Němec Sven Barth se při premiéře v nejsilnější divizi dočkal na italské trati poblíž Bergama svých dvou vítězství.
Krátký, dva a půl kilometru dlouhý okruh Franciacorta, který je mladší tří let, hostil o víkendu první letošní závody Sports Car Challenge.
Stejně jako v minulosti je pole rozdělené na silné prototypy nad 2000ccm3, jejich slabší protivníci do dvou litrů, retro vozy a GT vozy v cupové úpravě.
Sven Barth
– letos poprvé vyzkoušel prototyp PRC WRC60 s turbomotorem a při svých prvních závodech s tímto vozem dokázal dvakrát zvítězit. Velkým soupeřem Bartha byl ale Ital Bellarosa startující na domácí půdě s prototypem Wolf Honda. Ten také s malým náskokem první jízdu vyhrál, ovšem hned po závodě mu sportovní komisaři odečetli 25 sekund pro předjíždění pod žlutou vlajkou. Naštvaný Bellarosa pak už v druhém závodě nestartoval. Souboj Payr, Fiedler a Rüffer dopadl dost nešťastně pro několikanásobného mistra SCC Payra, když vyletěl z dráhy a ze druhého místa se tak radoval Andreas Fiedler na PRC BMW a třetí v cíli se radoval Thorten Rüffer, který tak s vozem Norma Honda zvítězil ve druhé divizi. S vozy Crosslé Ford startovalo nakonec v Itálii osmnáct strojů ve druhé divizi, což už je hodně zajímavé číslo.
Druhý závod
– pro sebe opět vyhrál Sven Barth, jehož předsezónní testy na Hockenheimringu již ukázali možnosti tohoto jezdce. Wolfi Payr s PRC Ford Cosworth se bodů nedočal ani v neděli, když se musel ve druhém kole odporoučet pro poruchu převodovky. Fiedler si s Rüfferem zahráli opět hru na honěnou, ovšem Fiedler své druhé místo uhájil a celkově třetí Rüffer na Norma Honda zvítězil ve druhé divizi prototypů do 2000ccm3. V první jízdě dojel druhý rakouský mladík Sandro Bickel s náskokem 3 sekund na zle dotírajícího Marca Borga, který jako první mohl využít startu s novým turbomotorem.
Vesele si to rozdávali i v nedělním klání. ,,Na rovinkách byl trochu rychlejší Borgo, poznamenal třetí Bickel po závodě“. Čtvrtý pak závod dokončil Uwe Burk s Ligierem Honda.
Třetím místem v 1 divizi potěšil Georg Hallau s Pilbeamem, za kterým se v první jízdě umístil Ital Scalini na strojí Lucchini a jeho kolega Baccarelli pak v neděli skončil s Lucchini třetí, před Hallauem na Pilbeamu.
V retro vozech Crosslé Ford nebylo nad Andyho Feigenwintera. Obě jízdy vyhrál a dvakrát druhý skončil Grau. V neděli pak před Beat Eggimannovou. Divizi GT vozů si opanoval Jürgen Bender s Porsche 997 GT3 Cup.
SSC Franciacorta Bergamo:
D1 sobota
- S.Barth (D) – PRC WRC60
- A.Fiedler (D) – PRC BMW
- G.Hallau (D) – Pilbeam
D2 sobota
- T.Rüffer (D) – Norma Honda CN
- S.Bickel (A) – PRC Honda CN
- M.Borgo (CH) – PRC Turbo
D1 neděle
- S.Barth (D) – PRC WRC60
- A.Fiedler (D) – PRC BMW
- L.Baccarelli (I) – Lucchini BMW
D2 neděle
- T.Rüffer (D) – Norma Honda CN
- M.Borgo (CH) – PRC Turbo
- S.Bickel (A) – PRC Honda CN