Speciálně zkonstruovaný prototyp přichází s úplně novým konceptem závodních speciálů.
Využívá komponenty a technologii sériového elektromobilu Nissan LEAF, ovšem ty jsou zabudované do působivé závodní karosérie z uhlíkových vláken.
Jeho název, umístěný na zadním panelu hned pod masivním nastavitelným přítlačným křídlem, zní Nissan LEAFTM. Pohonný systém sestává z pokročilé lithium-iontové baterie, kterou je vybaven i sériově vyráběný elektromobil. I když speciálu chybí zadní dveře, zadní sedadla, zavazadlový prostor, audiosystém, navigace, čalounění a další vybavení, jistá příbuznost ve vzhledu obou vozů zůstává patrná. Tím ale podobnost mezi sériově vyráběným vozem Nissan LEAF a speciálem Nissan LEAF NISMO RC končí.
Jak napovídá zkratka „RC“ (Racing Competition – závodní speciál), byl tento elektrický vůz zkonstruován proto, aby pojem „závodní zelená“ rozšířil o další význam. Automobilka Nissan, která uvedením nového osobního vozidla Nissan LEAF ve Spojených státech, Evropě a Japonsku získala vedoucí pozici ve výrobě vozidel s nulovými emisemi, nyní zaměřila svou pozornost na prostředí závodních okruhů, aby upozornila na zdánlivě nevyužitý potenciál elektromobilů.
„Vůz Nissan LEAF NISMO RC, na jehož přípravě spojili své síly profesionálové ze skupiny NISMO, sportovní divize společnosti Nissan, s konstruktéry ze závodních týmů Super GT a FIA GT1 této společnosti, poslouží jako pojízdná laboratoř ke zrychlení vývoje elektromobilů a aerodynamických systémů. Zároveň bude využit jako platforma pro rozvoj nových ekologických závodních šampionátů,“ prohlásil Carlos Tavares, předseda představenstva společnosti Nissan Americas.
Nový elektrický závodní speciál bude v průběhu roku 2011 předváděn na celé řadě motoristických akcí. Společnost Nissan chce navíc prozkoumat možnosti zavedení speciální kategorie šampionátu pro automobily s nulovými emisemi.
Automobil Nissan LEAF NISMO RC
– je navržen a konstruován jako skutečný závodní vůz, počínaje skořepinovou karosérií kompletně vyrobenou z uhlíkových vláken. Trojdílná karosérie zahrnuje odnímatelné přední i zadní části, pevně vestavěná okna, přední i zadní světla LED a nastavitelné zadní přítlačné křídlo. Dvoudveřová závodní verze je inspirovaná exteriérem Nissanu LEAF, vnější vzhled dotváří speciální bílý čtyřvrstvý bílý perleťový nátěr s modrou grafikou NISMOZero Emission.
Srovnáme-li rozměry obou vozů, má nový závodní speciál o 100 mm kratší rozvor, je také o něco delší a širší. Největší rozdíl je ve výšce – vůz NISMO RC je o více než 343 mm nižší než sériový LEAF a s 938 kg váží asi o 40 % méně než sériová verze.
Uspořádání speciálu NISMO RC se od sériového sedanu rovněž výrazně liší. Baterie, elektrický motor a měnič jsou umístěné uprostřed a navíc má poháněná zadní kola, na rozdíl od sériového Nissanu LEAF s předním pohonem. Využívá zavěšení předních i zadních kol na dvojitých trojúhelníkových ramenech a nastavitelné vyvážení brzd. Je vybavený 18palcovými šestipaprskovými ráfky a závodními pneumatikami P22540R18 Bridgestone.
Stejně jako sériový Nissan LEAF je NISMO RC poháněný lithium-iontovou baterií sestávající ze 48 kompaktních modulů a střídavým synchronním motorem s rychlou odezvou o výkonu 80 kW. Prostřednictvím rychlé nabíječky pod zadním krytem lze baterii nabít na 80 procent celkové kapacity během 30 minut. Na rozdíl od ostatních závodních vozů nemá automobil NISMO RC výfuk, při jízdě nevypouští žádné emise a nevydává žádný hluk.
Předběžné testy ukázaly, že vůz NISMO RC dokáže zrychlit z 0 na 100 kmh za 6,85 s a jeho maximální rychlost je 150 kmh. Předpokládaná doba jízdy je kolem 20 minut v závodních podmínkách.
„Mezi lidmi stále panuje přesvědčení, že na stupnici automobilových emocí patří elektromobilům jen ty spodní příčky. To se ale rozhodně netýká ani sériového Nissanu LEAF ani tohoto speciálu,“ dodal Tavares. „Majitelé vozů Nissan LEAF přijali nový svět nulových emisí za svůj. A my věříme, že stejný potenciál dříme i ve světě motoristického sportu a Nissan s pýchou stojí na startovním roštu jako první.“
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií