Vůz dorazil do Spojených států
– již počátkem května a mezitím prodělal výrazné modifikace v sídle týmu Toyota Racing Development USA v Salisbury (Severní Karolína) kvůli zlepšení aerodynamických vlastností.
Upravený speciál, jenž využívá i vylepšený elektrický pohon TMG, prodělal minulý týden zkoušky na trati Carolina Motorsports Park, kde jej pilotoval vícenásobný vítěz z Pikes Peak Rod Millen, jenž se za volantem TMG EV P002 pokusí obhájit titul v kategorii elektromobilů.
Dvoudenní testování
– za podpory konstruktérů z TMG a TRD USA se zpočátku zaměřilo na pohodlí pilota a kontroly systémů. Úspěšné testování se poté zaměřilo na hodnocení nastavení, společně s úpravami aerodynamiky, hnací jednotky a chladicí soustavy; analýzu prodělala i nová brzdová soustava s keramickými brzdami.
Elektrické pohonné ústrojí TMG, nyní o výkonu 400 kW s točivým momentem 1200 Nm, běželo po celou dobu zcela bez problémů. Výsledkem nasazení nového aerodynamického paketu je trojnásobný celkový přítlak. K celkovému zlepšení jízdních výkonů přispěla i nižší hmotnost vozu oproti loňské verzi.
Rod Millen shrnul:
„Vyvážení bylo velmi dobré a vůz se za každé situace choval předvídatelně. Tento závodní speciál je skutečně jedinečný a každé chvilky za volantem si opravdu cením. Měl jsem možnost seznámit se s novými schopnostmi elektrického pohonu a zakusit, jak se mění chování vozu v průběhu celého závodu. Přestože pneumatiky měly na konci již to nejlepší za sebou, vůz byl stále rychlý a kontrolovatelný. Nyní se těším na to, až budu poprvé pilotovat elektrický závodní speciál na Pikes Peak.“
Steve Wickham, viceprezident TRD USA, zodpovědný za podvozek řekl:
„Dosavadní spolehlivost a výkony nám dodávají sebedůvěru. Rod je s vozem velmi spokojený a již se těším, jak se ukážeme na kopci v porovnání s loňským rokem, a zejména pak se silnou konkurencí dalších elektromobilů. Vícenárodnostní tým TRD a TMG pěkně spolupracuje, což je pro mne jako manažera týmu zcela zásadní, zejména zvážíme-li vysokou psychickou i fyzickou náročnost programu na Pikes Peak pro všechny z nás. Zdá se, že všechna individuální zlepšení vozidla v otázkách přítlaku, brzdění i hnacího ústrojí společně dobře fungují. Tým je nyní připraven zhostit se největšího úkolu; všichni si moc přejeme udržet titul v kategorii elektromobilů.“
Další fází příprav
– budou první testy na Pikes Peak ve dnech 15.-16. června, ještě před samotnou akcí, která se koná 30. června.
Toyota TMG EV P002 – technická specifikace:
Jízdní výkony | |
Maximální rychlost | 230 km/h |
Nejvyšší točivý moment | 1200 Nm |
Nejvyšší výkon | 400 kW |
Maximální otáčky | 6000 ot/min |
Hnací ústrojí | |
Elektromotory | 2 axiální indukční |
Invertor | 2x invertor TMG |
Převodový poměr | 3,13 |
Redukční převodovka | Jednorychlostní |
Akumulátor | Lithium-keramický |
Kapacita akumulátoru | 42 kWh |
Technologie dobíjení | |
mimopalubní | stejnosměrným proudem |
Rozměry | |
Délka | 410 cm |
Výška | 104 cm |
Šířka | 179 cm |
O společnosti Toyota Motorsport GmbH:
Toyota Motorsport GmbH (TMG) sídlí v německém Kolíně nad Rýnem již od roku 1979; pověst si vydobyla v soutěžích WRC (World Rally Championship), kde v rámci své dlouholeté účasti (až do roku 1999) získala čtyři tituly pro závodní jezdce a tři tituly v poháru konstruktérů. TMG rovněž zajišťovala zázemí pro tovární týmy Toyota ve vytrvalostním závodu 24 hodin Le Mans (1998-1999) a Formule 1 (2002-2009), z nichž oba získaly pole position a pódiová umístění, a dále pobočky pro tuning a sportovní přestavby (založené v roce 1994). TMG je od roku 2007 průkopnickým centrem vývoje technologií elektropohonu pro motoristický sport a obecně alternativních hnacích ústrojí a související infrastruktury. TMG již úspěšně realizovala několik projektů elektromobilů pro externí zákazníky a je hrdým držitelem rekordního času v kategorii elektromobilů na proslulé severní smyčce okruhu Nürburgring a v mezinárodních závodech do vrchu Pikes Peak. www.toyota-motorsport.com.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií