Třetí podnik seriálu Eastern Europe Cup pohárových octavií vyvrcholil v sobotu na Nürburgringu druhým závodem.

Čtvrté letošní prvenství si připsal Petr Fulín, který tak dál zůstává s výrazným náskokem v čele celkové klasifikace.

Druhá polovina seriálu EEC začne v červenci na Oscherslebenu.

Třetí podnik seriálu Eastern Europe Cup pohárových octavií vyvrcholil v sobotu na Nürburgringu druhým závodem.
Třetí podnik seriálu Eastern Europe Cup pohárových octavií vyvrcholil v sobotu na Nürburgringu druhým závodem.
Třetí podnik seriálu Eastern Europe Cup pohárových octavií vyvrcholil v sobotu na Nürburgringu druhým závodem.

Druhý dojel Tomáš Pekař a upevnil si stříbrnou pohárovou pozici. Třetí příčka patřila slovenskému pilotovi Patriku Nemcovi a čtvrtý byl Václav Brejla. Oba si tak prohodili pořadí z pátečního závodu, a tak se dál zatím dělí o bronzový stupínek.

Na sobotním startu

– v chladném větru ale pod modrou oblohou se na Nürburgringu smrskl počet octavií jen na šest, protože mimo hru po pátečních technických problémech zůstaly vozy Daniela Mildeho a Ivana Trejbala. Nicméně postavení na roštu ve společném třiadvacetičlenném poli s jezdci Bohemia Clio Cupu slibovalo i tak slušné drama. Los určil, že prvních osm jezdců z úvodního závodu si vymění pořadí, a tak Tomáš Pekař stál ve druhé řadě. První desítku uzavíral Petr Fulín, o dvě řady dál byl Václav Brejla, a o další místa zpět zůstali Patrik Nemec, Tadeáš Šimeček a Václav Novák.

Bleskový start Petra Fulína

Tomáši Pekařovi i Petru Fulínovi se dramatický start vydařil. Tomáš ale musel v Mercedes aréně využít i bezpečnostní asfaltovou zónu, aby se vyhnul kolizi. Naopak smůlu měl v této chvíli s cliem jedoucí Vukovič, který na Slovakiaringu tolik potrápil bezohlednou jízdou nejprve Nemce a pak Šimečka. Po ráně vycouval s pole jezdců k bariéře a závod pro něho skončil. Pekař si ale udržel čtvrtou pozici za trojicí renaultů clio, které vedl Švýcar Wüst, jen v prvním kole. Pak šel přes něho dravý Fulín, který se neuvěřitelným způsobem prodral přes soupeře a jeho další útok přibrzdily jen žluté vlajky, které signalizovaly nehodu Vukoviče. Chvíli to trvalo, a tak zatímco Wüst v čele získával sekundy, Petr musel trpět na čtvrté pozici. Ve chvíli, kdy dostal šanci opět zrychlit, posunul se v sedmém kole na druhé místo, ale to už měl Švýcar slušný náskok, který plzeňský jezdec jen stahoval. Cílem projel druhý se ztrátou 2,6 s. „Mohl to být mnohem napínavější boj s Wüstem, ale bohužel ředitel závodu nějak pozapomněl stáhnout žluté vlajky, a tak švýcarský jezdec získal v čele náskok, který už jsem stačil jen snížit. Jinak ale hezký závod. Hlavně start byl perfektní. Těší mne i páteční pole position a nejrychlejší zajetá kola v obou závodech. Udržel jsem si vedení v poháru, ale druhá polovina EEC bude ještě zajímavá“, řekl Petr Fulín.

Spokojený Tomáš Pekař

Tomáš Pekař znovu potvrdil, že umí odhadnout své síly a bojovat takticky. Nešel ve druhé polovině do zbytečných soubojů s cliy, které byly přece jen v zatáčkách rychlejší. Cílem projel sedmý a v EEC bral body za druhé místo. „S výsledkem jsem spokojen. Auto nemělo optimální nastavení, špatně zatáčelo, ale to jsme věděli už před startem. Na Nürburgringu jsme jeli poprvé a bez testů něco měnit na poslední chvíli by bylo zbytečným riskem. Jediné, co mě dnes překvapilo, jak rychlý byl po startu Petr Fulín, myslel jsem si, že bude za mnou mnohem déle. Start se mu neskutečně povedl. Teď máme před sebou trochu čas připravit auto, které jsme už koupili od Ivana Vršínského, na další podnik a budu se těšit na další napínavý boj“, řekl Tomáš Pekař.

Souboj Brejla – Nemec, stále nerozhodně

Třetí místo vybojoval Patrik Nemec. Na Nürburgringu s vypůjčenou octavií od Vekra racing teamu překvapil a určitě nejen sebe. Znovu zajel velice vyrovnaně, bez jediné chybičky se držel neustále ve druhé desítce a cílem projel třetí z octavií, celkově na šestnácté pozici. „Auto jelo dobře, ale přece jen nebylo naladěno na sto procent. Výsledek je tedy nad očekávání, zvláště, když jsem měl úsporný režim i pokud jde o pneumatiky. Nyní mě čeká práce doma. Snad dám svoji octavii dopořádku a na Oscherslebenu nebudu chybět“, doplnil Patrik Nemec. V úvodu to vypadalo na velký souboj s Václavem Brejlou o celkově třetí místo v pohárové klasifikaci. Jenže ani tentokrát octavie nejela podle představ loňského vítěze poháru. „Mechanici přitom na voze vyměnili pomalu vše, co měli k dispozici, ale po prvních kolech motor opět zvadnul. Jezdil jsem tak o dvě sekundy pomaluji, než bych měl. Bylo to jen trápení. Smůla, příjemné počasí, a tak jsem věřil, že si závody na tak slavné a krásné trati užiji víc“, řekl Václav Brejla, který přesto dojel čtvrtý, když v polovině odstoupil ze závodu mladý Tadeáš Šimeček. Dravý jezdec sice v v prvních kolech měl našlápnuto k útoku na Nemce, ale ve chvíli, kdy už to vypadalo dobře, praskla hadice chlazení. „Teplota motoru vylétla, a protože to je asi výkonově nejlepší pohárový motor, tak jsem okamžitě zastavil, abych ho nezničil. Škoda, dnes bych určitě na třetí místo mohl myslet. V první polovině seriálu se mi smůla hodně lepila na paty, tak snad v té druhé už to bude lepší“, řekl Tadeáš Šimeček. Páté místo tak obsadil Václav Novák, ale ani on nebyl s autem spokojený. „Po třech kolech šel výkon motoru opět dolu. Přitom jsme vyměnili elektroniku, ale motor začal vynechávat, a tak stejně jako v pátek jsem to v podstatě jen dokroužil. Na tak slavné trati jsem to ale vzdát nemohl“, dodal Václav Novák.

Výsledky – EEC (Nürburgring)

2.závod:

  • 1. Petr Fulín (Vekra racing)
  • 2. Tomáš Pekař (Geus okna)
  • 3. Patrik Nemec (Automedia)
  • 4. Václav Brejla (Auto Brejla)
  • 5. Václav Novák (Auto Brejla)

Pořadí v EEC po třech podnicích:

  • 1. Petr Fulín – 116
  • 2. Tomáš Pekař – 72
  • 3.-4. Václav Brejla – 56
  • 3.-4. Patrik Nemec – 56
  • 5. Daniel Milde – 30
  • 6. Václav Novák – 27
  • 7. Ivan Trejbal – 22
  • 8.-9. Tadeáš Šimeček – 18
  • 8.-9. Miloslav Kárný – 18
  • 10. Laura Hájková – 12

Karel Malina, Goodwill Media

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Enyaq překonal hranici 200 000 vyrobených kusů

Enyaq překonal hranici 200 000...

Škoda Auto dosáhla významného milníku v rozvoji své strategie e-mobility: celkem vyrobila již 200 000 vozů Enyaq a Enyaq Coupé. Jubilejním vozem se stal bílý Enyaq Coupé Sportline, který sjel z...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vloni v Česku přibylo 6640 nových osobních bateriových elektromobilů

Vloni v Česku přibylo 6640 nových...

V České republice byl v roce 2023 zaregistrován historicky nejvyšší počet nových bateriových elektrických vozidel. Podle kategorií se jednalo o 6640 osobních vozidel, 353 lehkých užitkových...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modernizované modely Scala a Kamiq přicházejí na český trh ve verzi First Edition

Modernizované modely Scala a Kamiq...

Dvojice kompaktních modelů značky Škoda přichází v inovované podobě. České zastoupení automobilky pro tuto příležitost připravilo speciální nabídku vozů Scala First Edition a Kamiq First...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plzeňským zlatem do vedení poháru 2+

Plzeňským zlatem do vedení poháru 2+

XVII. ročník Lak Racing Rallye Plzeň přinesl dramatický a divácky zajímavý souboj o celkové vítězství od první až do poslední rychlostní zkoušky. Jedním z jeho protagonistů byla posádka...