Toyota Corolla osmé generace

S novou technikou variabilního časování ventilů a inovovaným designem přichází 8. února na český trh nová Corolla, nejprodávanější model Toyoty

Toyota Corolla osmé generace

Nejprodávanějším rodinným automobilem značky Toyota je bezesporu model Corolla, poprvé představený veřejnosti v roce 1966. Od té doby se pro něj rozhodlo přes 23 miliónů zákazníků. Nyní přichází už osmá generace Corolly se zcela novým zaoblenějším designem přední části s dvojitými světlomety, upraveným nárazníkem a novou maskou chladiče. Pod kapotou se ukrývá špičková technika v podobě zážehových čtyřválcových motorů s proměnným časováním ventilů VVT-i.

Stejně jako předchozí varianta je Corolla nabízena také tentokrát ve čtyřech karosářských variantách: třídveřový hatchback, čtyřdveřový sedan, pětidveřový liftback a kombi. Sportovní verzi G6 se šestistupňovou převodovkou, tvrdším pérováním a sportovně střiženým interiérem si lze vybrat jako tří nebo pětidveřovou.


Nová řada zážehových čtyřválců staví především na technologii proměnného časování ventilů VVT-i, jehož srdcem je mikropočítač řídící nastavení vačkových hřídelů podle aktuálních podmínek. Na rozdíl od jiných systémů variabilního časování ventilů, které pracují s dvěma nebo třemi polohami vačkových hřídelů, je VVT-i kontrolován počítačovou jednotkou nastavující časování mnohem přesněji. Dokáže vytvořit nekonečně mnoho poloh vačkového hřídele podle aktuálních jízdních podmínek. Řídící jednotka vyhodnotí základní informace získané z jednotlivých snímačů (poloha klikového hřídele, poloha vačky sání, teplota chladicí kapaliny, poloha škrtící klapky atd.) a předá na ovládací ventil, který pak vačkový hřídel nastaví v rozsahu 40 o (Corolla), případně 60 o (Yaris).


Toyota Corolla osmé generace

Elektronický systém VVT-i je vyřazen z činnosti např. při startování, volnoběžných otáčkách, za studena apod. Výsledkem je plynulý nárůst výkonu i točivého momentu v celém spektru otáček, lepší ovladatelnost a dynamika, nízká spotřeba i nižší podíl emisí ve výfukových plynech. Kvalitu celého systému dokládá ocenění „Nejlepší motor roku 1999“ udělený motoru Yarise pracující rovněž s VVT-i.

Stejně jako tato technika bylo i nové přímé zapalování TDI (Toyota Direct Ignition) vyvinuto původně pro špičkové sedany a nyní se dostává také do vozů nižších kategorií včetně Corolly. Přímé zapalování se čtyřmi cívkami spojených se svíčkou zlepšuje přesnost zapálení směsi, redukuje ztráty elektrické energie a usnadňuje údržbu tím, že se obejde bez rozdělovače. Značnou úlohu v efektivnosti motorů hraje přepracované plastové sací potrubí snižující hmotnost a zlepšující tepelnou izolaci.

Toyota Corolla osmé generace

Nabídka motorů

objem (ccm) 1398 – benzín 1598 – benzín 1798 – diesel
výkon (kW při ot./min) 71/6000 81/6000 51/4600
toč.moment (N.m při ot./min) 130/4800 150/3800 125/2500
rychlost (km/h) 185 195 165
zrychlení (s) 11,6 9,8 15,6
spotřeba (l/100 km) 6,6 7,0 6,5


Toyota Corolla osmé generace

Během krátké doby doplní nabídku ještě moderní vznětový čtyřválec s přímým vstřikem paliva common-rail a šestnáctiventilovou technikou, jehož spotřeba by měla zhruba o dvanáct procent klesnout oproti dřívějším dieselům. Změnu doznala i přístrojová deska obohacená o multifunkční displej umístěný v horní části středového panelu. Zobrazuje aktuální čas, venkovní teplotu, frekvenci stanice autorádia, u zážehových motorů pak ještě údaje o průměrné a okamžité spotřebě a průměrné rychlosti.

Základní model Toyoty Corolla HB 1.4 za 364 500 Kč zahrnuje např. airbag řidiče, posilovač řízení, tónovaná skla, dělená zadní sedadla, stírač zadního okna. Nejlépe vybavená verze 1.4 SDN přijde na 477 900 Kč včetně dvou airbagů, ABS, elektricky ovládaných předních oken, nastavitelného volantu, dálkového a centrálního zamykání, atd. Provedení 1.6 WG je za 540 200 Kč a sportovní verze 1.6 LB G6 pak za 578 500 Kč.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...