TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) opět překonává rekord na Nürburgringu

Navázala tak na svůj úspěch s vozem TMG EV P002 a nastolila nový rekord mezi elektromobily na legendární severní smyčce (20,8 km) německého okruhu Nürburgring.

TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) opět překonává rekord na Nürburgringu

Pilot Jochen Krumbach

– s využitím potenciálu elektrického pohonu vyladěného u TMG dosáhl času 7 min 22,329 s, čímž o plných 25 sekund překonal dosavadní rekord mezi elektromobily, který vloni v srpnu též dosáhla společnost TMG.

Tento úspěch je letos již druhým milníkem pro elektropohon TMG, a to díky novému rekordu v mezinárodních závodech do vrchu Pikes Peak v americkém Coloradu. Podobně jako při úspěšném zápolení na Pikes Peak použila TMG na této akci průkopnickou technologii mimopalubního dobíjení mezi dvěma akumulátory.

Zařízení TMG pro rychlodobíjení stejnosměrným proudem

– bylo vyvinuto ve spolupráci se společností Schneider Electric GmbH s cílem vyřešit problém dobíjení elektrického závodního automobilu na tratích bez spolehlivého přístupu k síti.

Systém TMG pro rychlodobíjení stejnosměrným proudem, zabudovaný do zadní části užitkového vozu TOYOTA Hiace, používá technologii EV Link firmy Schneider Electric a zahrnuje Li-ion akumulátor o kapacitě 42 kWh, který lze dobíjet přímo ze sítě střídavého napájení.

Rychlodobíjecí zařízení TMG je po dobití přes noc schopno zajistit elektromobilu s akumulátorem vysokou úroveň výkonu, a to bez další instalace či infrastruktury, což je ideální právě v podmínkách motoristického sportu.

Ludwig Zeller, ředitel TMG pro elektropohony a elektroniku:

„Po našem loňském rekordu na Nürburgringu jsme pokračovali ve vývoji elektropohonu s cílem dosáhnout vyššího a stabilnějšího výkonu na delší vzdálenost. Řešili jsme přitom teplotu akumulátorů, motorů a invertoru. Závod na Pikes Peak jasně ilustroval zlepšení, kterých jsme dosáhli, a které jsme nyní na Nürburgringu potvrdili. Ale tento úspěch nespočívá jen ve výkonech na závodní trati; jsme také velice hrdí na naše rychlodobíjecí zařízení DC Quick Charger, které opět zajistilo spolehlivý zdroj energie v odlehlé lokalitě. To je jeden z aspektů u elektromobilů v motorsportu, o kterém se moc nehovoří, ale který je velmi důležitý; závodní elektromobily je třeba dobíjet a je náročné zajistit správnou infrastrukturu na závodních tratích, zejména na dnešních silničních okruzích. Společně s naším partnerem Schneider Electric jsme vyvinuli řešení jak dobíjet závodní vozy doslova kdekoli na světě. Společně s pohonnou jednotkou TMG EV P002 to znamená velký krok vpřed na cestě k motorsportu s vozy na elektřinu.“

Volně použitelné video nového rekordu, snímané z paluby vozu, je k dispozici na www.thenewsmarket.com/toyotamotorsport.

Technické specifikace Toyoty TMG EV P002 –

Výkonové parametry
Maximální rychlost 255 km/h
Nejvyšší točivý moment 900 Nm
Nejvyšší výkon 350 kW
Max. otáčky 5000 ot/min
Hnací ústrojí
Elektromotor 2 axiální indukční
Invertor 2 x invertor TMG
Převodový poměr 2,5
Převodovka Jednorychlostní redukční převodovka
Akumulátor Lithium-keramický
Kapacita 42 kWh
Technologie dobíjení Mimopalubní dobíjení stejnosměrným proudem
Rozměry Délka 410 cm, výška 104 cm a šířka 179 cm
Specifikace stejnosměrného rychlodobíjení TMG
Připojení do sítě AC / Vstup
Připojení do sítě 400 V AC CEE 16 A
Jmenovitý příkon 6,6 kW
Stejnosměrné připojení vozu
Výstupní napětí 400 V DC
Maximální výkon DC 25 kW
Provozní teplota 0 až 40 °C
Skladovací teplota -30 až 60 °C
Obecné Ochrana proti zkratu, výstupní pojistka, ochrana proti nadproudu a přepětí, deaktivaci při podpětí

O společnosti Toyota Motorsport GmbH:

Toyota Motorsport GmbH (TMG) sídlí v německém Kolíně nad Rýnem již od roku 1979; pověst si vydobyla v soutěžích WRC (World Rally Championship), kde v rámci své dlouholeté účasti (až do roku 1999) získala čtyři tituly pro závodní jezdce a tři tituly v poháru konstruktérů. TMG rovněž zajišťovala zázemí pro tovární týmy Toyota ve vytrvalostním závodu 24 hodin Le Mans (1998-1999) a Formule 1 (2002-2009), z nichž oba získaly pole position a pódiová umístění, a dále pobočky pro tuning a sportovní přestavby (založené v roce 1994). TMG je od roku 2007 průkopnickým centrem vývoje technologií elektropohonu pro motoristický sport a obecně alternativních pohonů a související infrastruktury. TMG již úspěšně realizovala několik projektů elektromobilů pro externí zákazníky a je hrdým držitelem rekordního času na okruh v kategorii elektromobilů na proslulé severní smyčce okruhu Nürburgring a v mezinárodních závodech do vrchu Pikes Peak. www.toyota-motorsport.com

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...