charakteristické prvky nového Atega patří centrální sdružený přístroj s velkými ukazateli s jasným grafickým zpracováním, standardně dodávaný multifunkční volant, alternativně i s kůží obšitým věncem, nově tvarovaná sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a loketními opěrkami (ve spojení s převodovkou Mercedes Powershift 3) a na přání dodávaná jednodílná sedmizónová matrace pro odpočinek, vyrobená ze studené pěny. Nové Atego nabízí pro stále komplexnější zakázky v rozvážkové dopravě integraci multimediálních přístrojů a vyšší úroveň funkčnosti díky novému konceptu elektrické a elektronické soustavy.

Široká rozmanitost variant pro nejrůznější použití

Nové Atego stanovuje nová měřítka také v oblastech jízdní dynamiky, jízdní bezpečnosti a komfortu díky rozsáhlým optimalizacím podvozku, vedení zadní nápravy, uložení kabiny a nového řízení. Všechny potřeby v segmentu rozvážkové dopravy pokrývá celkem 42 různých modelů s různými rozvory, třemi délkami kabiny a variantami s pohonem všech kol. Nové Atego dále posiluje své dosavadní vedoucí postavení i v oblasti hospodárnosti, a také díky plnění požadavků normy Euro VI. S výrazně sníženými náklady na údržbu a opravy, nejnižším počtem návštěv servisu v rámci pravidelné údržby v celém segmentu, servisními intervaly až 120 000 km a vyššími zůstatkovými hodnotami přispívá nová hvězda v rozvážkové dopravě po celou dobu své životnosti k pozitivní obchodní bilanci.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....