ŠKODA udržuje i nadále na světových trzích vysoké tempo růstu

Česká automobilka hlásí po uplynutí prvních tří měsíců roku 2012 hned dva nové rekordy v počtu prodaných vozů.

Výsledky březen 2012:

S 95.200 prodanými vozy dosáhla ŠKODA v březnu 2012 nejlepšího měsíčního prodejního výsledku všech dob. Ve srovnání se stejným měsícem minulého roku to odpovídá nárůstu o 12,1 %.

Výsledky 2. čtvrtletí 2012:

V celém prvním čtvrtletí roku vzrostly prodeje české automobilky o 11,8 % na více než 242.700 vozů. Vedle března 2012 tak ŠKODA dosáhla dalšího rekordu v 117leté historii i v prvním čtvrtletí roku 2012. Podíl značky ŠKODA na světovém trhu vzrostl téměř na 1,5 % (v uplynulém roce: 1,4 %). Dynamický růst zaznamenaly trhy jako Čína a Indie, kde prodeje dosáhly rekordních úrovní; i v Rusku, ve východní Evropě a na důležitých trzích západní Evropy dosáhl růst dvouciferných hodnot.

Trhy západní Evropy:

Na silně konkurenčních trzích západní Evropy se značce ŠKODA podařilo oproti trendu dosáhnout růstu. Zatímco celý trh lehce ztrácel, vzrostl v březnu mírně prodej české značky o 1 % na necelých 41.500 vozů (březen 2011: 41.100). V prvních třech měsících roku 2012 dosáhla značka ŠKODA v západní Evropě s počtem necelých 98.500 prodaných vozů nárůstu o 3,7 % vůči stejnému období uplynulého roku (1. čtvrtletí 2011: 95.000 vozů). Největší dynamiku zaznamenaly prodeje v březnu 2012 v Rakousku (+23,6 %), ve Velké Británii (+22,8 %), Francii (+19,3 %), Švédsku (+17,8 %), Finsku (+17 %), Španělsku (+12 %) a ve Švýcarsku (+9,1 %). I na největším evropském trhu, kterým je Německo, pokračovala ŠKODA ve svém úspěšném tažení a mírně posílila svou pozici s více než 14.500 prodanými vozy. Nejžádanější byly v západní Evropě v březnu modely ŠKODA Fabia a Octavia. Nejvyšší nárůsty v západní Evropě v tomto měsíci zaznamenala značka u modelových řad Yeti (+10,3 %) a Roomster (+4,7 %). Dobře si vedl i Superb s přírůstkem 3,3 %.

Trhy východní Evropa:

Dalšího vysokého procentuálního nárůstu prodejů dosáhla ŠKODA v březnu 2012 ve východní Evropě. Počty vozů dodaných zákazníkům vzrostly o 41,4 % na téměř 11.600 kusů (březen 2011: 8.200 vozů). V prvním čtvrtletí roku 2012 se společnosti ŠKODA ve východní Evropě dařilo růst o 38,7 % na cca 28.300 prodaných vozů (1. čtvrtletí 2011: 20.400 vozů). Hnacím motorem odbytu v regionu bylo opět Rusko: i v březnu si zde automobilka úspěšně vedla, když zvýšila prodej o 47 % na více než 8.100 vozů (březen 2011: 5.500 vozů). ŠKODA dodala v Rusku v prvních třech měsících 19.200 vozů, což bylo přibližně o 42,9 % více než v 1. čtvrtletí roku 2011 (13.400 vozů). Nejžádanějším modelem automobilky ŠKODA na ruském trhu byla v březnu opět Octavia, pro kterou se rozhodlo více než 4.100 zákazníků (+39,3 %, březen 2011: 3.000). Prodejní čísla kompaktního SUV Yeti se zdvojnásobila z necelých 700 na téměř 1.400 vozů. Roomster dosáhl nárůstu o 126 % na téměř 170 vozů, Superb o 51,7 % na necelých 500 vozů. Výrazný nárůst prodeje zaznamenala s více než 1.700 vozy (+92,1 %) ŠKODA v březnu 2012 i na Ukrajině.

Trhy střední Evropa:

Na trzích střední Evropy se společnosti ŠKODA podařilo v březnu dále zvýšit prodej o 6,3 % na téměř 11.500 vozů (březen 2011: 10.800 vozů). V prvních třech měsících dosáhla ŠKODA díky více než 32.600 prodaným vozům nárůstu o 5,5 % (1. čtvrtletí 2011: 30.900 vozů). Na domácím českém trhu vzrostly dodávky zákazníkům v březnu 2012 o 3,3 % na 5.300 vozů (březen 2011: 5.100). I přes celkově klesající poptávku na polském trhu se automobilce v březnu podařilo prodat téměř 3.600 vozů, což je o 9,8 % více. V Maďarsku a Chorvatsku si značka připsala dvouciferný nárůst prodejních čísel (+11,5 % resp. +55,9 %). Nejoblíbenějším modelem značky ŠKODA ve střední Evropě zůstává Octavia (5.400 vozů; +17,2 %). Nejvyšší přírůstek zaznamenaly modely Yeti (+24,4 %) a Superb (+10,1 %).

Čína:

V růstovém kurzu pokračovala v březnu ŠKODA úspěšně i v Číně. Počty vozů dodaných zákazníkům vzrostly o 9,6 % na více než 21.300 (březen 2011: necelých 19.500 vozů). V prvním čtvrtletí 2012 dosáhla ŠKODA na čínském trhu nárůstu o 8,9 % na více než 59.200 prodaných vozů (1. čtvrtletí 2011: 54.400 vozů). Tím zůstává Čína pro značku ŠKODA stále největším samostatným trhem. Obzvláště oblíbené byly u čínských zákazníků v březnu modely Octavia (13.300 vozů; +18,3 %) a Fabia (4.900 vozů, +32,2 %).

Indie:

Vysoké přírůstky zaznamenala automobilka opět v Indii: v březnu vzrostly prodeje o 64,5 % na téměř 5.000 vozů (březen 2011: 3.000) a v prvních třech měsících roku 2012 o 40 % na více než 11.500 vozů (1. čtvrtletí 2011: 8.200 vozů). Především kompaktní limuzína Rapid, nabízená v Indii od konce roku 2011, má u indických zákazníků vynikající zvuk: prodeje modelu Rapid vzrostly v březnu 2012 na více než 2.700 vozů z 2.000 vozů prodaných v únoru 2012. Rapid má pro růst značky v této zemi klíčový význam, byl vyvinut speciálně pro potřeby indických zákazníků. Rostoucí prodeje a ocenění „Rodinný vůz roku v Indii“ udělený koncem roku 2011 úspěch nového vozu na subkontinentu jen potvrzují.

Další trhy:

I na dalších trzích se ŠKODA v březnu 2012 ukázala v dobré kondici a výrazně upevnila své postavení. V Izraeli dodala automobilka zákazníkům 1.200 vozů (+47,9 %), v Egyptě téměř 800 vozů (+>500 %) a v Austrálii přibližně 400 vozů (+145,6 %).

Dodávky modelů značky ŠKODA zákazníkům v březnu 2012 (v procentech ve srovnání se stejným měsícem minulého roku):

Model: Počet: + , –
Octavia 40.800 +15,2 %
Fabia 28.000 +2,7 %
Superb 10.600 -9,0 %
Yeti 8.900 +28,6 %
Roomster 3.900 +5,2 %
Rapid (Indie) 2.700 nový model
Citigo (ČR) 270 nový model

Dodávky modelů značky ŠKODA zákazníkům v prvním čtvrtletí roku 2012 (v procentech ve srovnání se stejným obdobím minulého roku):

Model: Počet: + , –
Octavia 109.400 +15,5 %
Fabia 67.800 +1,9 %
Superb 27.600 -10,7 %
Yeti 21.400 +30,4 %
Roomster 9.400 +10,3 %
Rapid (Indie) Rapid nový model
Citigo (ČR) 910 nový model

Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti ŠKODA pro oblast prodeje a marketingu zdůrazňuje:

„ŠKODA pokračovala v březnu a v prvním čtvrtletí ve svém růstovém kurzu. V obtížných podmínkách celosvětového trhu se nám navzdory trendu podařilo naše prodeje ještě zvýšit. Tento výsledek jen potvrzuje naši Růstovou strategii 2018 a odráží výkon všech zaměstnanců, importérů a dealerů společnosti. V nadcházejících měsících budeme pokračovat v modelové ofenzívě a rozšíříme naši modelovou paletu o další nové, atraktivní modely“.

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Policie ČR omlazuje vozový park. Do konce letošního roku převezme 352 vozů Škoda Kodiaq II. generace. Prvních 51 kusů už bylo předáno na polygonu automobilky Škoda Auto v Úhelnici u Mladé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Enyaq překonal hranici 200 000 vyrobených kusů

Enyaq překonal hranici 200 000...

Škoda Auto dosáhla významného milníku v rozvoji své strategie e-mobility: celkem vyrobila již 200 000 vozů Enyaq a Enyaq Coupé. Jubilejním vozem se stal bílý Enyaq Coupé Sportline, který sjel z...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vloni v Česku přibylo 6640 nových osobních bateriových elektromobilů

Vloni v Česku přibylo 6640 nových...

V České republice byl v roce 2023 zaregistrován historicky nejvyšší počet nových bateriových elektrických vozidel. Podle kategorií se jednalo o 6640 osobních vozidel, 353 lehkých užitkových...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modernizované modely Scala a Kamiq přicházejí na český trh ve verzi First Edition

Modernizované modely Scala a Kamiq...

Dvojice kompaktních modelů značky Škoda přichází v inovované podobě. České zastoupení automobilky pro tuto příležitost připravilo speciální nabídku vozů Scala First Edition a Kamiq First...