Nová již čtvrtá generace Toyoty RAV4 bude představena na březnovém ženevském autosalonu v evropské premiéře

Od představení Toyoty RAV s pohonem všech 4 kol první generace v roce 1994 bylo prodáno přes 4,5 milionu těchto vozů.

Nová Toyota má výraznější a propracované stylistické provedení, kultivovaný design interiéru prémiové kvality, další vylepšení soustavy stálého pohonu všech kol a ještě větší požitek z jízdy.

Nová již čtvrtá generace Toyoty RAV4 bude představena na březnovém ženevském autosalonu v evropské premiéře
Nová již čtvrtá generace Toyoty RAV4 bude představena na březnovém ženevském autosalonu v evropské premiéře
Nová již čtvrtá generace Toyoty RAV4 bude představena na březnovém ženevském autosalonu v evropské premiéře

Design a karoserie

Čtvrtá generace kompaktního všestranného SUV Toyoty je delší o 205 mm, širší o 30 mm a nižší o 25 mm oproti předchůdci. Představuje zcela novou siluetu akcentující všestrannost, prostornost a lepší dynamické schopnosti.

Zcela nový exteriér spojuje u čelních partií s čistou estetikou bez zbytečných ozdůbek, se svalnatou image trvanlivosti, která se očekává od vozu, jehož pohon všech čtyř kol nabízí schopnosti na vrcholu třídy.

Nová tvář Toyoty kombinuje designový jazyk Toyoty Under Priority u předních partií s provedením světlometů a LED světel pro denní svícení ve stylu Keen Look, čímž novému SUV propůjčuje mocný, dynamičtější a agilní charakter.

Zcela nový design interiéru, spojující prostornou a pohodlnou kabinu s pracovištěm řidiče připomínajícím kokpit letadla, staví na praktičnosti modelu RAV4 doplněné o větší prostornost, kvalitnější povrchovou úpravu materiálů a atraktivnější požitek z jízdy se zaměřením na charakter SUV.

V souladu s pojetím pracoviště řidiče připomínajícím kokpit, byla poloha řidiče v nové Toyotě RAV4 výrazně přepracována s ohledem na lepší ergonomii, vyšší míru pohodlí, lepší výhled směrem vpřed a vyšší požitek z jízdy. Výška posazu řidiče se snížila o 5 mm a rozsah výškového nastavování sedadla se zvětšil o 15 mm na výsledných 30 mm. Úhel sklonu volantu se snížil o 2,3 stupně a volant se přiblížil k řidiči až o 38 mm.

Rozestup mezi předními a zadními pasažéry dosahuje 970 mm, díky tomu se jedním z významných atributů nového modelu stává velkorysý prostor pro zadní cestující. Sklopná opěradla zadních sedadel, dělená v poměru 60:40, jsou nyní pohodlnější, neboť těží z většího úhlu povrchu čalounění a přepracovaných bočních výplní v zájmu lepší opory těla.

RAV4 si uchovává maximální praktičnost a všestrannost, kterou zákazníci od kompaktních SUV očekávají. Zadní sedadla lze sklopit do roviny s podlahou zavazadelníku bez nutnosti odklápět či demontovat sedáky nebo opěrky hlavy. Zadní sedadla lze rozdělit v poměru 60:40, přičemž každou tuto část lze sklápět nezávisle. Délka zavazadlového prostoru narostla na 1 025 mm a objem pro zavazadla se zvětšil na 547 litrů. Velikost schránky pod podlahou se rovněž zvětšila o 49 litrů z 51 na 100 litrů (se sadou na opravu pneumatiky).

Výklopná záď, dosud otevíraná do strany, má nyní uchycení v horní části a lze ji vyklápět směrem vzhůru i elektricky (výbava na přání). Otvor zavazadelníku se chlubí pozoruhodně nízkým prahem (jen 645 mm) a rovněž velkorysou šířkou, která činí 1158 mm.

Pohonné jednotky

Komplexní paleta motorů nové Toyoty RAV4 zahrnuje dvě nové pohonné jednotky vznětový agregát 2,0 l D-4D pro západoevropský trh a zážehový 2,5 l VVT-i pro Rusko – stejně tak jako vznětový motor 2,2 l D-4D nyní poprvé nabízený i v Rusku. Přináší tak bezkonkurenční spojení výjimečných výkonových parametrů u verzí s pohonem přední nápravy i všech čtyř kol se špičkovými emisními parametry v provedení se zážehovým i vznětovým motorem.

Nabídka pohonných jednotek pro západoevropské trhy nyní zahrnuje zážehový motor 2,0 l Valvematic o výkonu 111 kW, nový vznětový motor 2,0 l D-4D o výkonu 91 kW a výkonnější vznětový motor 2,2 l D-4D o výkonu 110 kW. Všechny motory v nabídce pro západoevropské trhy nyní přinášejí nižší emise CO2, které v průměru poklesly o 11 %. Vznětový agregát 2,0 D-4D, který je u varianty s pohonem předních kol (nově v nabídce pro RAV4) vybaven funkcí Stop & Start, a vykazuje emise CO2 pouhých 127 g/km.

Nabídka pohonných jednotek pro Západní Evropu včetně ČR

Motor kW pohon převodovka CO2 (g/km)
2,0 Valvematic 111 AWD 6MT 167
2,0 Valvematic 111 AWD Multidrive S 166
2,0 D-4D 91 FWD 6MT 127
2,2 D-4D 110 AWD 6MT 147
2,2 D-4D 110 AWD 6AT 173

Jízdní výkony

Jednotlivé generace Toyoty RAV4 si postupně vybudovaly dobrou pověst pro jízdní pohodlí, snadnou ovladatelnost a manévrovatelnost, stejně tak jako sebejisté schopnosti i na těch nejnáročnějších vozovkách.

Kromě nového pohodlnějšího posazu za volantem, s větším zaměřením na potřeby řidiče, staví nová Toyota RAV4 na těchto klíčových atributech SUV, které doplňuje o odladěné zavěšení předních i zadních kol, přepracovaný elektrický posilovač řízení a nový integrovaný systém DYNAMIC DRIVE (Integrated Dynamic Drive System) se zcela novým režimem „Sport“.

Provedená zlepšení společně propůjčují nové Toyotě RAV4 vyšší míru stability a jízdní agility na mokrých i suchých cestách, aby si zákazníci mohli vychutnat intuitivnější řízení a vyšší požitek z jízdy s povzbuzující jistotou za volantem.

Integrovaný systém DYNAMIC DRIVE je propracovaný systém vysokorychlostního interaktivního řízení, který koordinuje spolupráci nového systému dynamického řízení točivého momentu AWD, systému řízení stability vozu (VSC) a elektrického posilovače řízení (EPS) s ohledem na optimální jízdní vlastnosti, ovladatelnost a bezpečnost jízdy v tomto kompaktním SUV.

Systém dynamické řízení točivého momentu AWD nyní automaticky přenáší hnací moment na zadní kola nejen v okamžiku, kdy se na kluzkém povrchu začínají protáčet přední kola, ale vždy, když je zaznamenána nedotáčivost při průjezdu zatáčkou na silnici. Výsledkem je celkové zvýšení agility a jízdních schopností vozidla při cestování po asfaltových i nezpevněných cestách.

Pokud je aktivován režim Sport, hnací moment se začne přenášet na zadní kola ještě před vznikem nedotáčivosti. Systém dynamického řízení točivého momentu AWD od okamžiku otočení volantem zajišťuje regulace přenosu hnacího momentu, kdy se automaticky rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 90:10 v zájmu lepšího průjezdu zatáčkou díky přenosu trakčních sil dozadu. Pokud systém skutečně zaznamená nedotáčivost, automaticky se zvýší přenos točivého momentu na zadní kola až na 50 % (pomocí nové zpětné vazby sledující rychlost stáčení), čímž se ještě zlepší boční záběr předních kol.

Bezpečnost

Nová Toyota RAV4 staví na nejvyšších standardech bezpečnosti cestujících a ochrany chodců, rozvíjejících se během tří generací tohoto kompaktního SUV, a přináší dnes ještě vyšší úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti.

Nová Toyota RAV4 byla navržena tak, aby dosáhla maximálního pětihvězdičkového ohodnocení v evropských nárazových testech organizace NCAP s platností pro rok 2013. Kromě toho přináší řadu nových technologií, jako jsou automatická dálková světla, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a systém pro monitorování mrtvých úhlů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...