Slavný závod sportovních automobilů 24 hodin Le Mans se pojede sice až 17.až 18.června, ale už dnes je jasné, že oproti minulým letům bude startovní pole dosti zredukované a hlavně zchudlé o řadu výrobců.
Z loňských sedmi výrobců zůstalo ve hře nakonec jen Audi, které ve své premiéře obsadilo překvapivě 3.a 4.místo. Proto dnes pilně pracuje na novém modelu R8S, jehož první testy proběhly už v závěru loňského roku. Pro letošní závod si Audi zajistilo mj. Dána Kristensena, Italy Pirra, Capella a Alboreta a Němce Abta a Bielu. O účasti v Le Mans dost vážně začíná uvažovat také VW, ovšem dřív než v roce 2001 to nebude. Druhým výrobcem ohlašující účast v Le Mans bude Cadillac, který se chce do slavného závodu vrátit přesně po padesáti letech. Startovat bude se čtyřlitrovým osmiválcem Northstar LMP vyvíjeným ve spolupráci s renomovaným výrobcem závodních vozů Riley and Scott. Naposledy v roce 1950 nasadil Briggs Cunningham do závodu dva vozy Cadillac, když model s aerodynamickou karosérií dojel i přes časovou ztrátu způsobenou menší havárií jedenáctý a sériový Coupe de Villa skončil desátý.
Ostatní z výrobců start z nejrůznějších důvodů odřekly. Loňský vítěz BMW přesunul všechny aktivity do F1, loni druhá Toyota se na vstup do F1 připravuje. Nissan není spokojen s výsledky a vrátí se až bude mít jistotu, že by mohl zvítězit. Po haváriích v loňském ročníku rozhodlo vedení Daimler/Chrysler nevyslat do Francie ani Mercedesy ani Chrysler Viper. A konečně Porsche, které v minulosti slavilo v maratonu velké úspěchy, zastavilo vývoj nového otevřeného vozu z kapacitních důvodů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií