Prémiový koncept Hyundai HCD-14 Genesis slaví světovou premiéru na probíhajícím autosalonu v Detroitu

Studie luxusního vozu také naznačuje budoucí prémiové luxusní prvky výbavy včetně nejmodernějších technologií, jako je inovativní ovládací systém založený na sledování očí a gestikulace.

Prémiový koncept Hyundai HCD-14 Genesis slaví světovou premiéru na probíhajícím autosalonu v Detroitu
Prémiový koncept Hyundai HCD-14 Genesis slaví světovou premiéru na probíhajícím autosalonu v Detroitu
Prémiový koncept Hyundai HCD-14 Genesis slaví světovou premiéru na probíhajícím autosalonu v Detroitu
Prémiový koncept Hyundai HCD-14 Genesis slaví světovou premiéru na probíhajícím autosalonu v Detroitu
Prémiový koncept Hyundai HCD-14 Genesis slaví světovou premiéru na probíhajícím autosalonu v Detroitu
Prémiový koncept Hyundai HCD-14 Genesis slaví světovou premiéru na probíhajícím autosalonu v Detroitu
Prémiový koncept Hyundai HCD-14 Genesis slaví světovou premiéru na probíhajícím autosalonu v Detroitu

Prodej luxusních vozů Hyundai po celém světě velmi rychle roste, a to zejména v USA, Číně a na Středním východě.

Modely Hyundai Genesis a Equus jsou nyní považovány za vážné konkurenty na globálním trhu luxusních vozů. Genesis a Equus mají již ve svých prémiových segmentech devítiprocentní podíl, což je více než pětiprocentní podíl značky Hyundai na celkovém trhu. Tento úspěch dláždí cestu pro novou generaci prémiových produktů s pohonem zadních kol. Koncept HCD-14 Genesis naznačuje další směr vývoje, jímž se bude design značky Hyundai ubírat a také demonstruje důraz, který Hyundai klade na jízdní dynamiku a vyspělou techniku.

Hybridní pohon s vnějším dobíjením PHEV (PLUG-IN HYBRID ELECTRIC VEHICLE)

Hyundai vystavuje na Detroitském autosalonu také svůj první systém hybridního pohonu s možností vnějšího dobíjení (PHEV).

Koncept PHEV je ukázkou největších novinek technického vývoje značky Hyundai, která pracuje na zahájení sériové výroby tohoto typu systému PHEV. Nová generace PHEV používá motor 2.0 GDI a v plně elektrickém režimu ujede 32 km na jedno nabití akumulátorů. Klesne-li kapacita akumulátorů pod určitou úroveň, přejde systém automaticky do hybridního režimu, čímž umožní mobilitu na delší vzdálenosti. Akumulátory lze plně dobít z domácí elektrické sítě přibližně za tři hodiny.

Hybridní vozy s možností vnějšího dobíjení překvapí řidiče svým hospodárným provozem. Větší akumulátory umožňují delší dojezd v čistě elektrickém režimu, zatímco automatický přechod na hybridní režim, při nízkém stavu nabití akumulátorů odstraňuje obavy z krátkého dojezdu, které brání většímu rozšíření elektromobilů. Hyundai investuje do výzkumu a vývoje široké škály ekologických technologií, jako jsou hybridní pohony s možností vnějšího dobíjení, konvenční hybridní pohony, elektromobily a elektromobily s palivovými články, aby dokázal pružně reagovat na legislativní změny a požadavky trhu.

Koncept HCD-14

Precizní design s fluidními tvary

Koncept HCD-14 Genesis zaujme svým precizním designem s fluidními tvary a povrchovou úpravou připomínající kapalný kov. Vysokou úroveň kvality řemeslného zpracování vyjadřují stylistické detaily napodobující drahokamy. Odvážná příď nese hluboko dolů protaženou masku chladiče s ozdobnými prvky z kartáčovaného kovu. V rozích kapoty u čelního okna jsou ventilační otvory motorového prostoru s ozdobnými kryty, které plynule navazují na design vnějších zpětných zrcátek. Silueta při pohledu zboku zdůrazňuje klasické proporce sportovního sedanu s pohonem zadních kol. Kabina je posunuta dozadu, karoserie má krátké převisy, velká kola vyplňují podběhy a výrazně se zužující pás bočních oken navazuje na krátkou záď. Na velkých kolech rovněž vyniká kombinace prémiové lehké slitiny s ozdobnými prvky z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny.

HCD-14 Genesis má na silnici vzhled prémiového sportovního čtyřdveřového kupé. Jeho elegantní a lehká silueta klade větru minimální odpor. Precizní fluidní tvary s dramatickou povrchovou úpravou vyzařují přirozenou zdrženlivost. V interiéru je dramaticky tvarovaná přístrojová deska orientována na řidiče, který není zahlcen přemírou tlačítek pro ovládání informačního a zábavního systému. Ozdobné prvky na středové konzole v celé délce interiéru z laminovaného a frézovaného dřeva zaujmou svým svěžím vzhledem, který připomíná topografickou mapu.“

Snadné nastupování díky vzadu zavěšeným zadním dveřím

Zadní dveře jsou zavěšeny vzadu na jednom masivním závěsu z kartáčovaného hliníku. HCD-14 Genesis s oběma otevřenými dveřmi přímo vybízí k usednutí do prostorného interiéru. Přístrojovou desku uvnitř vozu spojuje se zadními sedadly středová konzola, jejíž tvar připomíná dvojitou vzdouvající se vlnu. Tento stylistický motiv vlny ovlivnil rovněž vzhled vnitřních klik dveří a opěrek hlavy vzadu. Provozní informace poskytuje kombinace analogových a digitálních přístrojů, jejichž vzhled nezapře inspiraci letectvím. Přístrojová deska orientovaná na řidiče nabízí asymetrický středový ovládací panel, na němž jsou důležité jízdní funkce odděleny od funkcí zajišťujících pohodlí spolucestujícím. Středová konzola zahrnuje dokonce stanici pro bezpečné uložení tabletu iPad® během dynamické jízdy.

Technika zaměřená na aktivní bezpečnost

Zatímco studie HCD-14 Genesis zaujme hned na první pohled svým originálním vnějším designem, podrobná prohlídka prostoru řidiče odhalí celou řadu pokrokových technických inovací. Inženýři se specializací na ergonomii odstranili tradiční středový panel a vyvinuli pro řidiče konceptu HCD-14 intuitivní rozhraní, díky němuž může neustále sledovat dění před vozem. Designéři zbavení tradičních omezení v designu zcela nově uspořádali ovládací prvky bez přemíry tlačítek a otočných ovladačů. HCD-14 Genesis je schopen rozpoznávat povely řidiče bez odvracení pozornosti, k němuž dochází při manuálním ovládání, a to za pomoci nejmodernějších systémů sledování očí řidiče a trojrozměrného rozpoznávání ruční gestikulace. Jakmile je pohledem očí zvolena specifická funkce, lze ovládáním palcem nebo rozpoznáváním gestikulace vybírat funkce navigačního, informačního a zábavního systému, audiosystému, ventilačního a klimatizačního systému a dokonce i připojení chytrého telefonu. Toto intuitivní rozhraní poskytuje řidiči kompletní kontrolu nad všemi funkcemi při současném sledování provozu. K minimálnímu rozptylování přispívá rovněž průhledový displej, který na čelní okno promítá všechny důležité informace. Toto patentované rozhraní představuje vizi značky Hyundai v oblasti konceptu ovládání a zobrazování, který má ambice stanovit nová měřítka pro aktivní bezpečnost.

Jízdní dynamika zaměřená na řidiče

Inovativní ovládání v konceptu HCD-14 založené na sledování očí a gestikulace omezuje typické odvádění pozornosti při řízení. Řidič se tak může lépe soustředit a vychutnávat si každodenní potěšení z výjimečné jízdní dynamiky. HCD-14 Genesis v tomto směru poskytuje řidiči novou úroveň zapojení do řízení, intenzity zážitků a ovladatelnosti. Extrémně tuhá struktura karoserie, se strategickým využitím vysokopevnostní oceli, poskytuje vynikající základ pro podvozek s pohonem zadních kol. Sofistikované pětiprvkové zavěšení předních i zadních kol snižuje míru změn geometrie v celé dráze propružení kol, aby byla zajištěna konzistentní přilnavost při průjezdu zatáčkou. Systém řízení s volitelnými režimy zprostředkovává dobrý kontakt s vozovkou a citlivou zpětnou vazbu při zachování výhod elektrického posilovače v oblasti hospodárnosti. Nízkoprofilové sportovní pneumatiky zaručují optimální reakce na natočení volantu, vysokou úroveň přilnavosti při průjezdu zatáčkou a zpětnou vazbu. Sofistikovaný stabilizační systém poskytuje řidiči různé režimy pro rozmanité jízdní podmínky a preference jízdního stylu. Tak vyspělý podvozek vyžaduje pro plné uplatnění svých schopností stejně sofistikované poháněcí ústrojí a pro tento úkol je jako stvořený motor Tau® V8 z vlastního vývoje Hyundai.

Motor Hyundai Tau® V8

Koncept HCD-14 Genesis je poháněn oceňovaným motorem Hyundai Tau® V8 se zdvihovým objemem 5,0 litru, který je vybaven přímým vstřikováním a plynule proměnným časováním sacích a výfukových ventilů D-CVVT (Dual Continuously Variable Valve Timing). Výsledkem jsou pozoruhodné výkonové parametry, nízké emise a vynikající hospodárnost. HCD-14 Genesis rozpoznává řidiče a vydává pokyn ke spuštění motoru pomocí optického systému, zatímco řazení osmistupňové samočinné převodovky může řidič převzít do svých rukou prostřednictvím páček na volantu. Výfuková soustava konceptu HCD-14 Genesis používá ve své konstrukci i keramický materiál a byla nastavena pro minimální zpětný tlak, maximální výkon ve vysokých otáčkách a hluboký barytonový zvuk. Do velmi širokých koncovek výfukové soustavy jsou integrována chladicí žebra.

Společnost Hyundai Motor Co.,

– založená v roce 1967, je součástí skupiny Hyundai Motor Group, která je od roku 2010 pátým největším výrobcem automobilů na světě a zahrnuje přes dvacet dceřiných společností a přidružených organizací působících v různých oborech automobilového průmyslu. Společnost Hyundai Motor provozuje devět výrobních závodů mimo Jižní Koreu a v roce 2012 prodala 4,4 milionu vozidel po celém světě. Vozidla značky Hyundai se prodávají ve 186 zemích prostřednictvím 5300 dealerství a showroomů. V České republice prodeje značky neustále rostou, v roce 2012 bylo v ČR prodáno 15.162 osobních automobilů. Další informace o společnosti Hyundai Motor a jejích produktech naleznete na adrese: www.hyundai.com nebo na českých webových stránkách www.hyundai.cz.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai N odhaluje dva výzkumné koncepty představující vizi v éře elektrifikace

Hyundai N odhaluje dva výzkumné koncepty...

První plně elektrický vysokovýkonný model IONIQ 5 N bude představen v roce 2023 Nyní značka Hyundai představuje v premiéře dva vysokovýkonné koncepční vozy — RN22e a N Vision 74 RN22e...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrifikovaný Streamliner Hyundai IONIQ 6 se představuje s prodlouženým dojezdem a inovativním interiérem

Elektrifikovaný Streamliner Hyundai IONIQ...

Nový elektromobil značky Hyundai nabídne zákazníkům výjimečný prostor k cestování Sada akumulátorů o kapacitě 77,4 kWh umožní spolu s aerodynamicky tvarovanou siluetou dojezd na jedno nabití...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor, Steven Gerrard a BTS při Mistrovství světa ve fotbale vyzývají k trvalé udržitelnosti

Hyundai Motor, Steven Gerrard a BTS při...

Hyundai Motor spouští pod názvem „Goal of the Century“ novou globální kampaň na podporu trvalé udržitelnosti Fotbalová legenda Steven Gerrard a globální popová senzace BTS vystupují v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai IONIQ 5 získal britské ocenění „UK Car of the Year 2022“

Hyundai IONIQ 5 získal britské ocenění...

Revoluční Hyundai IONIQ 5 převzal ve Velké Británii nejvyšší ocenění v anketě „UK Car of the Year Awards“ Elektromobil s dojezdem 481 kilometrů byl také vyhlášen „Nejlepším rodinným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektromobil IONIQ 5 a nový TUCSON vstupují do světa filmu v novince „Spider-Man: Bez domova“

Elektromobil IONIQ 5 a nový TUCSON...

Modely IONIQ 5 a TUCSON budou vystupovat v připravovaném filmu „Spider-Man: Bez domova“, který společnost Sony Pictures uvede do kin 17. prosince Globální marketingová kampaň společnosti...