Metrocubo – revoluční studie městského auta

METROCUBO – tak se jmenuje další ze studií městských vozítek, s nímž přichází italská karosárna Pininfarina.


Metrocubo - revoluční studie městského auta

Svojí délkou dvaapůl metru se Metrocubo sice podobá malému autu, šířkou něco přes půldruhého metru zase pohodlnému sedanu, přesto zaparkovat může prakticky všude. A to zásluhou posuvných dveří u řidiče, zatímco u spolujezdce se otevírají klasicky a nastupovat lze i výklopnou zadní stěnou, za níž mohou být umístěna napříč ještě dvě sedadla. Vpředu je řada tří sedadel, přičemž pouze řidičovo má své pevné místo a ostatní se mohou libovolně přestavovat nebo skládat. Přestavbu ulehčují kolejnice, po nichž se sedadla posouvají do jakékoliv polohy. Přes jednoduchou trubkovou konstrukci sedadel je napnuta textilie, která je v místech kontaktu s tělem obložena tvarově stabilním gelem na bázi polyuretanu.

Metrocubo - revoluční studie městského auta

Hlavním designerským znakem je rozdílná velikost kol umístěných v samých rozích karosérie. Tento zvláštní význam zdůrazňují ještě elementy v podobě pyramid, v jejichž horní části se skrývají skupinové svítilny. Rozdílný sklon čelního a zadního skla dodává vozu patřičnou dynamiku, a je úplně jedno z jakého úhlu vozidlo pozorujete. Velikost a umístění kol má svůj význam z hlediska úspory místa uvnitř vozidla. Zajímavou celkovou architekturu umožňuje také Michelinem vyvinutý tzv. Pax-systém, který jednak zabraňuje oddělení pneu z ráfku nebo umožňuje pokračovat v jízdě i při úniku vzduchu, ale přináší i další přednosti. Metrocubo tak nemusí vozit rezervní kolo, což umožňuje využít celý prostor v podlaze k uložení mechanických částí. Snížený průměr předních kol vede mj. ke snížení poloměru zatáčení o jeden metr na 8 m. Rovněž vzadu je maximum elementů skryto pod podlahou a také část zavěšení je integrována do kola.

Metrocubo - revoluční studie městského auta

K pohonu slouží zážehový čtyřdobý dvouválec o objemu 505 ccm od firmy Lombardini Motori, předního výrobce spalovacích motorů zemědělských, stavebních a průmyslových strojů, člunů a malých vozidel. Vpředu uložený motor je kombinován s bezkartáčovým generátorem a malým elektromotorem Siemens.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...