Max Reisböck měl problém. Čekal přírůstek do rodiny a jeho BMW v garáži bylo příliš malé pro celou čtyřčlennou rodinu, kočárek a prázdninová zavazadla. Reisböck, vášnivý řidič BMW pracující na výrobě prototypů pro mnichovskou automobilku, věděl, že to, co potřebuje, je kombi. Protože BMW o tomto typu automobilu neuvažovalo, postavil si ho sám. Získal v zadní části mírně nabouraný BMW 323i, zaparkoval ho do garáže a dal se do práce. Jako specialista na karoserie věděl, že nestačí pouze upravit povrchové plechy. Posunul proto sloupek C a vzniklý prostor zaplnil protáhlou střechou. Krok po kroku přepracoval sedan řady 3 na kombi. Po 500 hodinách přestavby byl hotov: Reisböckovo nové rodinné kombi bylo připraveno na opuštění garáže. Rodina však musela počkat. „Předtím než jsem nastartoval a projel se,“ přemýšlel Reisböck, „zavolal jsem svého šéfa, aby se podíval na můj výtvor.“ Šéf poté zavolal své nadřízené a tak to šlo dále, až jednoho rána se v sedm hodin objevil samotný předseda představenstva Eberhard v. Kuenheim. Kritickým okem shlédl Reisböckovo kombi. Ředitel BMW učinil okamžité rozhodnutí: „Tento automobil nesmí opustit tento areál. Budeme tento model vyrábět.“
Touring, který se zanedlouho objevil na trhu, byl jen minimálně odlišný od původního. Pouze zadní výklopná stěna byla protažena mezi zpětné světlomety, aby se snížila nákladová hrana zavazadlového prostoru. Auto Bild, německý motoristický časopis, označil tento automobil jako „BMW, které jsme ještě nikdy neviděli.“
Nikdo by před 15ti lety nepředpokládal, že Reisböckova kreace založí nový segment trhu. Kombi, dříve považovaná spíše za pracovní automobily, dostala kvality nejlepších osobních automobilů. Stále více a více sportovně založených řidičů potřebovalo dynamicky a komfortně přepravovat větší množství zavazadel. Najednou lidé začali mluvit o „kombi životním stylu“.
Další výrobci začali horečně vyvíjet automobily kombinující výbavu, kvalitu, komfort a výkonnost sedanů s praktičností. Tato idea si rychle našla mnoho následníků.
A co se stalo s Maxem Reisböckem? Tento 51letý automobilový nadšenec stále staví prototypy pro BMW – nyní však v odpovědnější pozici. Eberhard v. Kuenheim vyjádřil svůj vděk svým vlastním způsobem: „Lidé jsou různí. Znám mnohé, kteří se samostatně pouštějí do velkých věcí, aniž by je k tomu někdo vyzýval. A tak bych rád připomněl člověka, který víceméně vyvinul BMW Touring.“
Hans-Joachim Rehg
BMW magazín 3/99
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií