Série vychází z předpisů pro WRC 3
– a stane se součástí mistrovství světa WRC pro sezonu 2013 s tím, že pro mladé talenty bude odrazovým můstkem do elitní kategorie nejlepších pilotů.
Dlouhodobá péče o talenty
Citroën Racing se věnuje přípravě perspektivních mladých jezdců od počátku svého účinkování v rally sportu. Nejlepším příkladem tohoto úsilí a péče mohou být jména jako Sébastien Loeb, Dani Sordo, Sébastien Ogier a Thierry Neuville, kteří u Citroënu začínali a dokázali se propracovat až na absolutní špičku.
Pro rok 2013 zákaznické oddělení Citroën Racing rozšiřuje škálu možností pro start mladých talentů díky dvěma kategoriím.
– Základní úrovní zůstává FFSA, aneb Rally Jeunes (Rally mladých pilotů), na níž se identifikují největší talenty. Ty pak mohou mnohé udělat pro své závodnické jméno v Citroën DS3 R1 v rámci Citroën Racing Trophy Junior, která se jezdí v osmi evropských zemích.
– Nyní budou moci vyzkoušet své schopnosti i v mnohem silnějších vozech DS3 R3. Dosud chybějící mezičlánek umožní pilotům podpořit jejich schopnosti při mnohem náročnějších podnicích světového rally sportu, navíc za prostředky na rozumné úrovni. A to je také základní idea Citroën Top Driver série.
Pro jednotlivce i týmy
S tímto konceptem přišel Citroën v reakci na iniciativu mezinárodní automobilové federace FIA, která představila pravidla pro novou kategorii mistrovství světa s názvem WRC 3. Tato třída je vypsána pro vozy s přední poháněnou nápravou. Citroën Top Driver série bude mít kalendář namixovaný s DS3 R3. V sázce je především velká šance pro vítěze seriálu, na kterého čeká start v šesti rally WRC 2 šampionátu (otevřený pro čtyřkolky) v roce 2014 s vozidlem, které mu připraví nejlepší světový tým. Citroën Top Driver série má dvě části. V prvé řadě je to mistrovství pilotů, z nichž si vždy deset nejlepších v pořadí na každé rally rozdělí body (25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 a 1) podle toho, na jaké příčce se umístí ve skupině R (ve všech třídách).
Pro šampionát týmů se hodnotí výsledky jednoho nebo dvou vozů z týmu na každém podniku, přičemž týmy nesmí označit více než dva vozy DS3 R3 pro započítání do týmového hodnocení.
M.Nawarecki: Transparentně a efektivně
„Naším cílem bylo vytvořit sérii, která by usnadnila mladým závodníkům cestu do mistrovství světa. Současně s tím, aby za rozumné finanční prostředky dostal šanci co nejširší okruh pilotů a týmů,“ uvedl Marek Nawarecki, manager klientského oddělení Citroën Racing. „Základní myšlenkou je vytvoření jakéhosi můstku pro přestup mezi národními šampionáty a mistrovstvím světa. To vše navíc s tím, aby i náklady na tyto starty zůstaly v maximálně rozumných mezích. Každý přihlášený tým totiž musí nasadit minimálně dva vozy Citroën DS3 R3. Rádi bychom také, aby týmy soutěžily mezi sebou transparentním a korektním způsobem, takže každý z nich musí zveřejňovat své náklady na sezonu tak, aby potenciální zákazníci byli schopni je porovnávat s tím, co mají sami k dispozici.“
Série, zahrnující čtyři rally na šotolině a dvě na asfaltu, odstartuje na Rally Portugalsko 13. – 14. dubna 2013.
CITROËN TOP DRIVER 2013:
1. | 13. – 14. dubna | Portugalsko |
2. | 22. – 23. června | Itálie |
3. | 3. – 4. srpna | Finsko |
4. | 23. – 25. srpna | Německo |
5. | 5. – 6. října | Francie |
6. | 16. – 17. listopadu | Velká Británie |
Více informací na stránkách k WRC: s exkluzivními články, výsledky on line, rozhovory se členy týmu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií