Karl Schlicht, generální manažer značky Lexus pro výrobní plánování a marketing zdůraznil:
„Jsme svědky největší změny v historii značky Lexus – stavějící na nové generaci vyhraněného designu. Ten zhmotňuje nový model GS s nápadně tvarovanou maskou chladiče ve tvaru vřetene, která je symbolem této změny. Další kapitola v historii značky Lexus se nyní píše díky designovému konceptu kupé odhaleného na detroitském autosalonu. Tento velmi nápadný koncept s hybridním pohonem a uspořádáním 2+2 odkazuje na designové ztvárnění, které bude v následujících 24 měsících typické pro všechny nové modely značky Lexus.“
Na firemní designové studio Calty v kalifornském Newport Beach
– se obrátil japonský Lexus Center se zadáním vytvořit designový koncept budoucího sportovního kupé s hybridním pohonem. Studio Calty si proto dalo za úkol předefinovat styl vozů Lexus s využitím avantgardní krásy vyvolávající emoce a postavené na pokrokových technologiích, která by zůstala v hledáčku zájemců o prémiové automobily.
„Na zhmotnění této originální interpretace značky Lexus pracovalo celé naše studio,“ uvedl prezident Calty Kevin Hunter. „Koncept LF-LC je ztělesněním naší vize toho, jak by prémiové sportovní kupé mohlo vypadat.“
LF-LC je vyjádřením nového designového jazyka značky Lexus
– staví na smělé interpretaci charakteristické masky chladiče ve tvaru vřetene a typického ztvárnění zadních partií. Skvostné křivky hladce navazují na muskulaturní hrany, čímž vzniká atraktivní kombinace linií, stínů a úhlů.
Maska chladiče ve tvaru vřetene, sevřená do hlubokého hliníkového dekoru, zaujme rastrem s prostorovým uspořádáním a funkčními přívody vzduchu ve spodních rozích masky, čímž dosahuje splynutí nápadného stylu s konstrukčním řešením.
Světla pro denní svícení ve tvaru „L“ doplňují svisle uspořádaná mlhová světla, jejichž provedení evokuje pocit neustálého pohybu.
Z profilu pak LF-LC zaujme svojí muskulaturní dynamickou siluetou. Křivky vozu akcentují jasný směr a pohyb.
Skleněná střecha konceptu používá lehký přečnívající sloupek s navazujícími plochami skel, které našly inspiraci v moderní architektuře. Nečekaným prvkem je lomené grafické provedení oken a dekor z leštěného hliníku. Designové pojetí s vysokou mírou využití skla přispívá k výbornému výhledu řidiče i celkově uhlazeným liniím vozu.
Dynamické křivky kabiny se promítají až do víka zavazadlového prostoru, kde se plasticky začleňuje motiv vřetene s odkazem na podobně tvarovanou masku chladiče. Vůz se při pohledu zezadu díky tomuto řešení zároveň jedinečným způsobem opticky rozšiřuje. Koncová světla díky vnitřnímu zdroji evokují nevšední pocit hloubky. I na zádi najdeme mlhová světla, kde se opakuje vertikální motiv bodové matice jako na předních mlhových světlech. Integrovaná koncová a mlhová světla na zádi vizuálně opakují tvar „L“ a vedou oko diváka dolů k mohutné koncovce výfuku ve tvaru čtyřúhelníku.
Interiér konceptu LF-LC
– je protipólem chladných moderních technologií, proti nimž staví jemné textury a organické tvary a vytváří synergické spojení formy a funkčnosti se zaměřením na řidiče. Pro kokpit je charakteristický pocit otevřenosti a bezpečí. Řidič je obklopen bočními panely s velkým vyhloubením a vysokou zaoblenou středovou konzolou. Zóna určená řidiči se díky tomu silně zaměřuje na ovládací prvky a situaci před vozem.
Díky snaze konstruktérů o maximálně intuitivní ovládání se v konceptu LF-LC objevuje sdružený ovladač Remote Touch s obrazovkou, na které může řidič pohodlně ovládat nejrůznější funkce, aniž by změnil polohu za volantem nebo klopil zrak.
Navigační údaje a další informace o voze se zobrazují na děleném LCD displeji o úhlopříčce 12,3″. Interakci s vozem zajišťuje dotykový ovládací panel začleněný do horní části středové konzoly. Rozhraní sloužící k ovládání audio soustavy, klimatizace a systému navigace nabízí i klávesnici na dotykové obrazovce, sloužící k zadávání složitějších pokynů. Podobné dotykové povrchy začleněné do obou dveří slouží k ovládání oken, zpětných zrcátek, nastavení sedadel a ovládání prvků palubní zábavy.
Vícevrstvé multifunkční ukazatele přímo před řidičem spojují analogové zobrazování s technologií LCD. Ve spodní vrstvě se zobrazuje teplota, stav paliva a pozadí pro ukazatel měřiče výkonu. V prostřední vrstvě je „mechanický“ středový kruh otáčkoměru. V nejvyšší vrstvě je pak samotný otáčkoměr, rychloměr a měřič výkonu.
Plochy v kabině vozu jsou kombinací hladké kůže a veluru, s dekory z kartáčovaného kovu a dřeva. Odlehčená přední sportovní sedadla inspirována závodními sedačkami jsou tvořena z několika vrstev a opakují proplétající se křivky použité ve zbytku kabiny. Do lehkého závodního volantu jsou začleněny ovládací prvky a tlačítko ke spuštění motoru. Provedení stehů akcentuje organické pohyby v celém interiéru vozu.
Koncept LF-LC s motorem vpředu a pohonem zadních kol používá pokrokovou technologii pohonu Lexus Hybrid Drive, která je zárukou vysokých jízdních výkonů a nízké spotřeby paliva.
O značce Lexus
Od svého uvedení na trh roku 1989 je Lexus po celém světě znám svou touhou po dokonalosti, výjimečnou kvalitou, špičkovými technologiemi svých produktů a ojedinělým konceptem kompletní péče o zákazníky. Lexus je dnes jediným světovým výrobcem luxusních vozů, který nabízí ucelenou řadu vysoce výkonných plně hybridních modelů skládající se z RX 450h, hybridního crossoveru, jež je přímým nástupcem prvního hybridního SUV na světě RX400h, dále GS 450h, vysoce výkonného hybridního sedanu, vlajkové lodi LS 600h, hybridní limuzíny se stálým pohonem všech kol a nejnovějším přírůstkem CT 200h – prvním a jediným plně hybridním prémiovým kompaktem na světě. Rostoucí oblíbenost hybridních modelů Lexus v ČR dokazuje i jejich zvyšující se podíl na celkových prodejích značky – 68 % (2010) vs. 40 % (2007). V roce 2010 například 80 % zájemců o modelovou řadu LS volilo verzi s pohonem Lexus Hybrid Drive, v případě řady RX se pak pro plně hybridní pohon rozhodlo dokonce téměř 90 % zákazníků.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas