Vidět a být viděn je pro každého řidiče věcí zásadního významu. Tato věta se nám jeví jako větší samozřejmost, než je její skutečný obsah. Ovšem kdo se při koupi auta stará o kvalitu světlometů? V popředí zájmu jsou údaje o výkonu, podrobnosti o vybavení auta, spotřeba a cena. Při koupi auta se většinou zapomíná na kritéria týkající se osvětlení, což ovšem může znamenat závažnou chybu: statistika totiž říká, že nebezpečí dopravní nehody je v noci dvakrát vyšší oproti běžnému dennímu provozu. Dobré osvětlení proto může tento přirozený a nevyhnutelný zdroj nebezpečí značně snížit.
Nová technologie světlometů Audi znamená intenzivněji a lépe osvětlenou vozovku. Systém Xenon Plus má mnohé přednosti: větší dosah, širší prosvětlení, velká svítivost, stejnoměrné rozložení světla, barva podobná dennímu světlu – teď i pro dálková světla. Světlomety Xenon Plus působí dojmem mohutného světelného toku díky své mimořádné technické rafinovanosti. Na rozdíl od klasického pojetí není xenonový světelný paprsek při přepínání světel mezi potkávací a dálkovou polohou částečně cloněn, nýbrž velmi rychlý elektromagnet uvnitř světlometu přemístí výbojku do správné polohy. Toto řešení je nejenom velmi elegantní, ale přináší hned několik výhod: zaprvé je k dispozici vždy celý světelný tok, což vytváří optimální podmínky pro ideální osvícení vozovky a dosah xenonového světla činí až 400 metrů.
Zadruhé se přechod z tlumeného světla na dálkové neodehrává naráz, ale plynulým přechodem po dobu zhruba 120 ms. Systém Xenon Plus používá totiž stejný zdroj světla jak na blízko, tak na dálku, a není proto třeba zapínat popř. vypínat halogenové žárovky, jak tomu bylo doposud. Tento měkčí a jemnější přechod šetří zrak řidiče, protože náhlá změna světla velmi namáhá lidské oko.
Zatřetí: protože u dálkového světla odpadá halogenová žárovka, lze teď na vyzařování xenonového světla využít celou plochu světlometu. Tím se sníží koncentrace světla při výstupu ze světlometu (paprsek je širší), a tím pádem i možnost oslnění vozidel jedoucích v protisměru.
Začtvrté je neustále v provozu žhavení, takže se nemusí pokaždé zapínat a vypínat pro dálková světla (což by nastalo, pokud by se použil druhý xenonový modul), ale provede se jen přestavení polohy výbojky vůči odrazové ploše. U xenonové výbojky s vysokou pořizovací cenou se tak zvýší životnost, propočtená na životnost celého vozidla.
Jako další vylepšení začlenila automobilka Audi do světelné soustavy ještě jeden přídavný světlomet s halogenovou žárovkou, která vytváří zcela cíleně jakýsi světelný hrot v horním okraji poměrně širokého kužele xenonového dálkového světla. Jde o přesně zacílený světlomet, který přichází na pomoc oku řidiče a přes den slouží jako světelná houkačka. Herbert Woyke, vedoucí oddělení osvětlení u firmy Audi, přibližuje jeden důležitý detail při vývoji systému Xenon Plus: „Změna polohy xenonové výbojky uvnitř světlometu musí být extrémně přesná: toleranční hodnoty se pohybují v oblasti desetin milimetru a to na 100 tisíc cyklů odclonění a zaclonění.“ Celý xenonový systém Audi doplňuje ještě dynamická a plně automatická regulace dosahu osvětlení. I v tomto případě je důležité přesné nastavení. V zásadě jde o to, změřit senzorem zapružení karoserie a podle toho příslušně seřídit polohu světlometu. Tak lze např. dosáhnout toho, aby osvětlení při brzdění nebylo příliš krátké nebo aby protijedoucí vozidla nebyla při zrychlení zbytečně oslňována a aby osvětlení bylo správné i u plně naloženého vozidla. Je samozřejmě důležité seřídit zmíněnou automatickou regulaci dosahu osvětlení tak, aby se nespouštěla při najetí na každou terénní vlnu. Systém Xenon Plus se dodává pro modely A8 a S8.