Celosvětově nejoblíbenější hybridní model o jeden a půl dekády později nejen nadále „předbíhá dobu“, jak napovídá jeho latinské označení, ale díky bezmála třem milionům prodaných vozů se nesmírně úspěšně etabloval na masovém trhu.
Myšlenka alternativního pohonného ústrojí pro automobily
– se u Toyoty začala rodit již v 60. letech minulého století na pozadí zásadních otázek ochrany životního prostředí v oblasti kvality ovzduší, klimatických změn i omezených zdrojů energie. V 90. letech Toyota začala intenzivně zkoumat cesty technologického vývoje, jenž pokračuje do dnešních dnů hledáním trvale udržitelné mobility.
V roce 1994 zahájila Toyota projekt G21, jehož cílem bylo vytvořit ekologický vůz pro 21. století, šetrný k životnímu prostředí, který by kromě nesporných ekologických výhod nabídl veškeré pohodlí a radost z jízdy srovnatelnou s tradičními vozy.
Poté, co Toyota představila model Prius první generace, můžeme hovořit o moderní revoluci v elektrifikaci automobilů. Mnozí v roce 1997 při premiéře modelu Prius reagovali jen pozvednutím obočí a skeptickými poznámkami. Nicméně konstruktéři a vedení Toyoty se nikdy nevzdali s přesvědčením, že jejich vize je ta správná. Dnešní třetí generace modelu Prius je vůbec nejprodávanějším modelem v globálním měřítku.
Toyota celosvětově od roku 1997 prodala bezmála 3 miliony vozů Prius a téměř 5 milionů vozů s plně hybridním pohonem. Prodeje hybridních modelů značek Toyota a Lexus jen v letošním roce dosáhnou celosvětově více než 1,2 mil. vozů. A každý z těchto vozů má s původním modelem Prius jedno společné – plně hybridní soustavu pohonu.
Podle evropského žebříčku kvality TÜV za rok 2013
– se Toyota Prius pohybuje na špičce v otázkách dlouhodobé spolehlivosti a celkové kvality, neboť vykazuje vůbec nejméně závad v kategorii vozidel starých 4 až 5 let. Trvající úspěchy Toyoty Prius v žebříčcích kvality TÜV potvrzují spolehlivost v reálném provozu a celkovou kvalitu vozů s plně hybridním systémem pohonu od Toyoty, která toto hnací ústrojí postupně nasazuje i do dalších klíčových modelů značky.
Toyota nyní nabízí hybridní systém
– ve stále větším počtu modelů různých velikostí, od malého modelu Yaris Hybrid, zcela nového kompaktního modelu Auris Hybrid, přes produktovou řadu Prius až po modelovou řadu značky Lexus. Toyota se tak může chlubit druhým nejnižším flotilovým průměrem emisí CO2 ze všech výrobců, při splnění svých cílových hodnot pro rok 2015 se čtyřletým předstihem.
Kromě příkladné spotřeby paliva a nízkých emisí CO2 jsou zážehové hybridní modely lepším řešením než vznětové či vznětové hybridní modely, neboť vykazují příznivější parametry z pohledu čistoty ovzduší. Neprodukují prakticky žádné emise NOx a pevných částic – které jsou příčinou zdravotních problémů zejména v zastavěných oblastech.
Toyota s modelem Prius přinesla hybridní technologie na trh, a nejde přitom jen o jednu variantu hnacího ústrojí, ale o základní technologickou platformu, na které bude stavět řada budoucích řešení s nízkými nebo nulovými emisemi.
Odbyt hybridních modelů se stále zrychluje a díky 21 hybridním modelům, které Toyota do roku 2015 představí (včetně modelu poháněného palivovými články) se rychlost prodeje vozů s tímto typem pohonu dostane na historicky rekordní úroveň.
V České republice
– byla v této oblasti milníkem Hybridní revoluce, která byla veřejnosti prezentována v květnu letošního roku s cílem přiblížit hybridní technologii co největšímu spektru zákazníků. Výsledkem byla poté několika násobně vyšší a zároveň rekordní poptávka po hybridních modelech značky Toyota na českém trhu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií