Sbor sportovních komisařů Rally Portugalsko obdržel zprávu od technického delegáta FIA
– z ní vyplývá, že při technické kontrole po rally byly objeveny rozdíly mezi homologačním listem a dvěma díly vozu Citroën DS3 WRC č. 2.
Sbor komisařů si vyslechl zástupce týmu Citroën Racing a poté rozhodl o vyloučení posádky Mikko Hirvonen / Jarmo Lehtinen, která se umístila na prvním místě.
Technický ředitel a zástupce ředitele Citroën Racing Xavier Mestelan-Pinon uvedl:
„Techničtí komisaři objevili rozdíl mezi homologačním listem a dvěma díly vozu: spojkou a turbokompresorem. Spojkové mechanismy Citroënu DS3 WRC jsou homologované s odlehčovacími otvory. Náš dodavatel nám nedávno dodal díly bez těchto otvorů a jeden z nich byl namontován do vozu DS3 WRC č. 2. Tyto díly nijak nezvyšují výkon, protože jsou těžší než homologované díly. Pokud jde o turbo, které je standardním dílem pro všechny vozy World Rally Cars, zde velikost turbíny přesahuje povolené maximum. Důvodem je roztažení turbíny, která je vystavena velmi vysokým teplotám a rychlostem otáčení.“
Yves Matton, ředitel týmu Citroën Racing sdělil:
„Naším úmyslem nebylo nijak podvádět a sankci považujeme za nepřiměřenou. Vzhledem k tomu, že nám uvedené body nepřináší žádnou výhodu, rozhodli jsme se proti tomuto rozhodnutí podat odvolání. V této chvíli je mi především líto členů posádky Mikko Hirvonena a Jarmo Lehtinena, kteří podali na této velmi obtížné rally vynikající výkon. Toto první vítězství v našich barvách si zasloužili a musím se jim jménem celého týmu za tuto situaci omluvit. Doufám, že Mikko a Jarmo budou mít rychle příležitost opět se dostat na nejlepší místo na stupních vítězů.“
Na našich nových stránkách WRC: www.citroen-wrc.com naleznete exkluzivní zprávy, výsledky on line a video rozhovory se členy týmu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.