Tento nový třídveřový malý kompaktní plnohodnotný offroad vyráběný ve spolupráci se slavným stylistickým studiem Pininfarina v Itálii je kompaktní verzí dnes již legendárního vozu Pajero, ověnčeného bezpočtem vítězství v nejtěžších dálkových soutěžích světa typu Paříž Dakar.
Pajero Pinin v sobě spojuje nejdokonalejší japonskou technologii s věhlasem evropské stylistické školy. Je odpovědí na stále rostoucí zájem motoristů o komfortní terénní vůz, který lze využít plnohodnotně a současně ekonomicky i v městském provozu. S poloměrem otáčení 4,9 metru a výborným výhledem ze sedadla řidiče mu nečiní potíže obratné manévrování v úzkých uličkách ani parkování na těch nejtěsnějších místech.
Interiér vozu nezapře italský vliv. Je dokonale stylový a výrazně evropský. Kromě estetického vyznění si konstruktéři dali záležet rovněž na praktičnosti interiéru. Zadní dělená sedadla mohou být složena do vodorovné polohy, čímž se značně zvětší zavazadlový prostor. Při sklápění sedadel není nutné snímat opěrky hlav. Množství odkládacích schránek a prostor včetně držáků na nápoje vpředu i vzadu stejně jako háčky k upevnění nákladu v zavazadlovém prostoru pouze umocňují pocit praktičnosti, který má posádka při jízdě vozem Pajero Pinin.
Pozoruhodné ergonomické řešení přístrojové desky a všech ovládacích prvků umožňuje řidiči dokonalou kontrolu vozu a poskytuje mu všechny potřebné informace. Centrální černobílý LCD displej umístěný vysoko v přístrojové desce je snadno čitelný dokonce i pro cestujících na zadních sedadlech. Ukazuje standardně čas, vnější teplotu a základní jízdní informace. V případě, že je ve voze zabudován radiopřijímač Mitsubishi, poskytuje displej rovněž informace o jeho funkcích a stisknutím tlačítka lze vyvolat informace o průměrné rychlosti, průměrné spotřebě paliva a vzdálenosti, kterou je možné urazit se stávající zásobou paliva v nádrži. Na přání lze standardní displej nahradit navigačním systémem s barevným displejem a přehrávačem kompaktních disků. Tento systém využívající digitální databáze Nav Tech ve spojení s anténou systému GPS se v mnoha evropských zemích stává standardem a je jen otázkou času, kdy bude plně funkční i u nás v ČR.
O blízké příbuznosti modelu Pinin s takzvaným „velkým“ Pajerem svědčí systém pohonu všech kol označený SS4-i 4WD poskytující novému vozu bezkonkurenční jízdní vlastnosti v terénu. Od systému Super Select používaného u velkých modelů Pajero se liší pouze přenosem hnací síly prostřednictvím viskózní spojky. Na rozdíl od konkurenčních vozů této třídy nabízejících řidičům bud‘ pouze stálý pohon všech čtyř kol nebo jen omezenou volbu přepínání pohonného režimu, systém SS4-i 4WD nového Pajera Pinin pracuje ve všech čtyřech režimech – 2H, 4H,4HIc a 4LLc. Režim 2H, při němž jsou poháněna zadní kola, je určen pro bezproblémovou jízdu na suché pevné vozovce. Při zařazeném režimu 4H se přenáší pohonná síla podle potřeby rovněž na kola přední nápravy. Tento režim je výhodný zvláště při akcelerování nebo jízdě na velmi kluzkém povrchu, jakým mohou být například i mokré dlažební kostky ve městech. V režimu 4HLc se zapnutou uzávěrkou viskózní spojky jsou všechna čtyři kola poháněna trvale a konečně v režimu 4LLc, využívaném zejména ve velmi těžko průjezdném terénu nebo ve strmých stoupeních, používá systém takzvanou redukci. Pozoruhodné je, že systém SS4-i 4WD umožňuje řidiči přeřadit volič režimu pohonu z polohy 2H do polohy 4H nebo z polohy 4H do polohy 4HLc v rychlostech do 100 km/h a zpětně odpojit pohon všech čtyř kol z polohy 4HLc v jakékoliv rychlosti.
Slabinou mnoha terénních vozů s pohonem všech čtyř kol je součinnost se systémem ABS. Rychlé změny brzdných sil na čtyřech poháněných kolech mohou vést až k poškození systému 4WD. Pajero Pinin je proto vybaveno šikmozubým diferenciálem s omezeným prokluzem (LSD), který dokonale kontroluje rozdíly v rychlostech otáčení pravých a levých kol, což umožňuje rychlý a bezpečný průjezd jak na silnici, tak v terénu.
Klasické velké Pajero si získalo svoji velkou oblibu také díky vysokému pohodlí při jízdě na silnicích a Pajero Pinin jde důsledně ve stopách svého staršího a většího bratra. Odpružení bylo navrženo tak, aby poskytovalo maximální komfort při jízdě na silnicích a zároveň dostatek bezpečí při jízdě v terénu. Vícebodové zavěšení zadních kol poskytuje efekt tzv. pasivního řízení a umožňuje vozu dokonale držet stopu i při rychlém průjezdu ostrými zatáčkami.
Pajero Pinin se dodává na trh s pětirychlostní manuální převodovkou s přesným řazením, tichým chodem a omezenými vibracemi, která rovněž představuje nový standard vozů této třídy. Pro příznivce automatického řazení je k dispozici rovněž model vybavený čtyřstupňovou automatickou převodovkou.
Zatímco karosérie a interiér nového Pajera Pinin je vyráběn v Evropě, srdce tlukoucí pod jeho kapotou je čistě japonské – úsporný čtyřválcový šestnáctiventilový motor s přímým vstřikem benzínu do hlavy válců GDI o objemu 1,8 litru a výkonu 88kW (120 k), známý dobře z modelů Carismy a Space Star. Přednosti tohoto převratného benzínového motoru, který jako první na světě automobilka Mitsubishi montuje do řady svých modelů, jsou vyšší výkon, nižší spotřeba paliva a méně škodlivých emisí.
Při konstrukci modelu Pajero Pinin byla věnována výjimečná pozornost bezpečnosti cestujících. Počítačové simulace stejně jako praktické zkoušky potvrdily, že nový vůz poskytuje cestujícím bezpečnost srovnatelnou se standardem běžným u vozů vyšší střední třídy. Nejdůležitější části karosérie jako podlaha, kabina a prostor pro pohonnou jednotku jsou napevno přivařeny k rámu, takže tato struktura dostala označení jako „polosamonosná“. Deformovatelné zóny v přední a zadní části minimalizují poškození kabiny v případě kolize. Nádrž na 53 litrů paliva je umístěna před zadní nápravou mezi postranní části rámu, aby byla co možná nejlépe chráněna. K vybavení modelu Pajero Pinin patří rovněž standardně montované čelní airbagy a na přání montované boční airbagy, které jsou v této třídě automobilů zcela ojedinělé.
Mitsubishi Pajero Pinin je vyráběn v nové továrně Pininfarina v italském Bairo Canavese nedaleko Milána. Její vybudování představovalo pro oba partnery investici přesahující částku 100 miliónů dolarů.
Na výrobě modelu Pajero Pinin se nyní podílí přibližně 450 pracovníků. Jejich počet se má zvýšit od srpna 2000, kdy by měla být zahájena výroba pětidveřové verze tohoto vozu a továrna dosáhne maximální výrobní kapacity 35 tisíc vozů ročně.
Donedávna platilo, že terénní auta jsou luxusem, který si nemůže dopřát každý. At‘ už šlo o pořizovací cenu, nebo náklady na provoz. Nejrůznější „jako terénní“ modely aut mnoha světových značek však nelze s čistým svědomím označit za terénní. Pajero Pinin je prvním automobilem, kterému se podařilo tuto bariéru prorazit. Je bezpečný, rychlý a úsporný na silnici a současně nekompromisní při jízdě nejtěžším terénem. To dokazuje i skutečnost, že přední nájezdový úhel tohoto offroadu je 33 stupňů, zadní 42 a boční 22 stupňů. Stoupavost je 35 stupňů. Díky malé délce vozu – necelých 3,4 metru a šířce necelých 1,7 metru je jeho pohyblivost v terénu i ve městě výtečná.
Nový model Pajero Pinin se bude na českém trhu v síti autorizovaných prodejců Mitsubishi Motors prodávat ve čtyřech stupních výbavy: Standard (L), Alu (L), Luxus (LX) a Luxus s automatickou převodovkou LX AT). Pohání jej úsporný šestnáctiventilový čtyřválec GDI (chráněná značka automobilky Mitsubishi) o objemu 1,8 litru s přímým vstřikováním benzínu do hlavy válců poskytující maximální výkon 88 kW (120k). Vůz dosahuje rychlosti až 168 km/h při průměrné spotřebě 9,0 l/100 km. Z 0 na 100 km zrychluje Pajero Pinin za 10,2 sekundy.
Automobil se bude prodávat ve čtyřech stupních výbavy. Základní cena nového vozu je stanovena na 699 500,- Kč.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií