Metrocubo – revoluční studie městského auta

METROCUBO – tak se jmenuje další ze studií městských vozítek, s nímž přichází italská karosárna Pininfarina.


Metrocubo - revoluční studie městského auta

Svojí délkou dvaapůl metru se Metrocubo sice podobá malému autu, šířkou něco přes půldruhého metru zase pohodlnému sedanu, přesto zaparkovat může prakticky všude. A to zásluhou posuvných dveří u řidiče, zatímco u spolujezdce se otevírají klasicky a nastupovat lze i výklopnou zadní stěnou, za níž mohou být umístěna napříč ještě dvě sedadla. Vpředu je řada tří sedadel, přičemž pouze řidičovo má své pevné místo a ostatní se mohou libovolně přestavovat nebo skládat. Přestavbu ulehčují kolejnice, po nichž se sedadla posouvají do jakékoliv polohy. Přes jednoduchou trubkovou konstrukci sedadel je napnuta textilie, která je v místech kontaktu s tělem obložena tvarově stabilním gelem na bázi polyuretanu.

Metrocubo - revoluční studie městského auta

Hlavním designerským znakem je rozdílná velikost kol umístěných v samých rozích karosérie. Tento zvláštní význam zdůrazňují ještě elementy v podobě pyramid, v jejichž horní části se skrývají skupinové svítilny. Rozdílný sklon čelního a zadního skla dodává vozu patřičnou dynamiku, a je úplně jedno z jakého úhlu vozidlo pozorujete. Velikost a umístění kol má svůj význam z hlediska úspory místa uvnitř vozidla. Zajímavou celkovou architekturu umožňuje také Michelinem vyvinutý tzv. Pax-systém, který jednak zabraňuje oddělení pneu z ráfku nebo umožňuje pokračovat v jízdě i při úniku vzduchu, ale přináší i další přednosti. Metrocubo tak nemusí vozit rezervní kolo, což umožňuje využít celý prostor v podlaze k uložení mechanických částí. Snížený průměr předních kol vede mj. ke snížení poloměru zatáčení o jeden metr na 8 m. Rovněž vzadu je maximum elementů skryto pod podlahou a také část zavěšení je integrována do kola.

Metrocubo - revoluční studie městského auta

K pohonu slouží zážehový čtyřdobý dvouválec o objemu 505 ccm od firmy Lombardini Motori, předního výrobce spalovacích motorů zemědělských, stavebních a průmyslových strojů, člunů a malých vozidel. Vpředu uložený motor je kombinován s bezkartáčovým generátorem a malým elektromotorem Siemens.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...