Jako prominentní řidič vozu ŠKODA 1000 MB Rallye na start nastoupí český soutěžní jezdec značky ŠKODA Jan Kopecký.
Diváci se na Sachsen Classic 2012
– mohou těšit na jedno elegantní aerodynamické kupé, dva kabriolety a jeden závodní vůz ze sbírek ŠKODA Auto Muzea. „Jsme hrdi na to, že se jedné z nejoblíbenějších veteránských soutěží zúčastníme se čtyřmi překrásnými vozy z muzejních sbírek”, říká Eva Ticová, vedoucí restaurátorské dílny ŠKODA Auto Muzea.
Také Jan Kopecký se na veteránskou rallye těší:
„ŠKODA je jednou z automobilek s nejdelší tradicí. Tu symbolizují i sportovní vozy a 111-letá sportovní tradice značky. Těší mne, že budu moci v Sasku startovat za volantem historického závodního vozu značky ŠKODA. Je to pro mne tentokrát mimořádná soutěž“, říká úřadující vicemistr a v současné době vedoucí jezdec Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Vůz ŠKODA 1000 MB Rallye z roku 1968 je sportovní rarita z inventáře továrního muzea. Čtyřválcový motor o objemu jednoho litru, upravený pro sportovní využití, dosahuje výkonu 90 koňských sil. Maximální rychlost vozu činí 170 km/h.
Nejstarším boleslavským vozem, který v Sasku vyjede na trať, je ŠKODA Popular Monte Carlo z roku 1936:
Elegantní předválečné kupé bylo vyrobenou v pouhých 72 exemplářích. Na ‚Concours d’Elegance‘, známé veteránské soutěži krásy, se ŠKODA Popular Monte Carlo pravidelně umísťuje na předních místech. V působivém kontrastu k černě lakované aerodynamické karosérii je velké množství chromovaných dílů. Pod kapotou impozantního vozu s pohonem zadních kol pracuje čtyřválcový čtyřdobý motor o objemu 1.386 cm3 a výkonu 30 koňských sil. Vůz dosahuje maximální rychlosti 110 km/h.
Z konce čtyřicátých let pochází elegantní kabriolet ŠKODA Tudor:
Vůz, vyrobený v roce 1948, zaujal už na mnoha veteránských soutěžích a fanoušci historických vozů jsou z něj doslova nadšeni. Tudor pohání čtyřválec o objemu 1089 cm3 s výkonem 32 koňských sil. Maximální rychlost činí 100 km/h. Tudor byl vyráběn v letech 1946 až 1952 v počtu přes 80.000 vozů.
Připomínkou ‚sladkých let šedesátých’ je ŠKODA Felicia (Typ 994) z roku 1961:
Pod kapotou s neobvyklým modrozeleným lakem se skrývá čtyřválec o objemu 1089 cm3, podávající výkon 50 koňských sil. ŠKODA Felicia se soutěže Sachsen Classic účastnila již v minulém roce.
ŠKODA 1000 MB Rallye z roku 1968:
Úspěšný závodní vůz s motorem vzadu dosahuje maximální rychlosti 170 km/h.
Rallye historických vozů Sachsen Classic
– se letos koná již podesáté a patří mezi nejoblíbenější veteránské jízdy. Účastníky čeká trať, dlouhá 615 kilometrů, vedoucí atraktivní saskou krajinou. Rallye startuje 16. srpna 2012 ve Zwickau. Po okruhu kolem Zwickau, spojeném se zajížďkou k závodnímu okruhu Sachsenring, pokračuje trasa přes Lipsko až do saské metropole Drážďan. Soutěž vyvrcholí 18. srpna ve „Skleněné manufaktuře“ automobilky Volkswagen.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů