Toyota oznámila revoluční cenu nového modelu Prius+, prvního evropského MPV, které nabízí 7 míst a plně hybridní systém pohonu

Podrobně o novém modelu Prius+, modelu Prius pro všechny, kterým standardní Prius nestačí: První evropské MPV, které nabízí 7 míst a plně hybridní systém pohonu se spotřebou paliva 4,1 l/100 km

Prius+

– je vůbec prvním vozem, který zákazníkům v Evropě nabídne všestrannost sedmi míst v kombinaci s plně hybridním pohonem. Cílí na stále širší skupinu zákazníků – ekologicky zaměřené rodiny vyžadující větší prostor. Prius+ přináší atraktivní ekologické parametry pohonu Hybrid Synergy Drive® společně s pokrokovými technologiemi nejširší klientele v historii.

Prius+ je novým vozem, při jehož návrhu se postupovalo zcela od počátku. Provedení exteriéru poukazuje na další vývojový stupeň, dávajíce tak najevo, že se nejedná o pouhou prodlouženou verzi standardního modelu Prius.

Exteriér

charakterizují uhlazené a smělé tvary s prodlouženou linií střechy, včetně zabudovaného panoramatického okna, se zachováním tradiční trojúhelníkové siluety vozů s tímto modelovým označením. Prius+ se tak může pochlubit v dané třídě špičkovým součinitelem aerodynamického odporu 0,28 Cd.

Lichoběžníkové čelní partie zaujmou svými světlomety s ostrými hranami, aero profilem rohů nárazníku na omezení víření vzduchu a zvětšenou spodní částí masky chladiče. Součástí originálního ztvárnění zadních partií je praktická výklopná záď otevíraná směrem vzhůru, střešní spoiler přispívá k lepšímu proudění vzduchu kolem karoserie a propracovaná sdružená světla jsou umístěná co nejdále do rohů karoserie s ohledem na co největší otvor zavazadelníku.

Interiér

Jak lze odvodit ze samotného názvu, Prius+ nabízí výrazně prostornější interiér, a to z pohledu cestujících i jejich zavazadel. Je o 155 mm delší než standardní Prius, o 30 mm širší a 85 mm vyšší, přičemž rozvor náprav se zvětšil o 80 mm, aby vznikl dostatečný prostor k usazení dospělých pasažérů ve třech řadách sedadel.

Dynamické ztvárnění zcela nového interiéru zaujme přísně horizontálním uspořádáním přístrojové desky, která spojuje středovou konzolu, středové ovládací prvky a ukazatele do jednolitého celku. K pocitům maximální prostornosti a vzdušnosti přispívá spojení s konkávními výplněmi dveří a jasně definovaný centrální prostor mezi středovou konzolou a ovládacími prvky, propojující řidiče a předního spolujezdce.

Pocity vzdušnosti dále akcentuje velké panoramatické střešní okno ze syntetické pryskyřice. Tento materiál (u Toyoty použitý vůbec poprvé) v kombinaci s optimalizovanou konstrukcí je o 40 % lehčí než srovnatelný výrobek ze skla a současně vykazuje vyšší odolnost vůči tepelnému namáhání. Střešní okno je vybaveno i funkcí automatického zavírání clony v propojení se zamykáním dveří, která zabraňuje nadměrnému nárůstu teploty při parkování na přímém slunci.

Pokrokové ovládání systému klimatizace soustřeďuje nejčastěji používané funkce do jediného ovládacího prvku, který zaručuje intuitivní ovládání a lepší použitelnost. Vedlejším efektem je i opticky atraktivní designové ztvárnění.

Nová sedmimístná Toyota s plně hybridním pohonem je vybavena třemi nezávislými řadami sedadel. Sedadla ve druhé řadě jsou dělená a sklopná. Sklopná jsou i sedadla ve třetí řadě, rozdělená v poměru 50:50. K dostatečnému výhledu všech cestujících směrem vpřed přispívá zvýšení zadních řad sedadel vždy o 45 mm, při zachování dostatečného prostoru nad hlavou cestujících i prostoru pro nohy v obou zadních řadách.

I po obsazení vozu sedmi cestujícími dokáže Prius+ nabídnout 232 litrů pro zavazadla. Po sklopení třetí řady sedadel se objem zavazadlového prostoru zvýší na 505 litrů (784 litrů po strop). Snadné nakládání a vykládání zavazadel zaručuje výklopná záď s otvorem o šířce 1 105 mm (o 95 mm více než standardní Prius). Variabilitu zvyšuje i velká úložná schránka o rozměru 345 mm umístěná pod podlahou zavazadelníku.

Vytvoření sedmimístného uspořádání bylo umožněno zabudováním vysoce kompaktního lithium-iontového akumulátoru do středové konzoly mezi přední sedadla, a tak nebylo potřeba přistupovat ke kompromisům v otázkách pohodlí sedmi pasažérů nebo velikosti zavazadelníku v interiéru koncipovaném v duchu vozů MPV.

Tento model používá lithium-iontové akumulátory jako první ze všech plně hybridních modelů Toyota bez technologie Plug-in.

Prius+ se pyšní poslední generací systému pohonu Toyota Hybrid Synergy Drive®

– který používá zážehový motor 1,8 l 73 kW s Atkinsonovým cyklem a výkonný elektromotor 60 kW. Celkový systémový výkon činí 136 k DIN, a Prius+ tak dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 11,3 s a dosahovat nejvyšší rychlosti 165 km/h.

Systém plně hybridního pohonu umožňuje dosahovat spotřeby paliva na vrcholu třídy (4,1 l / 100 km) a rekordně nízkých emisí CO2 – pouze 96 g/km. K tomu napomáhají i špičkové aerodynamické parametry a nízká hmotnost modelu Prius+.

Prius+ podobně jako standardní model Prius s plně hybridním systémem pohonu nabízí tři různé jízdní režimy „on-demand“:

Režim EV (elektromobil) umožňuje velmi tichou jízdu na samotný elektromotor až do vzdálenosti 2 km při nulové spotřebě paliva a zcela bez emisí; v režimu ECO se klade vyšší důraz na spotřebu paliva utlumením reakce škrticí klapky a omezením odběru energie systémem klimatizace; konečně režim POWER (výkon) slouží ke zvýšení celkového výkonu systému pohonu.

Součástí výbavy je displej HUD s projekcí na přední sklo a systém inteligentního odemykání.

Na přání lze objednat světlomety s technologií LED, adaptivní tempomat (ACC) a bezpečnostní systém pro předcházení kolizím. Podobně jako u modelu Prius si zákazníci mohou vybírat ze široké nabídky komfortních a bezpečnostních prvků výbavy.

Prius+, stejně jako všechny modely z nové rodiny vozů Prius, nabízí jedinečné spektrum multimediální výbavy s dotykovou obrazovkou. Ve standardní výbavě je systém Toyota Touch. Na přání se dodávají navigační soustavy Toyota Touch & Go Plus a Toyota Touch Pro, stejně tak jako prémiová audio soustava JBL Matrix s technologií GreenEdge.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...