Mercedes-AMG startuje s novým modelem SLS AMG Coupé Electric Drive do nové éry (podrobná informace)

SLS AMG Coupé Electric Drive je nejvýkonnější supersport s elektrickým pohonem na světě s nulovými lokálními emisemi a špičkovou technikou z Formule 1.

Mercedes-AMG startuje s novým modelem SLS AMG Coupé Electric Drive do nové éry (podrobná informace)

Nejvýkonnější vysokovýkonné kupé s křídlovými dveřmi s dojezdem 250km disponuje čtyřmi elektromotory s celkovým výkonem 552 kW a maximálním točivým momentem 1000 N.m. a zrychlení z nuly na 100 km/h dosáhne za 3,9 sekundy.

Zcela nová dimenze jízdní dynamiky

– přesvědčivým způsobem naplňuje příslib značky AMG díky systému AMG Torque Dynamics a rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola, které je umožněno individuálním pohonem všech kol. SLS AMG Coupé Electric Drive bylo vyvinuto ve vlastní režii společnosti Mercedes-AMG GmbH. Vysokonapěťový akumulátor modelu SLS AMG Electric Drive je výsledkem spolupráce mezi společnostmi Mercedes-AMG a Mercedes AMG High Performance Powertrains z britského Brixworthu. Experti na Formuli 1 z Velké Británie využili přitom své velké know-how s hybridním systémem KERS.

SLS AMG Coupé Electric Drive je dalším ztělesněním vývojových kompetencí společnosti Mercedes-AMG GmbH. SLS AMG Coupé Electric Drive se obrací na příznivce supersportovních vozů se zájmem o nejmodernější techniku, kteří jsou často otevřeni pro nové nápady a dokážou se nadchnout pro ambiciózní technicky vyspělá řešení automobilové budoucnosti.

Enormní hnací síla díky točivému momentu 1000 N.m

Pokrokové poháněcí ústrojí modelu SLS AMG Coupé Electric Drive přesvědčí zcela novými, elektrizujícími zážitky z jízdy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Ryzí nadšení vyvolá okamžitá reakce na pohyby pedálu plynu a lineární výkonová charakteristika. Na rozdíl od spalovacího motoru vytvářejí elektromotory točivý moment okamžitě a maximální točivý moment je k dispozici prakticky od okamžiku rozjezdu. Spontánní nárůst točivého momentu a mohutná hnací síla bez přerušení jejího toku se pojí s naprosto klidným během elektromotorů bez jakýchkoli vibrací.

Čtyři kompaktní synchronní elektromotory s permanentním magnetem

– z nichž každý váží 45 kilogramů, dosahují maximálních otáček 13 000 min-1 a pohánějí individuálně všechna čtyři kola, prostřednictvím konceptu jednoho převodového ústrojí pro každou nápravu. Tím je umožněno jedinečné rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola, jehož by jinak bylo možné dosáhnout pouze s akceptací nevýhody výrazného zvýšení neodpružených hmot spojené s elektromotory v nábojích kol.

Zvukový projev modelu SLS AMG Electric Drive ztělesňuje zvuk 21. století.

Je mohutný, dynamický, emocionální a autentický. Experti AMG vytvořili v řadě náročných pokusů a četných vývojových jízdách zvukový projev, který odpovídá mimořádné dynamice tohoto jedinečného supersportovního vozu s elektrickým pohonem. Již při stisknutí tlačítka „Power“ v AMG DRIVE UNIT se ozve charakteristický zvuk spouštění motoru. Cestující posléze slyší pro každou jízdní situaci speciálně „ušitý“ zvuk: enormně dynamický při zrychlení, tlumený při rovnoměrné jízdě a rovněž nezaměnitelný při rekuperaci. Zvuk je závislý nejen na rychlosti jízdy, otáčkách motoru a zatížení, ale také na jízdní situaci a stavu vozidla. Dokonalou odezvu pro řidiče zajišťuje kombinace komponovaného zvuku, použití existujících vlastních zvuků vozidla a eliminace rušivých zvuků – odborníci v této souvislosti používají termín „soundcleaning“ (čištění zvuku). Za přesvědčivý zvukový projev je zodpovědný standardní audiosystém s jedenácti reproduktory.

High-tech z Formule 1: lithium-iontový vysokonapěťový akumulátor

– disponuje energetickou kapacitou 60 kWh, elektrickou zatížitelností 600 kW a váží 548 kilogramů – to jsou všechno absolutně nejlepší hodnoty v automobilovém průmyslu. Kapalinou chlazený vysokonapěťový lithium-iontový akumulátor modulární konstrukci a maximální napětí 400 V.

Při vývoji a výrobě přichází ke slovu high-tech a know-how z Formule 1.

Experti na motory F1 přitom využili svých velkých zkušeností a poznatků s hybridním systémem KERS, který debutoval ve Formuli 1 v roce 2009. Ve Velké ceně Maďarska v roce 2009 dosáhl Lewis Hamilton se systémem Mercedes-Benz KERS historicky prvního vítězství vozu Formule 1 s hybridním systémem KERS. Společnost Mercedes AMG High Performance Powertrains dodává motory Mercedes V8 a KERS týmům Formule 1 MERCEDES AMG PETRONAS, Vodafone McLaren Mercedes a Sahara Force India.

Vysokonapěťový akumulátor

– je tvořen 12 moduly, z nichž každý obsahuje 72 lithium-iontových článků. Optimální uspořádání celkem 864 článků maximálně využívá dostupný prostor a zároveň pozitivně ovlivňuje také jejich výkonnost. Technickým předpokladem je inteligentní paralelní zapojení jednotlivých akumulátorových modulů, které navíc maximalizuje bezpečnost, spolehlivost a životnost zásobníku elektrické energie. Stejně jako ve Formuli 1 je akumulátor za jízdy dobíjen cílenou rekuperací při zpomalování.

Výkonné řízení a účinné chlazení všech komponentů

Výkonné elektronické zařízení přeměňuje stejnosměrný proud z vysokonapěťového akumulátoru na střídavý proud potřebný k napájení synchronních elektromotorů a v každém provozním stavu řídí toky elektrické energie. Dva nízkoteplotní chladicí okruhy zajišťují rovnoměrné udržování provozní teploty čtyř elektromotorů a výkonové elektroniky. Samostatný nízkoteplotní okruh je zodpovědný za chlazení lithium-iontového vysokonapěťového akumulátoru. Při nízkých venkovních teplotách je akumulátor rychle uveden na optimální provozní teplotu prostřednictvím elektrického topného prvku. Při extrémně vysokých teplotách může být chladicí okruh akumulátoru dodatečně ochlazován klimatizací, což má pozitivní vliv také na celkovou životnost akumulátoru.

Speciální nástěnná dobíječka s funkcí rychlodobíjení

Dobíjení modelu SLS AMG Coupé Electric Drive probíhá prostřednictvím speciální nástěnné dobíječky nainstalované v domácí garáži. Tato technika umožňuje rychlodobíjecí funkci s výkonem 22 kW, což odpovídá dobíjecímu výkonu veřejných dobíjecích stanic. Silnoproudý kabel spojuje vozidlo s nástěnnou dobíječkou, která vůz dobije za tři hodiny. Bez nástěnné dobíječky trvá dobíjení přibližně 20 hodin.

Osmistupňový koncept pro maximální bezpečnost

1. Bezpečnost modelu SLS AMG Electric Drive maximalizuje osmistupňový bezpečnostní koncept, který zahrnuje:

2. Nezaměnitelnou oranžovou barvu všech vysokonapěťových kabelů

3. Kompletní ochranu proti styku se všemi částmi vysokonapěťového systému

4. Kapalinou chlazený vysokonapěťový lithium-iontový akumulátor umístěný ve velmi odolném hliníkovém pouzdru a navíc v nerozbitné schránce z uhlíkového kompozitu

5. Galvanické oddělení vysokonapěťových a nízkonapěťových sítí ve vozidle a integraci ochranných obvodů

6. Aktivní a pasivní vybití vysokonapěťového systému při vypnutí zapalování

Odpojení vysokonapěťového systému ve zlomku sekundy v případě nehody

Trvalé sledování zkratů ve vysokonapěťovém systému, pomocí vyrovnávání potenciálu a čidel narušení izolace

7. Redundantní dohlížecí funkce pohonu všech kol s individuálním rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola v několika řídicích jednotkách s různým softwarem

8. Mercedes-AMG tímto konceptem zaručuje maximální bezpečnost při výrobě vozidla i při práci na vozidle v rámci údržby a oprav. SLS AMG Electric Drive samozřejmě splňuje všechny legislativní i interní požadavky na bezpečnost v nárazových testech.

Pohon všech kol s funkcí AMG Torque Dynamics otvírá nové možnosti

Čtyři motory, čtyři kola – inteligentní a trvalý pohon všech kol modelu

– garantuje nejvyšší úroveň jízdní dynamiky při současném zajištění nejlepší možné aktivní bezpečnosti. Tím je zaručena za všech povětrnostních podmínek dokonalá trakce čtyř poháněných kol. Pod pojmem AMG Torque Dynamics rozumějí vývojáři individuální ovládání elektromotorů, které otvírá zcela nové možnosti v oblasti jízdních vlastností. Inteligentní rozdělování hnací síly zlepšuje jízdní dynamiku, jízdní vlastnosti, jízdní bezpečnost a jízdní komfort. Každé kolo může být poháněno samostatně a v závislosti na jízdní situaci elektricky nejen brzděno, ale i poháněno s cílem:

  • optimalizovat chování vozu při změně směru jízdy,
  • potlačit sklon k nedotáčivosti/přetáčivosti,
  • zvýšit stáčivé tlumení základního vozidla,
  • zmenšit potřebný úhel natočení volantu a snížit sílu pro ovládání volantu,
  • zvýšit trakci,
  • minimalizovat počet zásahů systémů ESP® a ASR.
  • AMG Torque Dynamics fascinuje velkou variabilitou a individualitou, protože nabízí tři různé jízdní režimy:
  • Comfort (C): komfortní a klidné jízdní vlastnosti
  • Sport (S): sportovní a vyvážené jízdní vlastnosti
  • Sport plus (S+): sportovní a agilní jízdní vlastnosti

AMG Torque Dynamics v každém jízdním stavu optimálně využívá potenciál pro přenos sil mezi pneumatikou a vozovkou. Tato technika poskytuje maximální optimální využívání limitů jízdní dynamiky. Dvoustupňový elektronicky řízený stabilizační systém ESP® zajišťuje výjimečnou jízdní bezpečnost.

Strategie lehké konstrukce „AMG Lightweight Performance“

Pokroková struktura skeletu karoserie modelu SLS AMG Electric Drive je pevnou součástí ambiciózní strategie lehké konstrukce „AMG Lightweight Performance“. Akumulátor je uložen ve skořepinové konstrukci z uhlíkových kompozitů, která je integrální součástí a páteří kupé s křídlovými dveřmi. Jeho skořepinové pouzdro je pevně sešroubováno a slepeno s hliníkovým prostorovým rámem karoserie. Také kompozity vyztužené vlákny pocházejí mimo jiné z Formule 1. Ve skořepinové konstrukci využívají inženýři společnosti Mercedes-AMG přednosti kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, mezi něž patří vysoká pevnost, která umožňuje vytvářet struktury extrémně tuhé v torzi i ohybu a vynikající vlastnosti při nárazu a nízká hmotnost. Při stejné stabilitě jsou díly z uhlíkového kompozitu až o 50 procent lehčí než srovnatelné komponenty vyrobené z oceli. V porovnání s hliníkem činí úspora hmotnosti přibližně 30 procent při daleko menší tloušťce stěn. Nižší hmotnost skořepinové konstrukce pouzdra akumulátoru z uhlíkového kompozitu se pozitivně projevuje ve zvýšené dynamice modelu SLS AMG Electric Drive. Výsledkem je, v kombinaci s individuálním pohonem všech kol, radost z jízdy, která vzbuzuje nevšední nadšení. Skořepinová konstrukce pouzdra akumulátoru z uhlíkového kompozitu je navíc koncipována jako nerozbitná schránka, která splňuje nejvyšší požadavky na pasivní bezpečnost. V případě nehody také chrání uvnitř uložené akumulátorové moduly před deformací a poškozením.

Základem konstrukce uhlíkového kompozitu jsou jemná uhlíková vlákna, která jsou desetkrát tenčí než lidský vlas. Toto inovativní vlákno napnuté mezi Zemí a Měsícem by vážilo jen 25 gramů. Do jednotlivých provazců je spřádáno 1000 až 24 000 těchto vláken. Tkací a šicí stroje z provazců posléze vyrábí vícevrstvé vláknité koberce, z nichž lze formovat trojrozměrné útvary. Po vstříknutí kapalné syntetické pryskyřice útvary ztvrdnou a požadovaná struktura získá definitivní tvar a stabilitu.

Optimální rozložení hmotnosti a nízké těžiště

S čistě elektrickým pohonem se počítalo již v koncepční fázi vývoje supersportovního vozu. Jeho uspořádání proto nabízí optimální předpoklady pro integraci výkonného technického paketu s nulovými emisemi. Čtyři elektromotory a dvě převodovky jsou umístěny v maximální blízkosti všech čtyř kol a v co nejnižší poloze. To samé platí pro modulární vysokonapěťový akumulátor. Výhodou tohoto řešení je nízké těžiště a vyvážené rozložení hmotnosti – ideální podmínky pro optimální ovladatelnost, kterou elektricky poháněné kupé s křídlovými dveřmi sdílí se svým sesterským modelem spalujícím benzin.

Nová konstrukce přední nápravy se vzpěrami pushrod

Přídavný pohon předních kol si vyžádal novou konstrukci přední nápravy. Na rozdíl od sériově vyráběného vozu s motorem AMG V8, který je vybaven nápravou s dvojitými příčnými rameny, používá SLS AMG Coupé Electric Drive nápravu s prostorově uspořádanými rameny a vzpěrami pushrod. Svisle umístěné pružicí vzpěry totiž musely uvolnit místo hnacím hřídelům. Jak je u mnoha závodních vozů běžné, nahradily je horizontálně umístěné pružicí vzpěry, na které se pohyb kol přenáší prostřednictvím soustavy samostatných pák (anglicky: push rod) a vahadel. Díky náročné konstrukci přední nápravy, která se osvědčila v motoristickém sportu, disponuje model SLS AMG Electric Drive agilitou a jízdní dynamikou na stejně vysoké úrovni jako u varianty V8. Další odlišností je hřebenové řízení s parametrickým posilovačem, který pracuje elektrohydraulicky, a nikoli hydraulicky.

Keramické kompozitní brzdy pro dokonalé zpomalení

SLS AMG Coupé Electric Drive zpomaluje pomocí vysokovýkonné brzdové soustavy s kotouči z keramického kompozitu, která přesvědčuje bezprostřední reakcí, precizní modulací brzdného účinku a maximální odolností i při extrémních provozních podmínkách. Velkoryse dimenzované kotouče – vpředu 402 x 39 milimetrů, vzadu 360 x 32 milimetrů – jsou vyrobeny z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny a jsou radiálně, plovoucím způsobem připevněny ke středu brzdového kotouče z hliníku. V porovnání s běžnými litinovými brzdovými kotouči jsou keramické brzdové kotouče celkově o 40 % lehčí. Snížení neodpružených hmot zvyšuje nejen jízdní dynamiku a agilitu, ale také jízdní komfort a přilnavost. Snížení rotujících hmot na přední nápravě přispívá také k ještě pohotovějším reakcím na řízení, což se pozitivně projeví zejména v rychle projížděných zatáčkách na dálnici.

Exkluzivní design a velmi kvalitní výbava

Mnohokrát oceněný design vozů SLS AMG je doplněn specifickými prvky navrženými exkluzivně pro variantu Electric Drive. Přední nárazník má výrazný spoiler z uhlíkového kompozitu, který vytváří přítlak na přední nápravě. Maska chladiče a postranní otvory pro přívod vzduchu jsou zdobeny speciálními plochami v barvě karoserie s bionickými otvory voštinového tvaru. Tyto výplně jsou zajímavé nejen svým vzhledem, ale i přínosem pro aerodynamiku, protože svým optimalizovaným tvarem zlepšují přívod vzduchu k chladicím modulům, umístěným za nimi. Tmavě tónované světlomety dodávají čelní partii ještě originálnější charakter. Při pohledu ze strany je nápadný nápis „Electric Drive“ na boční stěně vozidla, a také kola AMG z lehké slitiny v designu s 5 dvojitými paprsky se specifickým lakováním. SLS AMG Electric Drive jezdí standardně na pneumatikách rozměru 265/35 R 19 vpředu a 295/30 R 20 vzadu. Dynamické zakončení karoserie tvoří nový zadní nárazník se vzhledem difuzoru a tmavě tónované koncové svítilny. Exkluzivně pro SLS AMG Coupé Electric Drive je vyhrazen matný lak „AMG Electricbeam magno“. Bez příplatku je alternativně na výběr pět dalších barev.

Vysoce kvalitní, sportovní interiér přebírá, v kombinaci s barvou karoserie AMG Electricbeam magno, tento odstín pro kontrastní stehování, které dokonale ladí s černým exkluzivním koženým čalouněním designo. Sportovní skořepinová sedadla AMG a četné ozdobné prvky z uhlíkového kompozitu v interiéru podtrhují exkluzivně dynamický charakter v současnosti nejrychlejšího elektromobilu. Za novým sportovním volantem AMG se nalézá nově navržený sdružený přístroj AMG. Místo otáčkoměru podává ukazatel výkonu informace o právě dodávaném výkonu, stavu rekuperace, jízdním režimu a stavu nabití akumulátoru.

AMG Performance Media standardně

V jednotce AMG DRIVE UNIT se nalézá elektronický otočný spínač s výběrem tří jízdních režimů „C“ (Controlled Efficiency), „S“ (Sport) a „S+“ (Sport plus), jejichž prostřednictvím může řidič aktivovat tři různé výkonové stupně elektromotorů, čímž se rovněž mění nejvyšší rychlost a reakce vozu na pohyby pedálu plynu. Za tlačítky „Power“ a „ESP On/Off“ jsou umístěny ovladače systému AMG Torque Dynamics a funkce AMG Setup.

Součástí standardní výbavy je AMG Performance Media.

Tento systém nabízí kromě plnohodnotného, mobilního vysokorychlostního připojení k internetu také informace o výkonu motoru, příčném a podélném zrychlení, tlaku vzduchu v pneumatikách, nastavení vozidla a časech na kolo společně s dalšími ukazateli:

  • toků elektrické energie ve vozidle
  • stavu nabití akumulátoru
  • aktuálního dojezdu
  • systému AMG Torque Dynamics
  • teplot akumulátoru a elektromotorů
  • spotřeby energie v kWh/100 km

Součástí standardní výbavy jsou kryty vnějších zpětných zrcátek a kryt motorového prostoru je v provedení AMG Carbon, dále systém COMAND APS, rozhraní pro připojení multimediálních zařízení, asistent pro sledování slepého úhlu a zadní kamery.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....