Nový model Toyota Aygo vyráběný v českém závodě TPCA v Kolíně do prodeje již počátkem jara 2012

Nová Toyota Aygo 2012: nový design, přepracovaný interiér, lepší odhlučnění kabiny, nižší spotřeba a vyšší míra jízdního pohodlí!

Nový model Toyota Aygo vyráběný v českém závodě TPCA v Kolíně do prodeje již počátkem jara 2012
Nový model Toyota Aygo vyráběný v českém závodě TPCA v Kolíně do prodeje již počátkem jara 2012

Modelu Toyoty Aygo, představeného v roce 2005 a výrazně přepracovaného koncem roku 2008 se prodalo již 580 tisíc.

Zákazníci se mohou rozhodnout i pro novou verzi ECO, která nabízí ještě nižší spotřebu paliva při emisích CO2 jen 99 g/km .

Toyota AYGO nabízí zákazníkům výjimečně nízké celkové provozní náklady.

Model je zařazen do nejvýhodnějších pojistných kategorií (v Německu třída 15, ve Velké Británii třída 3E), což odráží velmi nízké náklady na opravy. Současně vykazuje pozoruhodně nízké kumulativní časové nároky spojené s údržbou – pouze 5,1 hodin na 100 tisíc ujetých kilometrů.

Klid majiteli zajistí i tříletá celoevropská záruka, kterou Toyota nabízí ke každému novému vozu AYGO (omezení na 3 roky / 100 tis. km, dle toho, co nastane dříve). Na AYGO se rovněž vztahuje 12letá záruka na prorezavění karoserie.

Dynamičtější design exteriéru

  • Výborné využití obestavěného prostoru znamená nečekaně prostorný interiér při minimálních vnějších rozměrech
  • Nápadnější a dynamičtější stylistické ztvárnění s využitím nového designového jazyka Under Priority automobilky Toyota a novými světly pro denní svícení s technologií LED (výbava na přání)
  • Vylepšená aerodynamika a lepší chlazení motoru

Nové AYGO s délkou 3 430 mm přerostlo svého předchůdce o pouhých 15 mm. Díky krátkým převisům vpředu i vzadu, dlouhému rozvoru náprav (2 340 mm) a poměrně velké šířce 1 615 mm nicméně vznikl překvapivě prostorný a praktický interiér, přičemž si AYGO zachovalo stabilní postoj, agilní ovladatelnost a malý poloměr otáčení (4,73 m), nezbytný pro výbornou manévrovatelnost v úzkých městských uličkách a pohodlné zaparkování.

Nové AYGO přináší nápadnější a dynamičtější provedení čelních partií, ale současně si zachovává přátelský výraz a auru zábavy spojenou se stylistickým ztvárněním dosavadního modelu. Nový designový jazyk Under Priority automobilky Toyota, aplikovaný na čelní partie vozu, přináší lepší aerodynamické parametry i účinnější chlazení motoru. Nová nápadná tvář vozů Toyota příští generace, označovaná jako Under Priority, akcentuje zvětšenou spodní část masky chladiče a strhává pozornost na spodek vozu ve snaze dosáhnout nápadnějšího a asertivnějšího vzezření.

Součástí širšího předního nárazníku je zvětšený přívod vzduchu lichoběžníkového tvaru. Díky novým mlhovým světlům zabudovaným do samotných rohů nárazníku získává nové AYGO široký postoj, který si bezpochyby získá pozornost okolí. Nové provedení čelních partií u modelu AYGO pak doplňují světla pro denní svícení s technologií LED (výbava na přání), posazená až do spodní části masky chladiče.

Aerodynamické parametry nové Toyoty AYGO vylepšuje i nové provedení předního nárazníku. Zabudovaný přední spoiler se posunul o 70 mm vpřed a všechny otvory, včetně okrajů předních podběhů kol, byly přetvarovány s ohledem na co nejhladší proudění vzduchu kolem vozu a od čelních partií, což opět přispělo ke snížení spotřeby paliva.

Nad horní částí štíhlé a přátelsky se tvářící masky chladiče nové Toyoty AYGO zaujme nově tvarovaná kapota působící ve své středové části objemněji a atraktivněji.

Zadní skla tří- i pětidveřového provedení nové Toyoty AYGO mohou být na přání zatmavená. Kromě stávajících litých kol o rozměru 14″ s pěti nebo šesti paprsky se nabízí i nové ozdobné kryty ocelových kol. Z osmi nabízených barev karoserie se dvě objevují v modelové řadě AYGO zcela poprvé: zářivě oranžová metalíza a bronzová mica metalíza.

Nová úroveň vnímané kvality

  • Přepracovaný interiér nabízející nové kombinace barev; volant a hlavice řadicí páky obšitá kůží
  • Možnost řazení pomocí páček pod volantem u vozů s převodovkou MultiMode
  • Audio soustava se 4 reproduktory a připojením pomocí Bluetooth, konektor USB pro přenosné přehrávače a displej s podporou různých jazyků
  • Uváděcí verze v zářivě oranžovém metalickém laku se speciálním obložením interiéru v barvě karoserie a dalšími úpravami na přání

Nově tvarovaný volant je obšitý kůží a u provedení s převodovkou MultiMode (MMT, výbava na přání) se nyní nabízí i s možností řazení pomocí páček pod volantem. Hlava voliče převodovky (MMT i nového manuálního ústrojí) se rovněž nabízí s koženým obšitím.

Dekorativní kroužky rychloměru, otáčkoměru a výdechů ventilace mohou mít šedou, oranžovou nebo černou barvu. Reproduktory v předních dveřích mají novou mřížku a lze je objednat s dekorativním kroužkem ve stříbrné nebo oranžové barvě.

Pro nové AYGO se nabízí dvě audio soustavy. Soustava o výkonu 35 W s tunerem AM/FM a přehrávačem CD může mít dva nebo čtyři reproduktory, přičemž audio jednotka nyní podporuje hands-free připojení mobilních telefonů přes Bluetooth, displej s možností volit mezi různými jazyky a konektor USB pro připojení přenosných přehrávačů, jako např. iPod.

K ještě vyšší praktičnosti a pohodlí uživatelů nové Toyoty AYGO přispívá větší úhel otevírání odkládací police za zadními sedadly, díky kterému se zlepšil přístup do zavazadelníku.

Uváděcí verze nové Toyoty AYGO ve speciálním zářivě oranžovém metalickém laku zaujme dekorativními kroužky v barvě karoserie kolem rychloměru a výdechů ventilace, a dále u volitelně montovaného otáčkoměru a reproduktorů ve dveřích.

Nižší spotřeba a vyšší míra jízdního pohodlí

  • Modernizovaný benzinový tříválec 1,0 l VVT-i s nízkou spotřebou paliva a emisemi CO2
  • Verze ECO vybavená pneumatikami s nízkým valivým odporem pro ještě nižší spotřebu paliva a emise CO2 na úrovni pouhých 99 g/km
  • Převodovka MultiMode (MMT) dodávaná na přání nyní s možností řazení pomocí páček pod volantem
  • Přepracovaný systém zavěšení předních i zadních kol pro vyšší jízdní pohodlí, stabilitu a agilní ovladatelnost
  • Lepší utlumení hluku, vibrací zajišťuje nízkou hladinu hluku v interiéru

Motor

Zájemci o modely ve třídě minivozů kladou velký důraz na cenu a v průměru najedou jen nízký počet kilometrů. Proto v této třídě jednoznačně vévodí modely s benzinovým motorem, které představují 85 % celkových prodejů.

Pod kapotou nové Toyoty AYGO je pozoruhodný benzinový tříválec Toyota 1,0 l VVT-i. Pohonnou jednotku charakterizuje nízká hmotnost, kompaktní rozměry a dostatečný výkon i točivý moment nezbytný při přesunech v městském prostředí. Nabízí přitom nízkou spotřebu paliva a současně nízké emise CO2, které znamenají daňové výhody a splnění požadavků normy Euro V.

Trendem současnosti je downsizing pohonných jednotek, tedy zmenšování zdvihového objemu při zachování výkonových parametrů. V čele těchto snah je zázrak miniaturizace, zážehový celohliníkový tříválec 1,0 l VVT-i. Tato jednotka je stále etalonem z pohledu kompaktních rozměrů a hospodárnosti. Jedna z nejlehčích pohonných jednotek ve své třídě (pouze 67 kg) získala několikrát za sebou ocenění Motor roku v kategorii do 1,0 litru.

Konstruktéři automobilky Toyota intenzivně pracovali na optimalizaci výkonu, zlepšení spotřeby paliva a snížení emisí s každou novou verzí této pohonné jednotky. Poslední verze jednotky o zdvihovém objemu 998 cm3 těží z přepracovaného tvaru spalovací komory, který se odrazil ve zvýšení kompresního poměru z 10,5 na 11,0:1 a zlepšení účinnosti spalování. Kvůli vyšší životnosti se používají zapalovací svíčky s iridiovými elektrodami.

Tříválcová pohonná jednotka VVT-i v součinnosti s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou nabízí maximum výkonu 50 kW (68 k) při 6 000 ot/min a nejvyšší točivý moment 93 Nm při 3 600 ot/min. Spotřeba paliva se snížila na 4,4 l/100 km a emise CO2 činí pouze 102 g/km3.

Toyota AYGO se poprvé bude nabízet i v novém provedení ECO.

Upravená verze má delší třetí převodový stupeň a používá pneumatiky s nižším koeficientem valivého odporu, přispívající ke snížení valivého odporu za jízdy o plných 14 %. Výsledkem je nižší spotřeba paliva bez negativních dopadů na jízdní pohodlí, manévrovatelnost či účinnost brzd. Spotřeba paliva poklesla na 4,3 l/100 km a emise CO2 na jen 99 g/km3.

MultiMode je označení automatizované manuální převodovky bez spojky

– která je vybavena i režimem plně automatického řazení. Pro nové AYGO se nabízí jako výbava na přání. O rychlé a přesné řazení se stará mikropočítač, který řídí motor, spojku a ústrojí transaxle.

Při navolení režimu E (Economy – hospodárný provoz), M (Manual – manuálně) nebo R (Reverse – zpětný chod) je řazení podobné jako v případě běžné automatické převodovky.

V režimu E vůz řadí automaticky tak, aby dosahoval co nejnižší spotřeby paliva.

Po navolení režimu M má řidič k dispozici ruční řazení, a to buď pomocí samotné páky voliče převodovky, nebo prostřednictvím páček řazení pod volantem.

S převodovkou MultiMode AYGO dosahuje spotřeby paliva 4,5 l/100 km a produkuje emise CO2 jen 104 g/km3.

Nové AYGO bylo navrženo tak, aby optimálně plnilo potřeby uživatelů v prostředí měst. K tomu napomáhá i lehký skelet karoserie (z více než poloviny vyrobený z vysokopevnostní oceli) a krátké přední a zadní převisy.

Hospodárný elektrický posilovač řízení (EPS) s proměnlivým účinkem podle rychlosti jízdy rovněž napomohl k velmi malému poloměru otáčení (4,73 m), a tak se majitel může těšit z ideální kombinace jízdní agility a výtečné manévrovatelnosti při zaparkování.

Nové AYGO používá osvědčený systém zavěšení předních kol se vzpěrami McPherson, zatímco na zadní nápravě najdeme torzní příčku ve tvaru obráceného „V“ s ohledem na výrazné hmotnostní úspory a vysokou torzní tuhost. Výsledkem použitého řešení je dokonalá kombinace jízdního pohodlí, stability a skvělé ovladatelnosti připomínající jízdu v motokáře.

Účinek předních i zadních tlumičů byl upraven tak, aby vůz nabídl ještě vyšší míru jízdního pohodlí bez negativních dopadů na dynamické schopnosti vozu a příjemnou ovladatelnost.

Nové AYGO používá přepracovaný tlumič spojkového kotouče snižující hluk a vibrace od hnacího ústrojí.

Doplněním hutné izolační hmoty pod kapotou vozu – se vzduchovou mezerou mezi panely kapoty – se utlumil přenos hluku z motorového prostoru, což opět přispělo ke zpříjemnění atmosféry v kabině vozu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...