Kromě toho organizace Euro NCAP oznámila, že ocenění Advanced NCAP, které již značka Honda obdržela za svůj systém pro zmírňování následků kolize CMBS, rozšiřuje i na nový Civic.
Nová Honda Civic 5D byla vyhodnocena za celkovou úroveň bezpečnosti a ocenění Advanced NCAP Award za bezpečnostní inovace.
Systém hodnocení v testech Euro NCAP
– se zaměřuje na celkové bezpečnostní parametry vozidla a zákazníkům je předkládán snadno srozumitelný a jednoduchý výsledek. Tento systém bere v úvahu ochranu cestujících, ochranu dětí, ochranu chodců a dostupnost podpůrných systémů řidiče. Od zavedení nového systému hodnocení Euro NCAP (v únoru 2009) získaly všechny testované modely značky Honda pět hvězdiček.
Michiel van Ratingen, generální tajemník organizace Euro NCAP, k tomu uvedl:
„9. generace modelu Civic udělala velký dojem a dosáhla výborných výsledků ve všech oblastech hodnocení, čímž se vyrovnala svým rivalům v tomto konkurenčním tržním segmentu. Automobil dosáhl dobrého hodnocení díky dostupnosti bezpečnostních asistenčních systémů a může být navíc volitelně vybaven systémem pro zmírňování následků kolize (CMBS).“
Organizace Euro NCAP také včera – 21. února oznámila
– že ocenění Advanced NCAP, které již značka Honda obdržela za svůj systém pro zmírňování následků kolize CMBS, rozšiřuje i na nový Civic. Ocenění hodnotí technologii CMBS značky Honda jako jednu z nejlepších dostupných bezpečnostních inovací, která nabízí výzkumem potvrzené výhody. Euro NCAP Advanced je iniciativa reagující na rychlý rozvoj nových bezpečnostních technologií, které nepodléhají žádnému nezávislému hodnocení.
Společnost Honda byla oceněna za svůj systém pro zmírňování následků kolize CMBS (Collision Mitigation Brake System), což je autonomní radarový systém umožňující nouzové brzdění.
Účelem CMBS je pomáhat předcházet kolizím se stojícími vozidly a s vozidly pohybujícími se stejným směrem. Cílem systému je upozornit řidiče na hrozící srážku jak při nízkých rychlostech typických pro jízdu ve městech, tak při vyšších rychlostech na běžných silnicích a dálnicích. Na základě studia statistik nehod v Německu a po přepočtu získaných údajů na celou Evropskou unii Honda odhaduje, že pokud by systémem CMBS byly vybaveny všechny automobily, bylo by možné každý rok zcela předejít 200 000 až 250 000 nehodám nebo alespoň zmírnit jejich následky.
Vynikající hodnocení bezpečnosti nové Hondy Civic a ocenění Advanced NCAP jsou důkazem pozornosti, kterou značka Honda věnuje problematice bezpečnosti vozidel. Zkušební nárazové středisko značky Honda ve výzkumném a vývojovém centru ve městě Tochigi umožňuje analýzu nárazů mezi různými modely vozidel různých velikostí a hmotností. Na základě výsledků těchto testů konstruktéři společnosti Honda vyvíjejí řešení, která pomáhají zmírňovat následky nehod pro posádky vozidel i pro chodce. Toto univerzální středisko pro nárazové zkoušky bylo uvedeno do provozu v roce 2001 a je prvním uzavřeným zařízením svého druhu na světě.
Bezpečnostní výbava vozu Honda Civic
Stabilizační systém VSA
Stabilizační systém VSA má za úkol pomoci řidiči zachovat kontrolu nad vozidlem při průjezdu zatáčkou, akceleraci a při náhlých manévrech. V těchto situacích systém podle potřeby přibrzdí kterékoliv z kol a upraví výkon motoru.
Konstrukce karoserie s technologií nárazové kompatibility (ACE)
Toto konstrukční řešení karoserie nazývané Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), které bylo vyvinuto ve zkušebním centru Tochigi, je dnes jednou z hlavních součástí bezpečnostní výbavy vozů Honda.
Konstrukce karoserie s technologií ACE™ představuje unikátní řešení vyvinuté společností Honda, které zvyšuje ochranu cestujících a kompatibilitu s ostatními vozidly v případě čelní srážky. Konstrukce karoserie s technologií nárazové kompatibility ACE využívá sítě propojených konstrukčních prvků, které rozvádějí energii nárazu rovnoměrně do celé přídě vozidla. Tento vylepšený způsob nakládání s energií nárazu pomáhá snižovat síly působící na prostor pro cestující a může pomoci k rovnoměrnějšímu rozptylování sil přenášených při nehodě na druhé vozidlo.
Ochrana chodců
Nová Honda Civic rovněž disponuje celou řadou prvků určených k ochraně chodců. Výzkumy ukazují, že podobné bezpečnostní prvky dramaticky zvyšují šanci chodců na přežití srážky s jedoucím vozidlem. Mezi ně patří čepy stěračů čelního skla, které se v případě nárazu odlomí, upevnění blatníků a závěsy kapoty pohlcující energii či volné místo pod kapotou, které poskytuje více prostoru pro deformace.
Airbagy a bezpečnostní pásy
U všech modelů jsou čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce doplněny okenními airbagy po celé délce vozidla, které pomáhají chránit všechny cestující. Všechna sedadla jsou vybavena samonavíjecími tříbodovými bezpečnostními pásy, přičemž přední bezpečnostní pásy jsou doplněny dvoufázovými předpínači s omezovači tahu, které přispívají k pohlcování energie. Kotvy systému ISOFIX na zadních sedadlech umožňují správnou a bezpečnou instalaci dětských sedaček.
O systému pro zmírňování následků kolize Honda (CMBS)
Systém CMBS vyvinutý společností Honda je autonomní radarový systém umožňující nouzové brzdění. Při rychlostech nad 15 km/h zaznamenává pohybující se i stojící vozidla v jízdní dráze 100 m před vozidlem. Pokud systém zjistí, že hrozí srážka s některou z těchto překážek, je aktivován proces složený ze tří fází:
- V první fázi, obvykle přibližně 3 sekundy před nárazem, je řidič na hrozící nebezpečí upozorněn vizuálním a zvukovým výstražným signálem.
- Ve druhé fázi, pokud systém zjistí, že riziko kolize stále přetrvává, (obvykle přibližně 2 sekundy před nárazem) je třikrát silně přitažen bezpečnostní pás řidiče a automobil začne automaticky mírně brzdit.
- V konečné třetí fázi, kdy je nehoda nevyhnutelná, přitáhne systém CMBS bezpečnostní pásy cestujících na předních sedadlech (za pomoci vratných předpínačů, které mají odlišnou konstrukci než pyrotechnická zařízení aktivovaná při samotné kolizi) a začne intenzivně brzdit. Na tomto brzdění se může podílet i řidič tak, aby bylo dosaženo maximálního brzdného účinku, jakého je vůz schopen.
Všechna opatření, která systém CMBS přijme, jsou vratná: pokud je nehodě zabráněno, například pokud se vozidlo v posledním okamžiku překážce vyhne, je napětí bezpečnostních pásů uvolněno a vizuální a zvukové výstrahy ustanou.
Jaký je přínos pro bezpečnost?
Účelem systému CMBS je pomáhat předcházet kolizím se stojícími vozidly a s vozidly pohybujícími se stejným směrem. Několik studií prokázalo, že jednou z příčin velké většiny nehod je nepozornost nebo nečinnost řidiče. Cílem systému je upozornit řidiče na hrozící srážku jak při nízkých rychlostech typických pro jízdu ve městech, tak při vyšších rychlostech na běžných silnicích a dálnicích. Při takových nehodách jsou nejčastějšími úrazy poranění krční páteře, tkání hrudníku a kolen. Na základě studia statistik nehod v Německu a po přepočtu získaných údajů na celou Evropskou unii Honda odhaduje, že pokud by systémem CMBS byly vybaveny všechny automobily, bylo by možné každý rok zcela předejít 200 000 až 250 000 nehodám nebo alespoň zmírnit jejich následky.
Jak byl systém CMBS hodnocen?
Pro stanovení účinnosti systému CMBS provedli technici společnosti Honda dva hlavní typy praktických testů – v obou případech se jednalo o simulaci situací ze skutečného provozu. Aby byla ověřena správná funkčnost systému, zkušební řidič se s vozidlem přibližoval ke stojícím i k pohyblivým cílům a ověřoval, zda systém funguje zamýšleným způsobem: zda ve správném okamžiku vydá zvukové a vizuální signály, přitáhne bezpečnostní pás a zda dojde k nouzovému brzdění. Aby bylo možné určit odezvu řidiče na tyto výstrahy, byli dobrovolníci při jízdě za maketou vozidla, která náhle začala brzdit, úmyslně rozptylováni. Tito dobrovolníci nevěděli, že maketa vozidla může být před skutečnou srážkou z jízdní dráhy bezpečně odstraněna. Každého dobrovolníka bylo možné použít pouze jednou, aby se zajistilo, že nebude kritickou situaci předvídat. Kombinací výsledků testů funkčnosti a účinnosti se konstruktérům společnosti Honda podařilo ověřit a odhadnout účinnost systému ve skutečném provozu.
Dostupnost
U nové Hondy Civic a u modelů Honda CR-V a Honda Accord je systém k dispozici jako volitelná položka pro nejvyšší verze výbav. Dostupnost volitelné výbavy se může v jednotlivých zemích lišit. V některých zemích může být systém CMBS k dispozici pouze v kombinaci s dalšími prvky jako součást balíku a nemusí být nabízen u všech variant vozidel. Informaci o tom, zda je na konkrétním trhu systém CMBS dostupný, zákazníkům poskytne jejich místní dealer značky Honda.
O nové Hondě Civic
Nový Civic v pětidveřovém provedení hatchback, byl vyvinut speciálně pro evropský trh. Automobil staví na silných stránkách svého předchůdce a posouvá je na výrazně vyšší úroveň. Civic se vyznačuje mimořádně nízkými emisemi CO2 – dieselový motor s výkonem 150 k a točivým momentem 350 Nm produkuje pouze 110 g CO2/km.
Nový Civic je nabízen se třemi motory: benzínovými s objemem 1,4 a 1,8 litru a s 2,2litrovým dieselem. Všechny motory jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, jsou vybaveny systémem ECO Assist a funkcí vypnutí motoru při zastavení vozu. Kromě toho jsou všechny vozy vybaveny asistentem pro rozjezd do kopce. Motor s objemem 1,8 l může být spojen se speciálně navrženou pětistupňovou automatickou převodovkou.
O organizaci Euro NCAP
Euro NCAP nabízí spotřebitelům realistické a nezávislé hodnocení bezpečnostních parametrů nejpopulárnějších automobilů prodávaných na evropském trhu.
Tato organizace, která byla založena v roce 1997, je dnes podporována vládami sedmi evropských států, Evropskou komisí a motoristickými a spotřebitelskými organizacemi ze všech zemí EU. Organizace NCAP se rychle stala katalyzátorem významného pokroku v oblasti bezpečnosti nových automobilů.
V systému hodnocení se organizace Euro NCAP zaměřila na celkové bezpečnostní parametry vozidla a zákazníkům je předkládáno snadno srozumitelné a jednoduché hodnocení. Tento systém bere v úvahu ochranu cestujících při čelním a bočním nárazu, při nárazu do sloupu a při nárazu do vozidla zezadu. Dále je hodnocena ochrana dětí, ochrana chodců a dostupnost podpůrných systémů řidiče.
Současný systém hodnocení, který byl zaveden v únoru 2009, využívá vážené skóre kombinující řadu aspektů a bezpečnostních parametrů vozidla: ochrana dospělých (50 %), ochrana dětí (20 %) a chodců (20 %) či dostupnost bezpečnostních asistenčních systémů (10 %). Aby mohl být vůz zařazen do hodnocení, musí být bezpečnostní asistenční systémy (v případě značky Honda se jedná o systém VSA) součástí standardní výbavy vozů modelového roku 2010 na 90% trhů 27 zemí EU.
Více informací naleznete na internetových stránkách www.euroncap.com
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií