Suverénní vítězství týmu Toyota Racing v Číně

Závodní tým TOYOTA Racing získal v závodě 6h Shanghai, který je posledním letošním podnikem světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC), již třetí letošní vítězství, a to stylem start-cíl.

Suverénní vítězství týmu Toyota Racing v Číně

Vůz TS030 HYBRID č. 7

– vítěz minulého závodu na okruhu Fuji Speedway, startoval z pole position s Alexem Wurzem a Nicolasem Lapierrem za volantem, a dojel do cíle s náskokem 58,570 s. Díky maximálnímu bodovému ohodnocení z tohoto víkendu se Alex s Nicolasem posunuli na třetí místo ve světovém šampionátu pilotů, a to i přes skutečnost, že se zúčastnili pouze šesti z celkových osmi podniků.

Úspěšná úvodní sezóna týmu přinesla hned 3 vítězství v 6 závodech, vedle

3 umístění na pole position a 4 nejrychlejších časů na jeden okruh. To vše jednoznačně demonstruje suverénní výkon vozu TS030 HYBRID a jeho pokrokového systému pohonu TOYOTA HYBRID Systém Racing. Hybridní soustava pohonu, používající jedinečnou technologii ukládání energie do vysokokapacitního kondenzátoru, se na Šanghajském mezinárodním okruhu dobíjela ve čtyřech vyhrazených zónách pro brzdění hybridním pohonem, a umožnila tak tuto energii následně využít jako posilu o výkonu 300 k.

Díky včerejšímu úspěchu zaznamenal tým TOYOTA Racing zároveň dvě po sobě jdoucí vítězství ve světovém šampionátu FIA, poprvé od roku 1994, kdy takto uspěl v závodech světového šampionátu v rallye.

Letmý start závodu

– byl nečekaně první dramatickou situací dne, neboť ranní zahřívací fáze byla zrušena kvůli mlze, která v Šanghaji zabránila v příletu helikoptéry s lékařskou službou. Ke startu usedl za volant Nicolas Lapierre, který vedl do první zatáčky, za níž si náskok vlivem důrazné jízdy a volné tratě ještě zvýšil. Dokázal pak ujíždět soupeřům průběžně po celou dobu své první závodní fáze s jednou zastávkou v boxech.

Alexi Wurzovi předal vůz s více než půlminutovým náskokem, přičemž i on dokázal neúnavně udržovat tempo a zachovat strategii výměny pneumatik za nové při každé zastávce v boxech. Tak bylo možné maximálně využít vynikajících vlastností vozu TS030 HYBRID a udržet si kontrolu nad soupeři i v druhé polovině závodu. Oba piloti odjeli po dvou dalších ´stintech´ (fázích) a následně Alex proťal cílovou pásku, čímž získal další týmové vítězství a zajistil tak vítězné zakončení vůbec první závodní sezóny týmu TOYOTA Racing.

TS030 HYBRID vůz č. 7 (Alex Wurz, Nicolas Lapierre)

Závod: 1. místo, 191 kol, 7 zastávek v boxech. Nejrychlejší kolo: 1 min 48,815 s

Alex Wurz:

„Byl to pro nás dobrý závod a na 100 % dokonalý závodní víkend; každý krok, který jsme od pátku udělali, byl správný. Učinili jsme absolutní maximum a bylo to dost na to, abychom zvítězili. V televizi to možná vypadalo snadné, ale dali jsme do toho s Nicolasem vše. Tyto závody nikdy nejsou snadné, ale byli jsme odhodláni tento závod pro TOYOTU vyhrát a posílit motivaci celého týmu pro zimní období. Dnešek jsme si skutečně užili a lepšího stájového kolegu jsem si ani nemohl přát, ačkoli nám tento víkend samozřejmě chyběl Kazuki. Měli jsme fantastickou sezónu. Zpočátku jsme zažili několik emocionálních i výkonnostních výkyvů, nicméně každým dnem a každým krokem jsme se dokázali zlepšovat. To se také počítá, a proto jsme dokázali sezónu zakončit tímto vítězstvím.“

Nicolas Lapierre:

„Užili jsme si opravdu pěkný víkend; po první tréninkové jízdě jsme byli ve všech jízdách nejrychlejší. Vůz jel skvěle a v celém závodu jsme se dokázali prosadit. Každý člen týmu TOYOTA Racing dnes odvedl skvělý kus práce. Jsem rád, že jsem mohl být členem tohoto týmu a také střídat se za volantem s Alexem, a taktéž s Kazukim v závodech, kdy s námi jel. V průběhu sezóny se vše stále zlepšovalo. Na počátku jsme měli nový vůz, nový motor, nový hybridní pohon a nový tým poskládaný z členů z celého světa. Nebylo to jednoduché, ale dokázali jsme vyvinout skvělé týmové úsilí a zažili jsme fantastickou druhou polovinu sezóny. Tempo, které jsme ukázali, nás velmi povzbudilo i do příštího roku, ale během zimy se budeme muset v přípravě hodně snažit. Audi se nám to pokusí bezpochyby vrátit.“

Pascal Vasselon, technický ředitel:

„Dnes jsme jako tým ukázali skvělý výkon, díky správné strategii, skvělým zastávkám v boxech a fantastické jízdě Alexe a Nicolase. Na konci této úspěšné sezóny bych chtěl poděkovat všem zúčastněným za jejich nesmírné úsilí. Tři vítězství a tři ´pole position´ v průběhu naší první sezóny přesahují naše očekávání, takže můžeme být velmi spokojeni. Tuto první sezónu jsme si velice užili, zejména naše těsné souboje s týmem Audi. Gratulaci si zaslouží Andre Lotterer, Benoît Tréluyer a Marcel Fässler za zisk titulu pro nejlepší piloty; oba vozy Audi byly nelehkými soupeři a těšíme se na náš společný souboj i v příští sezóně. Konečně blahopřejeme i týmu REBELLION Racing k jejich úspěchu v této sezóně; bezpochyby si zaslouží vítězný titul v kategorii soukromých týmů LMP1 i titul Petit Le Mans; Všichni v TMG jsme hrdi na to, že jsme dodavatelem spolehlivých a výkonných motorů TOYOTA pro tento tým.“

O účasti týmu TOYOTA Racing ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA:

Světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA se TOYOTA poprvé zúčastnila v roce 1983, kdy zahájila své dlouholeté aktivní angažmá ve vytrvalostních soutěžích, včetně několika účastí v závodu 24 hodin Le Mans. Vozy TOYOTA se v minulosti zúčastnily 14 závodů 24 hodin Le Mans, kde bylo nasazeno celkem 38 vozů této značky. V roce 2012 se TOYOTA vrací do světa vytrvalostních soutěží a světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA s vozem TS030 HYBRID (LMP1 s hybridním pohonem), který se zúčastní všech soutěží šampionátu. Tento vůz získal své první vítězství v září 2012 v podniku Šest hodin v Sao Paulu, tedy teprve ve třetím závodu, kde byl nasazen, po kterém v říjnu následovalo vítězství na okruhu Fuji Speedway. Podvozek závodního speciálu navrhla a zkonstruovala společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG), kde má závodní tým své sídlo. TMG je někdejší domovskou základnou továrních týmů TOYOTA světového rallyového šampionátu a Formule 1. V letech 1998-99 TMG rovněž zajišťoval konstrukci a provoz vozu TOYOTA TS020 (GT-One) Le Mans. TMG nyní kromě zajišťování zázemí továrního týmu v motoristických soutěžích sleduje nový směr coby poskytovatel „high-performance“ konstrukčních služeb třetím stranám, stejně tak jako pro vozy TOYOTA.

www.toyotahybridracing.com

www.toyota-motorsport.com

www.facebook.com/toyotamotorsport

@Toyota_Hybrid

E-shop s oficiálními produkty na stránkách: www.toyotahybridracing.com/shop

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...