Po nehodě 4. dubna na okruhu Paul Ricard, kdy byl poškozen monokok prvního vozu TS030 HYBRID, se tým s maximálním úsilím věnoval urychlení výroby druhého vozu.
Ten bude dokončen bezprostředně před transportem na jednodenní funkční test.
V důsledku nehody při testování bylo v dubnu zrušeno celkem sedm testovacích dnů, a tak tým neměl možnost ověřit aerodynamické vlastnosti a technické parametry hybridní soustavy ještě před prvním závodem.
Tým pak neměl jinou možnost než vynechat šestihodinový závod v belgickém Spa-Francorchamps v rámci světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC), jenž se koná 3. až 5. května 2012.
Yošiaki Kinošita, prezident závodního týmu: „Rád bych vyjádřil své díky všem členům týmu TOYOTA Motorsport GmbH, kteří díky své usilovné práci dokázali připravit náš druhý monokok ještě před plánovaným termínem. Nyní realizujeme velmi intenzivní program testování v rámci příprav na Le Mans, počínaje první funkční zkouškou, abychom pořádně prověřili naše systémy.“
Prvním závodem TOYOTA Racing bude 24h Le Mans pořádaný 16. až 17. června 2012, do kterého tým nasadí dva vozy TS030 HYBRID.
O účasti týmu TOYOTA Racing ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA:
Světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA se TOYOTA poprvé zúčastnila v roce 1983, kdy zahájila své dlouholeté aktivní angažmá ve vytrvalostních soutěžích, včetně několika účastí v závodu 24h Le Mans. Vozy TOYOTA se v minulosti zúčastnily 13 závodů 24h Le Mans, kde bylo nasazeno celkem 36 vozů této značky. TOYOTA třikrát získala pódiové umístění, pokaždé za dojezd na druhém místě. Při započtení těchto výsledků skončila Toyota celkem devětkrát mezi šesti nejlepšími. V kvalifikaci získala TOYOTA čtyřikrát startovní pozici v první řadě, včetně jedné pole position. V roce 2012 se TOYOTA vrací do světa vytrvalostních soutěží a světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA s vozem TS030 HYBRID (LMP1 s hybridním pohonem). Podvozek závodního speciálu navrhla a zkonstruovala společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG), kde má také závodní tým své sídlo. TMG je někdejší domovskou základnou továrních týmů TOYOTA světového šampionátu v rallye a Formule 1. V letech 1998-99 TMG rovněž zajišťoval konstrukci a provoz vozu TOYOTA TS020 (GT-One) Le Mans. TMG nyní kromě zajišťování zázemí továrního týmu v motoristických soutěžích sleduje nový směr coby poskytovatel „high-performance“ konstrukčních služeb třetím stranám, stejně tak jako pro vozy automobilky TOYOTA.
Další informace najdete na
– Twitteru (@Toyota_Hybrid) a Facebooku (www.facebook.com/toyotamotorsport).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií