Tým TOYOTA Racing dokázal zvítězit z první startovní pozice v napínavém závodu 6h Fuji

Vítězstvím nesmírně potěšil své domácí fanoušky a zajistil si již druhé vítězství při své premiérové sezóně ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA WEC.

Tým TOYOTA Racing dokázal zvítězit z první startovní pozice v napínavém závodu 6h Fuji
Tým TOYOTA Racing dokázal zvítězit z první startovní pozice v napínavém závodu 6h Fuji
Tým TOYOTA Racing dokázal zvítězit z první startovní pozice v napínavém závodu 6h Fuji

Vůz TS030 HYBRID č. 7

– byl s jedinou výjimkou nejrychlejší ve všech oficiálních trénincích před závodem a jezdecká sestava ve složení Alex Wurz, Nicolas Lapierre a Kazuki Nakajima i v samotném závodu udávala krok a zaznamenala i nejrychlejší čas na jedno kolo.

Díky vítězství o 11,223 sekundy má Kazuki Nakajima čest stát se prvním japonským vítězem v závodu světového šampionátu FIA od roku 1992, kdy Hitoshi Ogawa vyhrál závod mistrovství světa sportovních vozů s vozem TOYOTA TS010 na okruhu v Monze.

Pro značku Toyota jde o třetí vítězství ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží, vedle zmiňovaného úspěchu v Monze a nedávného vítězství na okruhu v Sao Paulu během této úvodní sezóny.

Napínavý boj s vozem Audi č. 1 skončil ve prospěch týmu TOYOTA Racing až v závěrečné fázi:

TOYOTA s Alexem za volantem vedla od startu z pole position a udržela si výhodu po celou úvodní fázi závodu. Díky vydatné pomoci 300k soustavy pohonu TOYOTA HYBRID System-Racing začal vůz zbytku startovního pole ujíždět.

Těsný souboj s vozem Audi č. 1 pokračoval až do první zastávky v boxech a výměny pilotů. Poté se volantu vedoucího vozu ujal Nicolas, ale po absolvování dvou hodin od startu byl TS030 HYBRID č. 7 zbrzděn silným provozem na trati a propadl se na druhou pozici.

Při druhém „stintu“ (závodní fázi) se na stejných pneumatikách ujal Nicolas opět vedení v rámci vzrušujícího souboje na trati, aby poté přibližně v polovině závodu předal volant závodního vozu Kazukimu. Následný výjezd safety caru rozdělil startovní pole, čehož Kazuki stylově využil a na relativně volné trati zaznamenal sérii nejrychlejších časů na jedno kolo.

V boji o vítězství dokázal udržet vysoké tempo a dokončit velmi dlouhou třetí fázi závodu, trvající pro něj bezmála tři hodiny až do vítězného odmávnutí šachovnicovou vlajkou.

K vítěznému triu pilotů Wurz – Lapierre – Nakajima

– se na stupních vítězů připojil i Takeshi Uchiyamada, viceprezident TOYOTA Motor Corporation, průkopník hybridního pohonu a člověk zodpovědný za vývoj plně hybridního modelu TOYOTA Prius – ikony ekologicky šetrných vozů, který Toyota sériově vyrábí již od roku 1997.

Osmý a zároveň poslední podnik světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA

– se pořádá 28. října v Číně na Šanghajském mezinárodním okruhu. Za volantem vozu TS030 HYBRID č. 7 se bude střídat pouze Alex s Nicolasem, neboť Kazuki se ve stejné době účastní závodu Super GT na okruhu Motegi.

TS030 HYBRID vůz č. 7 (Alex Wurz, Nicolas Lapierre, Kazuki Nakajima)

Warm up: 1. místo (1 min 29,137 s), 10 kol

Závod: 1. místo, 233 kol, 7 zastávek v boxech.

Nejrychlejší kolo: 1 min 28,088 s

Alex Wurz:

„Je to nesmírně významný den, nejen pro tým TOYOTA Racing, ale pro celou rodinu TOYOTA, která nás tak podporovala. Již naše první vítězství v Brazílii bylo ohromným zážitkem, ale zvítězit zde, tak blízko technického střediska Higashi-Fuji, kde má TOYOTA Motor Sport Division své sídlo, je něco jiného. Celý víkend jsme se těšili skvělé podpoře, nejen od zástupců společnosti TOYOTA, ale i tisíců fanoušků přímo zde na okruhu Fuji Speedway. Byl to neuvěřitelný zážitek. Slíbili jsme, že budeme bojovat o vítězství, ale Audi nám to rozhodně neusnadnilo. Toto vítězství chápeme jako výsledek ohromného týmového úsilí, od Japonska až po Kolín nad Rýnem. Od počátku víkendu bylo vše zacíleno na bilanci závodu a strategii; tu jsme naplnili a dosáhli plánovaného výsledku, takže velké díky celému týmu.“

Nicolas Lapierre:

„Je to pro nás skvělý úspěch. Závod byl napínavý, což je dobré pro samotný šampionát i pro fanoušky, kteří se dnes na závodní okruh Fuji Speedway přišli podívat. S Audi to byl těsný souboj. V mé části závodu jsme se rozhodli nepřezouvat, abychom získali trochu času navíc. Zafungovalo to a dostali jsme se dopředu, a pak jsem se snažil udržovat odstup i přesto, že gumy už měly nižší přilnavost. V závěru své jízdy jsem stále držel malou rezervu. Věděli jsme, že na konci budeme muset ještě zajet do boxů, takže Kazuki musel opravdu tlačit na pilu, což se mu skvěle dařilo. Za vítězství právě tady jsme šťastní. Již od začátku roku každý mluvil o tom, jak důležitým závodem pro Toyotu je právě ten pod horou Fuji, a nakonec se nám to podařilo.“

Kazuki Nakajima:

„To byl tedy den! Je to báječný úspěch díky úsilí celého týmu, takže moc děkuji mým stájovým kolegům a zbytku týmu, který připravil tak skvělý vůz. Stejně tak chci poděkovat každému, kdo pracoval na tak impozantním hybridním pohonu značky Toyota. Dosáhli jsme toho všichni společně. Vítězství v závodu světového šampionátu v roli pilota bylo cílem celé mé kariéry, takže je to pro mne velký den. Fanoušci byli skvělí; bylo úžasné vidět tolik našich týmových vlajek na diváckých tribunách. V několika posledních kolech jsem zažíval horké chvíle. Byl jsem týmem opětovně žádán, abych „tlačil na pilu“, protože jsem si musel vyjet náskok před poslední zastávkou v boxech, takže to bylo dost náročné. Snažil jsem se opravdu hodně a nakonec se nám to povedlo.“

Yoshiaki Kinoshita, prezident závodního týmu:

„Již od samotného počátku tohoto programu jsem se na závod 6h Fuji těšil a vždy jsem měl v hlavě týmové vítězství. Je to nesmírně zvláštní pocit absolvovat tak napínavý závod a dosáhnout vítězství přímo před domácími fanoušky. Celý tým fungoval skutečně skvěle a dokázal se koncentrovat i přes psychologický tlak závodu na domácí půdě. Alex, Nico a Kazuki statečně bojovali po celý závod a jsem na ně velice hrdý, zejména na Kazukiho, protože ten v Sao Paulu chyběl a nemohl si naše první vítězství vychutnat. Celý tým byl ohromen báječnou atmosférou, kterou japonští fanoušci dokázali vytvořit; moc vám děkujeme za podporu! Jsem rovněž potěšen zjištěním, že díky tomuto víkendu se ze závodu 6h Fuji stal zlatý hřeb kalendáře světového šampionátu vytrvalostních soutěží. Všichni na okruhu Fuji Speedway zaslouží naši velkou gratulaci za uspořádání tak fantastického závodu.“

O účasti týmu TOYOTA Racing ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA:

Světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA se TOYOTA poprvé zúčastnila v roce 1983, kdy zahájila své dlouholeté aktivní angažmá ve vytrvalostních soutěžích, včetně několika účastí v závodu 24 hodin Le Mans. Vozy TOYOTA se v minulosti zúčastnily 14 závodů 24 hodin Le Mans, kde bylo nasazeno celkem 38 vozů této značky. V roce 2012 se TOYOTA vrací do světa vytrvalostních soutěží a světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA s vozem TS030 HYBRID (LMP1 s hybridním pohonem), který se zúčastní všech soutěží šampionátu. Podvozek závodního speciálu navrhla a zkonstruovala společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG), kde má závodní tým své sídlo. TMG je někdejší domovskou základnou továrních týmů TOYOTA světového rallyového šampionátu a Formule 1. V letech 1998-99 TMG rovněž zajišťoval konstrukci a provoz vozu TOYOTA TS020 (GT-One) Le Mans. TMG nyní kromě zajišťování zázemí továrního týmu v motoristických soutěžích sleduje nový směr coby poskytovatel „high-performance“ konstrukčních služeb třetím stranám, stejně tak jako pro vozy TOYOTA.

Více na:

www.toyotahybridracing.com

www.toyota-motorsport.com

www.facebook.com/toyotamotorsport

@Toyota_Hybrid

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...