Automobilka Lexus odhalila zcela novou generaci modelové řady IS, která se na evropských trzích objeví v polovině roku 2013

V nabídce bude provedení IS 300h – první model IS s pohonem Lexus Hybrid Drive – a dále IS 250 s pohonem zadních kol. K oběma provedením bude možné zvolit také paket výbavy F SPORT.

Společně s novým dynamickým designem nové IS nabízí příkladné dynamické schopnosti a především výjimečný požitek z jízdy.

Nové IS 250:

Automobilka Lexus odhalila zcela novou generaci modelové řady IS, která se na evropských trzích objeví v polovině roku 2013
Automobilka Lexus odhalila zcela novou generaci modelové řady IS, která se na evropských trzích objeví v polovině roku 2013
Automobilka Lexus odhalila zcela novou generaci modelové řady IS, která se na evropských trzích objeví v polovině roku 2013

Nové IS 300h:

Automobilka Lexus odhalila zcela novou generaci modelové řady IS, která se na evropských trzích objeví v polovině roku 2013
Automobilka Lexus odhalila zcela novou generaci modelové řady IS, která se na evropských trzích objeví v polovině roku 2013
Automobilka Lexus odhalila zcela novou generaci modelové řady IS, která se na evropských trzích objeví v polovině roku 2013

Nové IS

nabízí sportovní jízdní vlastnosti, agilní jízdní chování, přesnou odezvu vozu na pokyny od řidiče, maximálně komunikativní řízení a čitelnou zpětnou vazbu

přináší 12 úplných novinek a technických inovací, ale současně zaujme i zcela novým interiérem, který spojuje kultivovanost a kvalitu očekávanou od každého vozu značky Lexus, včetně sportovnějšího prostředí v interiéru se zaměřením na řidiče, výrazně většího prostoru na zadních sedadlech (v tomto ohledu nejprostornější vůz v dané třídě) a většího i praktičtějšího zavazadlového prostoru.

Design exteriéru

Zcela nový IS navazuje na novou generaci modelů GS, ES a LS, a tak se může pochlubit smělými předními partiemi s charakteristickou maskou chladiče ve tvaru vřetene, která tomuto kompaktnímu sedanu propůjčuje vzhled spojující dravou eleganci, efektní vzhled a jednoznačnou příslušnost ke značce Lexus.

Při pohledu z boku se hlavní masa kabiny soustředí do zadní části; k ještě vyšší míře elegance a dynamiky přispívá stoupající boční linka ubíhající od spodních partií k zadním sdruženým světlům.

Design exteriéru staví na novém dynamickém pojetí sdružených světlometů v charakteristickém provedení automobilky Lexus, včetně světel pro denní svícení ve tvaru písmene „L“, která jsou však zde nezávisle umístěna pod hlavními světlomety.

Design interiéru

Čistý a elegantní design kabiny vozu poskytuje ideální ergonomické prostředí zaměřené na potřeby řidiče.

Nově koncipované sedadlo řidiče nabízí vyšší míru pohodlí a lepší boční vedení. Snížil se posaz řidiče a rovněž se zmenšil úhel sklonu volantu, jehož konstrukce se inspirovala u speciálu LFA. Prodloužil se rozsah podélného nastavování volantu, aby řidič mohl zaujmout sportovnější pozici při řízení.

Kvalitní materiály, prvky obložení a povrchovou úpravu doplňují nejmodernější technologie rozhraní HMI, nebo např. vysoce kvalitní analogové hodiny s povrchem emitujícím světlo. Součástí středové konzoly jsou elektrostatické spínače (u značky Lexus použity poprvé), s jejichž pomocí lze ovládat nastavení klimatizace pouhým dotykem prstu.

Rozvor nového IS je o 70 mm delší než u předchůdce, přičemž vůz je o 10 mm širší, a tak na zadních sedadlech nabídne nejvíce místa v dané třídě a současně přináší i větší prostor pro zavazadla. Prodloužením rozvoru a ztenčením konstrukce předních sedadel se prostor pro kolena zadních cestujících zvětšil o 85 mm. K vyšší praktičnosti přispívají i nová zadní sedadla s možností sklápění, dělená v poměru 60:40.

Díky zabudování akumulátorů pod dno zavazadelníku nabízí vyšší přepravní kapacitu i zcela nové provedení IS 300h.

Jízdní dynamika

Klíčovým cílem programu vývoje nového IS byl požitek z jízdy na vrcholu třídy, a proto se konstruktéři maximálně zaměřili na všechny aspekty, které mají vliv na jízdní dynamiku tohoto nového sedanu Lexus.

K výraznému zvýšení celkové tuhosti karoserie přispěly nové metody laserového svařování, lepení kovových spojů karoserie a dodatečné bodové svařování.

Přepracováním dvojitého lichoběžníkového zavěšení předních kol narostla torzní tuhost o 20 %. Na zadní nápravě konstruktéři použili nové víceprvkové zavěšení, podobné jako u modelu GS nové generace.

Přepracování konstrukce a tuhosti převodky řízení se odrazilo v lehčí, hladší a přesnější zpětné vazbě od volantu.

Nový systém Drive Mode Select nabízí až čtyři jízdní režimy volitelné řidičem

  • ECO
  • NORMAL
  • SPORT/SPORT S
  • SPORT S+ (u verzí se systémem AVS)

Nový systém Drive Mode Select umožňuje optimálně kombinovat hospodárnost jízdy, pohodlí, výkon a jízdní charakteristiku.

F SPORT

IS F SPORT nabízí nejen exkluzivní prvky v exteriéru a interiéru, poukazující na sportovnější a dynamičtější charakter vozu, ale i reálné zlepšení dynamiky díky speciálně vyladěnému systému zavěšení předních i zadních kol.

Zvenčí lze vozy v provedení F SPORT okamžitě rozpoznat díky exkluzivnímu designu předního nárazníku a masky chladiče, kde zaujme nápadnější chromová úprava a exkluzivní rastr masky.

Verze F SPORT rovněž používají exkluzivní palubní ukazatele pro řidiče s pohyblivou centrální částí známé z modelu LFA.

Exkluzivní provedení sedadel využívá integrovanou pěnovou konstrukci, která přináší výtečné pohodlí a příkladnou boční oporu.

Pro paket F SPORT bylo speciálně naladěno zavěšení předních i zadních kol, stejně tak jako elektrický posilovač řízení (EPS). Výsledkem je lepší ovladatelnost IS bez negativních dopadů na kvalitu a komfort jízdy. Volitelným prvkem vozů v provedení F SPORT je i adaptivní variabilní odpružení (systém AVS).

Pohon

Nové IS 250

– se na evropských trzích objeví s pohonem zadních kol a zážehovým vidlicovým šestiválcem 2,5 l.

Zcela nové plně hybridní IS 300h s pohonem zadních kol kombinuje výkonný elektromotor s nově vyvinutým zážehovým čtyřválcem 2,5 l používajícím Atkinsonův cyklus, nový systém vstřikování paliva D-4S, časování ventilů Dual VVT-i a vysoce hospodárný systém recirkulace výfukových plynů (EGR). S celkovým systémovým výkonem 220 k tato soustava dosahuje v dané třídě špičkových emisí CO2 pod 100 g/km a průměrné spotřeby paliva 4,3 l/100 km.

Propracované bezpečnostní systémy

Nově navržená „vyskakovací“ kapota automaticky vytváří volný prostor k pohlcení nárazové síly při střetu s chodcem, aby bylo možné nabídnout co nejnižší čelní profil vozidla a současně zajistit optimální ochranu chodců.

Nové IS používá i několik nových pokrokových prvků aktivní výbavy, jako např. automatická dálková světla, upozorňování na vyjetí z jízdního pruhu, systém pro monitorování slepých úhlů a výstražný systém RCTA (Rear Cross Traffic Alert), který upozorňuje na nebezpečí blížících se vozidel při couvání v nepřehledných situacích.

Technické specifikace

Lexus IS 250 IS 300h
Délka (mm) 4665 4665
Výška (mm) 1430 1430
Šířka (mm) 1810 1810
Zavazadlový prostor (l) 480 450
Rozvor (mm) 2800 2800
Počet cestujících 5 5
Poháněná náprava zadní zadní
Typ motoru 4GR-FSE 2AR-FSE
Uspořádání válců V6 L4
Výkon motoru 207 k 177 k
při ot/min 6400 6000
Celkový výkon systému LHD 220 k
Točivý moment Nm 250 k 215 k
při ot/min 4800 4400 (zážehový motor)
Převodovka 6AT E-CVT
Zavěšení kol vpředu: s dvojitými lichoběžníky s dvojitými lichoběžníky
vzadu: víceprvkové víceprvkové

O značce Lexus

Od svého uvedení na trh roku 1989 je Lexus po celém světě znám svou touhou po dokonalosti, výjimečnou kvalitou, špičkovými technologiemi svých produktů a ojedinělým konceptem kompletní péče o zákazníky. Lexus je dnes jediným světovým výrobcem luxusních vozů, který nabízí ucelenou řadu vysoce výkonných plně hybridních modelů skládající se z RX 450h, hybridního crossoveru, jež je přímým nástupcem prvního hybridního SUV na světě RX400h, dále GS 450h, vysoce výkonného hybridního sedanu, vlajkové lodi LS 600h, hybridní limuzíny se stálým pohonem všech kol a modelu CT 200h – prvním a jediným plně hybridním prémiovým kompaktem na světě. Rostoucí oblíbenost hybridních modelů Lexus v ČR dokazuje i jejich zvyšující se podíl na celkových prodejích značky – 74 % (2011) vs. 40% (2007). V roce 2013 Lexus v ČR očekává podíl hybridních modelů na celkových prodejích ve výši 85 %.

Vizí automobilky Lexus je vyznávat modernější a progresivnější hodnoty luxusu než ty, které lze vidět u tradičních výrobců prémiových vozů. Cílem značky Lexus vždy bylo vytvářet hodnotnější osobní zkušenosti prostřednictvím automobilů i pomocí nových technologií. Lexus věří v budoucnost – a ve vytváření produktů a poskytování služeb, které zlepší náš život i naši společnou budoucnost.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Luxus podle Britů? NX z garáže Lexus

Lexus NX 450h+ získal ve Velké Británii ocenění v anketě Company Car and Van Awards jako nejlepší prémiové auto roku 2022. Druhá generace tohoto modelu má nejvyšší úroveň bezpečnosti díky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ díky inteligentnímu pohonu Direct4

Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ...

Nový Lexus RZ je první auto této značky postavené od základu jako elektromobil. Vůz má 313 koní přenášených na všechna čtyři kola pomocí inteligentního pohonu Direct4. Jeho úkolem je...