Exteriér
Paket výbavy F SPORT pro modelovou řadu GS obsahuje exkluzivně tvarovaný přední nárazník s větším bočním žebrováním. V kombinaci se sportovní mřížkou v horní i spodní části masky chladiče (výhradně pro tento paket) se tímto akcentuje výrazně agresivnější vzhled, širší rozchod kol a sportovní postoj nového GS.
Při pohledu na zadní partie pak GS F SPORT zaujme difuzorem pod nárazníkem v šedém metalickém laku. GS 450h F SPORT ve spodní části zadního nárazníku umně kombinuje šedý metalický lak s chromovými vlysy. Díky novému stylistickému pojetí zádě je tento vůz na silnici jednoduše nepřehlédnutelný.
Všechny vozy v provedení F SPORT budou dále vybaveny zadním spoilerem a 19″ litými koly v tmavě metalickém laku (speciálně pro tento stupeň výbavy). Na kolech jsou obuty pneumatiky 235/40 R19 vpředu, resp. 265/35 R19 vzadu. Širší pneumatiky přispívají ke sportovnějšímu vzhledu, ale také vylepšují trakční schopnosti vozu.
Interiér
V interiéru zaujme sladěné čalounění sedadel a dveřních panelů – rovněž v granátové barvě, nabízené výhradně pro tento stupeň výbavy – v kombinaci s hliníkovými dekory, elektricky nastavitelnými předními sedadly F SPORT (seřiditelnými v 16 směrech), černým čalouněním stropu kabiny a sloupků, volantem a hlavicí řadicí páky obšitou perforovanou kůží, hliníkovými pedály a dekory přístrojové desky, exkluzivními prahovými lištami s černým logem a označením F SPORT na volantu.
Zavěšení kol
Součástí paketu F SPORT je vyladěný systém zavěšení předních i zadních kol a systém AVS (adaptivní odpružení) přispívající k co nejlepší ovladatelnosti vozu a reakcím řízení pro maximální jízdní agilitu.
Úprav doznala i charakteristika předních a zadních tlumičů kvůli optimální funkci systému AVS. K efektivnímu chodu všech tlumičů napomáhá použití oleje s nízkou viskozitou, který vykazuje nižší míru tření. Tlumiče zadních kol se kromě toho sklonily více směrem vzad a bylo použito větší a tužší spodní pouzdro tlumiče.
Cílem všech provedených úprav je optimálně regulovat náklony karoserie systémem AVS, a tak optimalizovat reakce vozu na pokyny od řízení s ohledem na co nejlepší agilitu a maximální požitek z jízdy.
Díky systému AVS může řidič přizpůsobit jízdní vlastnosti GS s využitím různých nastavení tlumičů; Režim „Normal“ je určen pro každodenní pohodlnou jízdu, zatímco režim „Sport S+“ je zárukou skvělé ovladatelnosti a přesné odezvy od volantu při rychlém průjezdu zatáčkami.
Systém AVS tak na daný pokyn od volantu, náklony karoserie a momentální povrch vozovky reaguje tím, že aktivuje tlumiče s regulovatelnou tlumicí silou a automaticky přizpůsobuje charakteristiku systému odpružení (nezávisle pro všechna čtyři kola), čímž plní hned několik řídicích funkcí zároveň.
Pokud řidič navolí režim „Sport S+“ systému AVS, automaticky se zvýší rozdíl mezi účinkem vnitřních a vnějších tlumičů při průjezdu zatáčkami, čímž se ještě více zamezí nežádoucím náklonům karoserie. Systém VGRS zároveň automaticky snižuje zhruba o 10 % převodový poměr řízení, zatímco elektrický posilovač řízení (EPS) zvyšuje pomocný krouticí moment řízení přibližně o 4 %. Tato opatření společně minimalizují náklony vozu, přispívají k jeho lepší ovladatelnosti a optimalizují charakteristiku řízení s cílem nabídnout maximální požitek z řízení tohoto sportovního sedanu.
Volba jízdních režimů – systém Drive Mode Select
GS nejnovější generace nabízí funkci Drive Mode Select umožňující volit mezi jízdními režimy ECO, NORMAL, SPORT S ad SPORT S+, aby se řidič mohl sám rozhodnout, zda chce v dané chvíli preferovat ekonomický styl jízdy, nebo naopak akcentovat dynamické schopnosti vozu.
- V jízdním režimu ECO se automaticky reguluje výkon motoru, míra otevření škrticí klapky a volba převodových stupňů pro co nejnižší spotřebu paliva za všech jízdních podmínek. Ve spojení s tím se automaticky upravuje i teplota soustavy klimatizace, objem proudu vzduchu a činnost vyhřívání sedadel, opět s ohledem na optimální spotřebu paliva.
- V jízdním režimu SPORT S se optimalizují otáčky motoru a reakce škrticí klapky, aby si řidič mohl vychutnat atraktivnější požitek z jízdy, s využitím všech možností zážehového agregátu a plně hybridního systému pohonu.
- Jízdní režim SPORT S+ spojuje zvýšený výkon pohonné jednotky daný režimem SPORT S a koordinované řízení stabilizačního systému VDIM – včetně systému AVS a elektrického posilovače řízení (EPS), příp. též systémy VGRS a DRS u vozů vybavených systémem LDH, ve snaze odměnit řidiče vrcholně sportovní jízdní dynamikou.
Systém LDH (Lexus Dynamic Handling)
Model GS je ve verzi 450h F SPORT vybaven systémem LDH. Tento model je prvním plně hybridním vozem, který nabízí systém řízení všech čtyř kol.
Nejmodernější podvozková technologie LDH nabízí spojení systémů DRS (Dynamic Rear Steering – dynamické řízení kol zadní nápravy), VGRS (Variable Gear Ratio Steering – řízení s proměnným převodovým poměrem) a EPS (Electric Power Steering – elektrický posilovač řízení), s cílem optimálně sladit řízení kol přední i zadní nápravy a zajistit agilní, ostré a jisté jízdní vlastnosti s co nejpřímější reakcí na pokyny od řidiče.
LDH vypočítává optimální úhel natočení všech čtyř kol na základě aktuální rychlosti vozidla, úhlu natočení volantu a pokynů od řidiče. V koordinaci systému VGRS vpředu a DRS vzadu dokáže tento systém nezávisle regulovat úhel natočení kol přední i zadní nápravy, a výrazně tak zlepšit odezvu vozidla při nájezdu do zatáček, záběrové schopnosti zadních kol, stabilitu vozidla i celkovou agilitu při průjezdu zatáčkami.
Systém DRS sleduje rychlost jízdy vozidla i stáčivou rychlost, úhel natočení kol, natáčení volantu a boční sílu (G) k výpočtu požadovaného natočení kol zadní nápravy (maximálně 2 stupně). Při většině rychlostí do 80 km/h se přední a zadní kola natáčejí v opačném směru. Pokud rychlost překročí 80 km/h, přední a zadní kola se při splnění dalších podmínek natáčejí ve stejném směru.
Systém LDH v rámci koordinace systémů DRS, VGRS a EPS automaticky přizpůsobuje systém odpružení a systémy aktivní bezpečnosti s ohledem na aktuální stav vozovky, rychlost vozidla a styl jízdy řidiče.
Všechny verze GS s paketem F SPORT jsou rovněž vybaveny většími ventilovanými kotouči 356 x 30 mm na přední nápravě. Přírubová část brzdového kotouče je vyrobena z hliníku kvůli snížení hmotnosti a zamezení deformacím v důsledku vznikajícího tepla.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií