Jen od 1. ledna do 31. října letošního roku se hybridních modelů na trhu umístilo plných 1,02 milionu.
Toyota se rozhodla věnovat úsilí obecnému rozšiřování vozů s hybridním pohonem na celosvětovém trhu. Proto si Toyota otázku ochrany životního prostředí určila jako jednu z priorit řízení společnosti a vychází z přesvědčení, že ekologicky šetrná vozidla mohou mít skutečně pozitivní dopad jen když najdou odezvu u široké veřejnosti.
Svůj první hybridní minibus Coaster
– kombinující zážehový motor s elektromotorem představila Toyota v Japonsku v srpnu roku 1997, po němž v prosinci 1997 následovala Toyota Prius – celosvětově první sériově vyráběný osobní vůz s hybridním pohonem. Model Prius se v roce 2000 začal prodávat v Severní Americe, Evropě a na dalších trzích. Druhá generace tohoto modelu byla uvedena v roce 2003 a třetí generace pak odstartovala v roce 2009. Toyota postupně rozšířila svoji modelovou řadu vozů s hybridním pohonem o vozy typu MPV, SUV, sedany s pohonem zadních kol a kompaktní vozy se splývavou zádí.
Úhrnné celosvětové prodeje hybridních vozů z produkce TMC na konci letošního dubna pak dosáhly počtu 4 milionů vozů. V současné době se v 80 zemích a regionech celého světa prodává celkem 19 hybridních osobních modelů z produkce TMC a jeden hybridní model s technologií Plug-in. Přímo v Japonsku TMC vyrábí 15 hybridních osobních modelů a jeden hybridní model s technologií Plug-in.
Toyota má v plánu do konce roku 2015
– uvést celosvětově 20 nových modelů s hybridním pohonem a vyvine další úsilí k rozšíření své hybridní produktové řady i trhů, kde se tyto vozy prodávají. V Japonsku procentní podíl prodávaných vozů s hybridním pohonem každoročně roste, k čemuž napomohlo i uvedení kompaktního hatchbacku Aqua s hybridním pohonem a celkově rostoucí povědomí veřejnosti o hybridní technologii. Vozy s hybridním pohonem představují přibližně 40 procent celkových prodejů automobilky Toyota v Japonsku a 14 procent celosvětově.
Toyota vypočetla, že vozy s plně hybridním pohonem vyrobené TMC (x) od roku 1997 do 31. října 2012 dokázaly celosvětově ušetřit 30 mil. tun emisí CO2 (plynu, jenž je považován za příčinu globálních klimatických změn, z toho cca 9 mil. tun v Japonsku) v porovnání s modely srovnatelných rozměrů a výkonu poháněnými zážehovým motorem. Kromě toho Toyota odhaduje, že její vozy s hybridním pohonem celosvětově ušetřily 11 mld. litrů benzínu – v porovnání s vozy podobných rozměrů vybavenými zážehovým motorem.
(x) kromě modelů Coaster Hybrid EV, Dyna Hybrid, Toyoace Hybrid a Quick Delivery 200
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií