Na vývoji vozidla VéLV se podílela Skupina spolu s konsorciem francouzských společností a výzkumnou laboratoří; spojili své síly a pokusili se nalézt řešení týkající se otázky mobility v nejbližší budoucnosti.
Díky průměru otáčení pouhých 7,20 m je lehký elektrický vůz obzvláště dobře ovladatelný, nabízí možnost určit skutečný dojezd v závislosti na zbývající energii a dokáže vyhledat dostupné a použitelné dobíjecí stanice.
Cílem projektu
– je výrazně zmenšit množství energie, kterou je potřeba vozit sebou, a to nabídkou hravého vozidla s velmi kvalitními jízdními vlastnostmi danými elektrickým motorem s maximálním točivým momentem, který je ihned k dispozici ve spojení s velmi nízkou hmotností. Velmi nízká spotřeba 85 Wh/km snižuje dopad na životní prostředí, a to na úroveň odpovídající přesunu cestujícího vlakem. Vůz VéLV vyhovuje navíc i předpisům týkajícím se osobních automobilů z hlediska pasivní bezpečnosti.
Tento koncept je určen pro firemní flotily, pro pronájem vozidel (klasický leasing nebo typu Autolib`), pro ty, kteří si pořizují druhé auto, a pro mnoho individuálních klientů, kteří chtějí zlepšit svou mobilitu po městě.
Vůz VéLV reaguje na nové výzvy přepravy budoucnosti tím, že přispívá k vývoji lehkých elektrických pohonů a tím podporuje celé francouzské odvětví elektrických vozů, to vše za podpory agentury ADEME.
Každý, kdo se podílel na této spolupráci, přispěl svým dílem:
Společnost PSA Peugeot Citroën využila svých zkušeností s konstrukcí automobilů, aby navrhla jedinečnou architekturu vozidla, která splňuje sice ambiciózní, nicméně realistické specifikace.
Společnosti jako Leroy Somer, GKN a Valeo spojily své odborné znalosti a poskytly kompletní a kompaktní elektrický pohon o výkonu 20 kW s vysokou účinností. Společnost Johnson-Control Saft vyvinula řadu článků Li-Ion a také jejich elektronické řízení, jež bylo dokonalým způsobem začleněno do vozidla a přidalo 8,5 kW využitelné energie a 100 km dojezdu bez dobíjení.
Společnost Valeo vyvinula také vytápěcí skupinu, která je určená především pro malá elektrická vozidla.
Společnost Leoni navrhla a zároveň nadimenzovala svazky pro přenos signálu a výkonu.
A konečně, společnost Michelin poskytla své zkušenosti s ovládáním hnaných kol při vysoké rychlosti.
Společnost L’IMS/LAPS z Bordeaux umožnila ze své strany dosáhnout pokroku v pochopení jevů dynamického chování velmi malých vozidel.
Fórum agentury ADEME o inovacích bylo dnem věnovaným činnosti agentury ADEME v oblasti výzkumu a vývoje v rámci životního prostředí a nových technologií. Konalo se 26. září v Kongresovém paláci v Paříži na Porte Maillot.
Skupina se zúčastnila diskusí probíhajících v rámci fóra, ředitel pro výzkum a vyspělé inženýrství promluvil také u kulatého stolu na téma: Jak přehodnotit přepravu a mobilitu?