Devátá soutěž letošního IRC připravila atraktivní podívanou, kdy o vítězi rozhodovaly desetinky sekundy.
V neskutečném závěru podlehl Andreas Mikkelsen o 1.5 sekundy vítěznému Neuvillovi na Peugeotu. Smolný byl závěr soutěže pro do té doby vedoucího Freddyho Loixe, který havaroval jen 2 RZ před koncem. Jan Kopecký z továrního týmu ŠKODA Motorsport skončil čtvrtý, nadále však zůstává v čele celého šampionátu.
Slunečné počasí a teploty kolem 28 stupňů – idylické podmínky panovaly v San Remu po celou soutěž. Na jezdce čekalo 13 rychlostních zkoušek a 226 kilometrů – vrcholem byla poslední zkouška první etapy, která se jela v nočních hodinách a měřila 44 kilometrů – nejdelší z celé rally. Po ní se do vedení dostal Freddy Loix jedoucí s Fabií Super 2000, o pouhých 2.7 sekundy před Andreasem Mikkelsenema na další Fabii. Jan Kopecký z továrního týmu ŠKODA Motorsport končil první etapu na pátém místě se ztrátou 34 vteřin.
Druhá etapa začala mohutným atakem pilotů na vozech Peugeot, kteří dotahovali vedoucí dvojici. Jezdci na prvních třech místech byli seřazeni v pouhých pěti vteřinách! V RZ 11 však skončila soutěž pro dosud vedoucího Loixe, který ve vysoké rychlosti havaroval a odstoupil. Do čela se posunul Mikkelsen, v předposlední RZ jej však o 0.3 sekundy předstihl Neuville a v poslední RZ své vítězství potvrdil – v cíli byl celkově o 1.5 sekundy rychlejší než pilot ŠKODA UK Motorsport týmu.
Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport, skončenou rally komentuje:
„San Remo je náročná soutěž, byli jsme blízko prvenství, ale v samotném finále byl soupeř lepší. Poslední soutěže IRC ukazují, jak těsné a atraktivní souboje tento seriál nabízí, jsem přesvědčen, že takový průběh je skutečným adrenalinem nejen pro jezdce, ale i fanoušky. Tým se nyní začne připravovat na skotskou rally, kde se za dva týdny představíme s oběma továrními posádkami Kopecký-Starý a Hänninen-Markkula.“
Jan Kopecký:
„Určitě jsme pomýšleli na lepší výsledek, San Remo je specifická soutěž. Zkoušeli jsme všechno možné, ale jezdci před námi byli tentokrát prostě rychlejší.“
Freddy Loix:
„Chtěl bych se omluvit celému týmu za náš výpadek. Do té doby se nám jelo fantasticky a drželi jsme první místo. Fabia fungovala výborně, všem patří obrovský dík za perfektní přípravu.“
Rally San Remo byla poslední soutěží letošního IRC bodovaná standardním systémem.
Poslední dvě soutěže budou hodnoceny koeficientem, který představuje násobek získaných bodů do hodnocení šampionátu – Skotsko 1.5x, Kypr 2x. Obě soutěže tedy do celkového pořadí promluví výrazným způsobem.
Stav šampionátu IRC po Rally San Remo
1. Kopecký (ŠKODA) 128 bodů
2. Neuville (Peugeot) 103 b.
3. Loix (ŠKODA) 103 b.
4. Hänninen (ŠKODA) 98 b.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů