Elektromobil Toyota TMG EV P002 po úspěšném testování

Elektromobil společnosti Toyota Motorsport GmbH úspěšně zahájil testování před obhajobou titulu v mezinárodním závodu do vrchu Pikes Peak, který se uskuteční 30. června 2013.

Elektromobil Toyota TMG EV P002 po úspěšném testování

Vůz dorazil do Spojených států

– již počátkem května a mezitím prodělal výrazné modifikace v sídle týmu Toyota Racing Development USA v Salisbury (Severní Karolína) kvůli zlepšení aerodynamických vlastností.

Upravený speciál, jenž využívá i vylepšený elektrický pohon TMG, prodělal minulý týden zkoušky na trati Carolina Motorsports Park, kde jej pilotoval vícenásobný vítěz z Pikes Peak Rod Millen, jenž se za volantem TMG EV P002 pokusí obhájit titul v kategorii elektromobilů.

Dvoudenní testování

– za podpory konstruktérů z TMG a TRD USA se zpočátku zaměřilo na pohodlí pilota a kontroly systémů. Úspěšné testování se poté zaměřilo na hodnocení nastavení, společně s úpravami aerodynamiky, hnací jednotky a chladicí soustavy; analýzu prodělala i nová brzdová soustava s keramickými brzdami.

Elektrické pohonné ústrojí TMG, nyní o výkonu 400 kW s točivým momentem 1200 Nm, běželo po celou dobu zcela bez problémů. Výsledkem nasazení nového aerodynamického paketu je trojnásobný celkový přítlak. K celkovému zlepšení jízdních výkonů přispěla i nižší hmotnost vozu oproti loňské verzi.

Rod Millen shrnul:

„Vyvážení bylo velmi dobré a vůz se za každé situace choval předvídatelně. Tento závodní speciál je skutečně jedinečný a každé chvilky za volantem si opravdu cením. Měl jsem možnost seznámit se s novými schopnostmi elektrického pohonu a zakusit, jak se mění chování vozu v průběhu celého závodu. Přestože pneumatiky měly na konci již to nejlepší za sebou, vůz byl stále rychlý a kontrolovatelný. Nyní se těším na to, až budu poprvé pilotovat elektrický závodní speciál na Pikes Peak.“

Steve Wickham, viceprezident TRD USA, zodpovědný za podvozek řekl:

„Dosavadní spolehlivost a výkony nám dodávají sebedůvěru. Rod je s vozem velmi spokojený a již se těším, jak se ukážeme na kopci v porovnání s loňským rokem, a zejména pak se silnou konkurencí dalších elektromobilů. Vícenárodnostní tým TRD a TMG pěkně spolupracuje, což je pro mne jako manažera týmu zcela zásadní, zejména zvážíme-li vysokou psychickou i fyzickou náročnost programu na Pikes Peak pro všechny z nás. Zdá se, že všechna individuální zlepšení vozidla v otázkách přítlaku, brzdění i hnacího ústrojí společně dobře fungují. Tým je nyní připraven zhostit se největšího úkolu; všichni si moc přejeme udržet titul v kategorii elektromobilů.“

Další fází příprav

– budou první testy na Pikes Peak ve dnech 15.-16. června, ještě před samotnou akcí, která se koná 30. června.

Toyota TMG EV P002 – technická specifikace:

Jízdní výkony
Maximální rychlost 230 km/h
Nejvyšší točivý moment 1200 Nm
Nejvyšší výkon 400 kW
Maximální otáčky 6000 ot/min
Hnací ústrojí
Elektromotory 2 axiální indukční
Invertor 2x invertor TMG
Převodový poměr 3,13
Redukční převodovka Jednorychlostní
Akumulátor Lithium-keramický
Kapacita akumulátoru 42 kWh
Technologie dobíjení
mimopalubní stejnosměrným proudem
Rozměry
Délka 410 cm
Výška 104 cm
Šířka 179 cm

O společnosti Toyota Motorsport GmbH:

Toyota Motorsport GmbH (TMG) sídlí v německém Kolíně nad Rýnem již od roku 1979; pověst si vydobyla v soutěžích WRC (World Rally Championship), kde v rámci své dlouholeté účasti (až do roku 1999) získala čtyři tituly pro závodní jezdce a tři tituly v poháru konstruktérů. TMG rovněž zajišťovala zázemí pro tovární týmy Toyota ve vytrvalostním závodu 24 hodin Le Mans (1998-1999) a Formule 1 (2002-2009), z nichž oba získaly pole position a pódiová umístění, a dále pobočky pro tuning a sportovní přestavby (založené v roce 1994). TMG je od roku 2007 průkopnickým centrem vývoje technologií elektropohonu pro motoristický sport a obecně alternativních hnacích ústrojí a související infrastruktury. TMG již úspěšně realizovala několik projektů elektromobilů pro externí zákazníky a je hrdým držitelem rekordního času v kategorii elektromobilů na proslulé severní smyčce okruhu Nürburgring a v mezinárodních závodech do vrchu Pikes Peak. www.toyota-motorsport.com.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...