Více než pětatřicet mezinárodních ocenění získal už dvoumístný otevřený sportovní vůz Mercedes Benz SLK, který se v některých zemích jako třeba v Německu, Velké Británii, Itálii a USA dostal na vedoucí postavení mezi kompaktními roadstery. Od podzimu 1996 si jej koupilo na 160 tisíc zákazníků.
Na jaře přijde nový model SLK s ještě sportovnějším vzhledem než dosud a novou technikou včetně elektronického systému stability jízdy (ESP), šestistupňové převodovky a tempomatu. Roadster nového modelového ročníku se od předchozího liší např. nově tvarovanými předními i zadními nárazníky a jinak řešenými kryty prahů dodávající vozu dynamičtější vzhled. Nová je i zadní sdružená svítilna, koncovka výfuku z ušlechtilé oceli a lakovaná maska chladiče.
Nevšední lásku k detailům prokázali designéři při přepracování interiéru. Např. dosavadní prvky karbonového vzhledu zdobící střední konzolu a páky dveřních zámků nahradili strukturovaným hliníkovým povrchem. Na přání lze interiér obložit ušlechtilým dřevem z hnědého eukalyptu nebo černého javoru. Opticky i funkčně zhodnocují interiér ještě nové kožené nebo dřevěné aplikace volantu a řadicí páky, prahové lišty z ušlechtilého kovu, modifikované uspořádání kombinovaných přístrojů se zvětšeným displejem, nově tvarovaná a ergonomicky vylepšená elektricky stavitelná sportovní sedadla.
Nový Mercedes Benz SLK je vybaven inovovanými čtyřválcovými kompresorem přeplňovanými zážehovými motory včetně výkonného šestiválce 3.2 s tříventilovou technikou, který se již delší dobu uplatňuje v modelech třídy E, M, SL a CLK.
Pohonné jednotky
200 kompresor | 230 kompresor | 320 V6 | |
objem (ccm) | 1998 | 2295 | 3199 |
výkon (kW při ot./min.) | 120/5300 | 142/5300 | 165/5600 |
toč.moment (N.m při ot./min.) | 230/2500 | 280/2500 | 315/3000 |
zrychlení (s) | 8,2 | 7,2 | 7,0 |
rychlost (km/h) | 223 | 240 | 245 |
spotřeba (l/100 km) | 9,9 | 10,1 | 11,1 |
Všechny roadstery SLK modelového roku 2000 mají šestistupňovou mechanickou převodovku, když šestý stupeň je volen jako „jízdní stupeň“ při němž dosahuje největší rychlosti. Alternativně lze vůz opatřit pětistupňovou samočinnou převodovkou s možností postupného ručního řazení. V základním provedení nechybí ani systém stability jízdy ESP, který udržuje zvolený směr vozu v kritických situacích a zmírňuje nebezpečí smyku. Stabilnější konstrukcí karosérie a použitím bočních airbagů ve dveřích vzrostla také bezpečnost cestujících i při bočním nárazu.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií