Metrocubo – revoluční studie městského auta

METROCUBO – tak se jmenuje další ze studií městských vozítek, s nímž přichází italská karosárna Pininfarina.


Metrocubo - revoluční studie městského auta

Svojí délkou dvaapůl metru se Metrocubo sice podobá malému autu, šířkou něco přes půldruhého metru zase pohodlnému sedanu, přesto zaparkovat může prakticky všude. A to zásluhou posuvných dveří u řidiče, zatímco u spolujezdce se otevírají klasicky a nastupovat lze i výklopnou zadní stěnou, za níž mohou být umístěna napříč ještě dvě sedadla. Vpředu je řada tří sedadel, přičemž pouze řidičovo má své pevné místo a ostatní se mohou libovolně přestavovat nebo skládat. Přestavbu ulehčují kolejnice, po nichž se sedadla posouvají do jakékoliv polohy. Přes jednoduchou trubkovou konstrukci sedadel je napnuta textilie, která je v místech kontaktu s tělem obložena tvarově stabilním gelem na bázi polyuretanu.

Metrocubo - revoluční studie městského auta

Hlavním designerským znakem je rozdílná velikost kol umístěných v samých rozích karosérie. Tento zvláštní význam zdůrazňují ještě elementy v podobě pyramid, v jejichž horní části se skrývají skupinové svítilny. Rozdílný sklon čelního a zadního skla dodává vozu patřičnou dynamiku, a je úplně jedno z jakého úhlu vozidlo pozorujete. Velikost a umístění kol má svůj význam z hlediska úspory místa uvnitř vozidla. Zajímavou celkovou architekturu umožňuje také Michelinem vyvinutý tzv. Pax-systém, který jednak zabraňuje oddělení pneu z ráfku nebo umožňuje pokračovat v jízdě i při úniku vzduchu, ale přináší i další přednosti. Metrocubo tak nemusí vozit rezervní kolo, což umožňuje využít celý prostor v podlaze k uložení mechanických částí. Snížený průměr předních kol vede mj. ke snížení poloměru zatáčení o jeden metr na 8 m. Rovněž vzadu je maximum elementů skryto pod podlahou a také část zavěšení je integrována do kola.

Metrocubo - revoluční studie městského auta

K pohonu slouží zážehový čtyřdobý dvouválec o objemu 505 ccm od firmy Lombardini Motori, předního výrobce spalovacích motorů zemědělských, stavebních a průmyslových strojů, člunů a malých vozidel. Vpředu uložený motor je kombinován s bezkartáčovým generátorem a malým elektromotorem Siemens.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - MG posiluje nabídku elektrického bestselleru: MG4 electric startuje na 589 900 kč

MG posiluje nabídku elektrického...

Společnost MG Motor Česká republika představuje mimořádnou akční nabídku na plně elektrický hatchback MG4 Electric, díky níž mohou zákazníci ušetřit až 190 000 Kč. Tento model se tak...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota Hilux v novém: 9. generace bude mild-hybridní, čistě elektrická i vodíková

Toyota Hilux v novém: 9. generace bude...

To, že Toyota uvede na trh zcela nový Hilux deváté generace, s tím se počítalo. Ale že posune legendární pick-up do nové éry elektrifikovaných pohonů i s vodíkovým palivovým článkem, to je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Twingo se vrací. Malý rebel znovu roztáčí městská kola

Twingo se vrací. Malý rebel znovu...

Renault oprášil legendu. Nové Twingo E-Tech Electric navazuje na původní městskou ikonu z 90. let, ale přivádí ji do 21. století. Je elektrické, hravé, prostorné, a hlavně cenově dostupné....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na kolech, který umí šetřit i hýčkat

Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na...

Citroën má nový trumf a vlajkovou loď. Druhá generace modelu C5 Aircross spojuje komfort obývacího pokoje, francouzský smysl pro design a moderní elektrifikaci. Na platformě STLA Medium vzniklo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Předprodej hybridní Toyoty Aygo X začíná. Jaké jsou české ceny?

Předprodej hybridní Toyoty Aygo X...

Toyota Aygo X prošla proměnou, dostala modernější tvář, ale také pohon – poprvé je k dostání jako hybrid. A právě teď startuje dlouho očekávaná možnost zarezervovat si svůj nový vůz...