Vedle vítězného Sébastiena Loeba a Daniela Eleny dojeli třetí Dani Sordo a Carlos Del Barria.
Díky čtvrté pozici Mikko Hirvonena a Jarmo Lehtinena, Citroën Total Abu Dhabi WRT vede tým pořadí v mistrovství světa – Poháru konstruktérů.
Rychlý přesun k oslavě
Už v pátek odpoledne začali členové Citroën Racing demontovat své stanoviště v servisním parku ve Valence, aby vše stihli. Čekal je přesun 393 km s pěti kamiony, které už netrpělivě očekávali v Monackém knížectví. Od úsvitu tak bylo vše připraveno na přivítání DS3 WRC v místech, kde obvykle „parkují“ monoposty Formule 1 při Grand Prix Monaka.
Ani závěr nejslavnější rally světa na jihu Francie nebyl k účastníkům přívětivý. Mírnější povětrnostní podmínky se nekonaly ani letos, neustálý hustý déšť skrápěl Monako, zatímco na tratích kolem 800 metrů nad mořem posádky bojovaly se sněhem. Tyto podmínky velely přizpůsobovat obutí vozů a opatřit hroty pneumatiky Michelin Pilot Alpin. První split zavedl posádky nadvakrát na Col du Turini (Moulinet – La Bollene Vésubie) a na Col de Loda (Lantosque – Luceram).
Loeb – Nic pro piloty ani diváky
Od počátku soutěže vedoucí Sébastien Loeb, devítinásobný mistr světa v rally, po skončení rychlostní zkoušky RZ 14 nemohl uvěřit, jak těžké podmínky tam byly: „Bylo to takřka neovladatelné. Musel jsem si vyjet trasu přes silnou vrstvu rozbředlého sněhu, takže jsme byli v nebezpečí aquaplaningu po celou dobu. Dalo by se určitě jet rychleji než 30 km za hodinu na rovných úsecích, ale hrozilo úplné vypadnutí z trati“. Séb tak vlastně vyjížděl ideální stopu pro soupeře, nicméně vhod to přišlo zejména Bryanu Bouffierovi, který posunul jeden z Citroënů DS3 WRC do horní poloviny výsledkové listiny.
V této fázi soutěže na podmínky doplatila řada závodníků a vypadla. Díky chybám soupeřů Dani Sordo a Mikko Hirvonen vytěžili posun ve výsledkových listinách. Španěl a Fin se tak posunuli na třetí a čtvrté místo absolutně.
„Bylo obtížné se udržet na silnici, podmínky byly opravdu hrozné, naprosto šílené,“ prohlásil Dani Sordo. „Druhý výjezd na Col du Turini už nebyl tak těžký, stačilo držet ideální stopu. V každém případě jsem nechtěl moc riskovat, protože nejdůležitější pro mě bylo dojet.“
Na méně extrémní RZ 15 si dal Sébastien Loeb trochu oddychu před tím, než se znovu musel pustit do souboje s Turini. „První průjezdy zanechaly na silnici dvě čisté linie, čáry, za které se nesmělo jet. Sice to nebylo nic moc pro piloty a samozřejmě ani pro diváky, ale prostě jsme za každou cenu chtěli soutěž dokončit.“
Po návratu do Monaka v sobotu v podvečer se všichni připravovali na dva noční testy na Col du Turini a vybírali nejméně opotřebené pneumatiky s hroty. Když pak posádky vyrážely ze servisní zóny, organizátoři rally oznámili zrušení posledních dvou etap z bezpečnostních důvodů.
Matton – Úkol splněn
Když byla rally předčasně ukončena, vystřídala překvapení velká radost v táboře Citroënu, který slavil dobré výsledky svých posádek. „Bylo to sice trochu nečekané ukončení rally, ale vzhledem k extrémním podmínkám, chápeme toto rozhodnutí,“ přiznal Yves Matton, šéf Citroën Racing Teamu. „Náš cíl byl – dvě auta na pódiu, a to se nám také přesně povedlo. Navíc je velice potěšitelné vidět všechny čtyři vozy Citroën DS3 WRC v pěti nejlepších.“
Tím, že Sébastien Loeb vyhrál Rally Monte Carlo posedmé, vyrovnal navíc rekord čtyř po sobě jdoucích vítězství, který až dosud držel Tommi Mäkinen. „Byla to poněkud zvláštní rally, ne proto, jak skončila, ale jaké podmínky nám v tomto týdnu připravila, všechno jen ne suché silnice. Myslím, že toto je moje vůbec první Monte Carlo, na kterém jsem ze všech mých startů vůbec nepoužil hladké pneumatiky. Vedli jsme rally téměř hned od začátku až do cíle, takže jsem rád a toto vítězství si opravdu vychutnám. Zvláště proto, že to byl asi můj poslední start právě tady.“
Spokojení Sordo i Hirvonen
„Samozřejmě jsem rád, že můj první start v Citroënu skončil na stupních vítězů,“ řekl Dani Sordo. „V podmínkách, které nejsou pro mě příliš přirozené, to je opravdu dobrý výsledek. Není pochyb o tom, že mám za sebou dlouhou soutěž a pouť za tandemem Sébů. Už se nemohu dočkat dalšího podniku.“
Mikko Hirvonen pomohl čtvrtým místem k vedoucí pozici Citroën Total World Abu Dhabi Rally Teamu, které nyní má s náskokem 19 bodů v Poháru konstruktérů. „Určitě jsem měl asi i trochu štěstí v závěru, ale jsem opravdu spokojený s tímto výsledkem,“ potvrdil Fin. „Bylo to těžké, takže musím být rád, že jsem si udržel dobrou pozici až do konce. A to není do dalšího průběhu šampionátu špatné.“
Konečné pořadí Rallye Monte Carlo:
1. | Loeb, Elena | Fr., Mon. | Citroën DS3 WRC | 5:18:57,2 |
2. | Ogier, Ingrassia | Fr. | Volkswagen Polo R WRC | -1:39,9 |
3. | Sordo, Del Barrio | Šp. | Citroën DS3 WRC | -3:49,0 |
4. | Hirvonen, Lehtinen | Fin. | Citroën DS3 WRC | -5:26,3 |
5. | Bouffier, Panseri | Fr. | Citroën DS3 WRC | -8:13,1 |
6. | Östberg, Andersson | Nor. | Ford Fiesta RS WRC | -12:03,7 |
7. | Prokop, Ernst | ČR | Ford Fiesta RS WRC | -23:27,3 |
Mistrovství světa WRC – pořadí pilotů
1. | Sebastien Loeb | 25 |
2. | Sebastien Ogier | 18 |
3. | Dani Sordo | 15 |
4. | Mikko Hirvonen | 12 |
5. | Bryan Bouffier | 10 |
6. | Mads Ostberg | 8 |
7. | Martin Prokop | 6 |
8. | Sepp Wiegand | 4 |
9. | Olivier Burri | 2 |
10. | Michal Kosciuszko | 1 |
Mistrovství světa WRC – Pohár konstruktérů
1. | Citroën Total Abu Dhabi WRT | 38 |
2. | Volkswagen Motosport | 18 |
3. | Abu Dhabi Citroën Total WRT | 15 |
Qatar M-Sport WRT | ||
5 | Lotos WRC Team | 8 |
Týmu Citroenu i přes nepříznivé podmínky počasí na Rally Monte Carlo docílil výborné výsledky!.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií