Testovaný sportovně užitkový Jeep Grand Cherokee Overland měl benzinový motor 3,6 l V6, pětistupňovou automatickou převodovku, pohon všech kol a výbavu ve všech oblastech nesmírně bohatou a komfortní.
Exteriér:
Nově vytvarovaná karoserie s klasickou mřížkou Jeep se sedmi obdélníky a mohutnými 20ti palcovými pneumatikami na mě zapůsobila svou robustností, ale současně elegancí a i čistým designem sledujícím co nejlepší aerodynamiku vozu. Demontovatelný spodní přední krycí panel je ozdoben velkou chromovou aplikací. Již při prvním pohledu je zřejmé, že auto je bezpečné a že bude lehce zdolávat i těžší terén.
Interiér:
Nastupování do vozu je pohodlnější, protože oproti modelu předchozí generace byl zvětšen úhel otevření jak u předních tak i u zadních dveří z 67 na 78 stupňů. Otvor předních dveří byl zvětšen na šířku i výšku o 5 cm.
Po usednutí za volant nikoho nenechá na pochybách, že nový Jeep je vozem mimořádně luxusním, prostorným a pohodlným. Jeho vybavení nejmodernější technikou, bezpečnostními systémy a promyšleným, zdůrazňuji jednoduchým ovládáním, zapříčinilo, že vedení vozu bylo pro mě opravdovým řidičským požitkem.
Ocenil jsem komfortní elektricky seřiditelná a vyhřívaná sedadla 8 směry a elektricky všestranně nastavitelný kůží potažený volant. Stejně tak jsem ocenil, že materiály na přístrojové desce, dveřích, konzol a a především loketních opěrek jsou měkké na dotek.
K bezpečnému vedení vozu významně přispívá rozmístění všech ve dne i v noci dobře čitelných sdělovačů a ovládačů podle všech ergonomických zásad.
Nové dvoudílné střešní okno má dvakrát větší skleněný povrch než v případě běžného střešního okna. Přední část je otevíratelná, zadní část je pevná s elektricky ovládaným stínítkem.
Nový Jeep je celkově prostornější: prostor pro nohy u zadních sedadel byl v porovnání s předchozím modelem zvětšen na 98 cm. Opěradla zadních sedadel lze pro pohodlné cestování naklonit až o 18 stupňů.
Zavazadlový prostor za zadními sedadly s objemem 782 litrů je o 11 % větší oproti předchozímu modelu. Po sklopení zadních sedadel se vytvoří prostor s rovnou podlahou o objemu 1 554 litrů. Zadní zavazadlový prostor je vybavený samonabíjecí svítilnou a na obou stranách novými háčky na tašky. Prostor pro rezervní kolo obsahuje i dvě praktické odkládací přihrádky pro bezpečné uložení věcí.
Nový Jeep má zcela nové elektricky ovládané zadní výklopné dveře zavazadlového prostoru.
Plnohodnotné rezervní kolo je uloženo uvnitř vozidla pod podlahu zavazadlového prostoru.
Ovladač systému Selec-Terrain umožňuje, aby si řidič vybral z pěti možností, aby zvládl terén co nejsnadněji:
- Písek/bláto: Protiprokluzový systém a systém Quadra-Lift fungují s citlivou reakcí na prokluzování kol a točivý výkon je vyladěn pro optimální jízdní vlastnosti
- Sport: Zaručuje, že se jízda po silnici stává skutečnou zábavou
- Automatika: Automaticky se přizpůsobuje jakékoliv situaci na silnici i mimo ni
- Sníh: Přilnavost vozidla se přizpůsobuje tak, aby bylo dosaženo co nejlepších jízdních vlastností na silnicích pokrytých sněhem
- Kameny: Odpružení Quadra-Lift se zvedne na maximální výšku 269 mm a rozdělovací převodovka, diferenciály a škrticí klapka se navzájem koordinují tak, aby zaručily kontrolu při nízkých rychlostech
Motor a převodovka
Zcela nový benzinový šestiválcový 24 ventilový motor Pentastar o objemu 3,6 litru s upořádáním válců do V se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců (DOHC) s variabilním časováním ventilů (VVT) dosahuje výkon 210 kW (286 k) při 6 350 ot/min a maximální točivý moment 347 Nm při 4 300 ot/min. Motor bez prodlevy akceleruje a přes vyšší hmotnost vozu mně umožňoval bezproblémové předjetí i na krátkých usecích.
Automatická převodovka s pěti vhodně odstupňovanými stupni řadí plynule a přeřazení lze postřehnout při normální cestovní jízdě jen změnou otáček na otáčkoměru.
Výrobce udává kombinovanou spotřebu 11,4 litru na 100 km, oproti předchozímu modelu tedy o 10 % nižší spotřebu. Udávanou spotřebu jsem nepřekročil, jezdil jsem však pouze sám a bez zavazadel. Snažil jsem se jezdit hospodárně a přitom dosahovat vyšších cestovních průměrů.
Podvozek a jeho vybavení
Jízdní výkony, bezpečnost a pohodlné ovládání nového modelu na silnici i v terénu zabezpečuje především více než 45 různých systémů a prvků, z nichž některé uvádím:
- elektronický stabilizační systém (ESC)
- elektronická minimalizace rizika převrácení (ERM)
- protiblokovací brzdový systém na čtyřech kolech (ABS) s detekcí nerovné vozovky
- systém ovládání brzdné trakce (BTCS) na všech kolech
- systém stabilizace přívěsu
- ochranu cestujícím poskytují airbagy řidiče a spolujezdce, boční stropní airbagy po celé délce, hrudní boční airbagy osazené v sedadlech, kolenní airbag řidiče, aktivní opěrky hlavy řidiče a spolujezdce s aktivací v případě nárazu zezadu, předpínače bezpečnostních pásů
- bezpečné osvětlování vozu zajišťují přední světlomety Smartbeam s ostřikovači a automatickým nastavením, automatické spínání předních světlometů, denní svícení, mlhová světla
- k bezpečnému vedení vozu přispívá výkonnější brzdová soustava Performance, informační centrum vozu v palubní desce, automatické spínání světlometů, automatické spínání štěračů, automatické tlumení vnějších zrcátek, automatické tlumení vnitřního zpětného zrcátka řidiče, sledování tlaku pneumatik s monitoringem každého kola s výstražným signálem, parkovací asistent vpředu i vzadu, zpětná parkovací kamera
- k pohodlné obsluze vozu přispívá celá řada prvků u luxusních vozidel běžná včetně tempomatu a systému přístupu bez klíče a startování tlačítkem, základní výbava obsahuje mimo jiné i multimediální rádio s navigačním systémem
Motor i podvozek jsou velmi dobře odhlučněny.
Jeep Grand Cherokee je schopen táhnout brzděný přívěs o hmotnosti 2 268 kg, nebrzděný o hmotnosti 750 kg.
Připomínám, že v červnu roku 2010 bylo novému modelu Jeep Grand Cherokee organizací Insurance Institute for Highway Safety uděleno ocenění Top Safety Pick: nejvyšší hodnocení, které tato organizace uděluje.
Cena
Základní cena testovaného nového modelu Jeep Grand Cherokee v nejvyšším stupni vybavení Overland s benzinovým motorem Pentastar o objemu 3,6 litru je 1 349 900 Kč s DPH (1 124 917 Kč bez DPH).
Pro vaši informaci uvádím ceny nového modelu Jeep Grand Cherokee podle zvoleného motoru a výbavy:
Motor | Druh | Výkon | Výbava | Cena Kč bez DPH | Cena Kč s DPH |
3,6 l V6 | benzinový | 210 kW | Laredo | 899 917 | 1 079 900 |
Limited | 974 917 | 1 169 900 | |||
Overland | 1 124 917 | 1 349 900 | |||
5,7 l V8 Hemi MDS | benzinový | 259 kW | Overland | 1 324 917 | 1 589 900 |
3,0 l V6 CRD | naftový | 140 kW | Laredo | 916 583 | 1 099 900 |
Limited | 991 583 | 1 189 900 | |||
(vyšší výkon) | 177 kW | Limited | 1 024 917 | 1 229 900 | |
Overland | 1 208 250 | 1 449 900 |
Všechny modely mají 5ti stupňovou automatickou převodovkou Range Select
Nový Jeep Grand Cherokee je vyráběn v Detroitu.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií