Ostatně i proto tato společnost patří dlouhodobě mezi nejhodnotnější značky na světě a současně nabízí produkty, které jsou vždy o krok napřed.
Komplexní vývojová strategie společnosti BMW Group se rozděluje na dva základní pilíře:
BMW EfficientDynamics: inovace pro snižování spotřeby paliva.
Do tohoto vývojového přístupu patří technologie, jejichž cílem je snižování spotřeby paliva, jinými slovy technologie přinášející zvýšení účinnosti využívání energie uvnitř automobilu. Tento přístup se však neomezuje pouze na snižování spotřeby stávajících automobilů, ale současně také v jeho rámci vznikají nová řešení pro zajištění individuální mobility v budoucnosti. To vše je součástí přístupu BMW EfficientDynamics.
BMW ConnectedDrive: propojením k větší bezpečnosti, komfortu i radosti z jízdy.
Automobil se díky propojování svých systémů stává stále komplexnějším strojem. Mezi sebou však nekomunikují pouze systémy uvnitř vozu, ale také samotný automobil se posunuje do pozice interaktivní součásti svého okolí. Všechny systémy, jejichž společným úkolem je posunování úrovně bezpečnosti, zvyšování komfortu obsluhy, zlepšování informovanosti řidiče a v neposlední řadě i zvyšování úrovně celkové bezpečnosti na silnicích, jsou hlavními pilíři vývojové strategie BMW ConnectedDrive.
Technologické inovace BMW Group.
Kapitola 1 – BMW EfficientDynamics.
Zásady vývojové strategie BMW EfficientDynamics aplikuje BMW na své produkty již od prvních okamžiků své existence v roce 1916, kdy byly hlavním výrobním programem pověstné letecké motory. Důraz na zvyšování účinnosti, který se projevuje zlepšením výkonových parametrů a současně také snížením spotřeby paliva, se v rámci BMW Group slučuje pod označením BMW EfficientDynamics. Výsledky tohoto přístupu jsou jasně patrné, vždyť průměrná spotřeba v Evropě prodávaných modelů BMW klesla mezi roky 1995 a 2008 o celých 27 procent.
Soubor technologií BMW EfficientDynamics lze rozdělit na několik částí. V krátko a střednědobém horizontu je hlavním cílem snižování spotřeby paliva automobilů poháněných spalovacími motory, stejně tak jako hybridními soustavami. Jedná se tedy především o vývoj účinnějších pohonných jednotek, optimalizování aerodynamiky, snižování hmotnosti používáním pokrokových materiálů, ale současně také inteligentní řízení toků energie uvnitř automobilu. Součástí tohoto plánu jsou též hybridní automobily, které BMW již od roku 2009 ve dvou modelech (BMW ActiveHybrid 7 a BMW ActiveHybrid X6) ve svém výrobním programu nabízí.
Pohled do vzdálenější budoucnosti: elektřina a vodík.
V dlouhodobém horizontu se přístup BMW EfficientDynamics soustředí především na automobily s čistě elektrickým pohonem a na automobily poháněné vodíkem. U těchto druhů pohonu nevznikají při jízdě žádné emise CO2. Vodíkový pohon, kde se toto palivo používá ve spalovacím motoru, se již prakticky osvědčil ve vývojových modelech BMW Hydrogen 7.
Pro budoucnost se jako jedna z cest ukazuje také čistě elektrický pohon. BMW Group je i v tomto ohledu velmi daleko. V rámci testovacího provozu totiž už vyrobilo například 600 kusů elektrického MINI E, které jezdily po celém světě, aby zajistily potřebné množství informací o způsobu používání elektrických automobilů. Testovací program elektromobility pokračuje i v roce 2011, kdy se představilo BMW ActiveE – elektromobil postavený na základě BMW řady 1 Coupé.
Součástí strategie BMW EfficientDynamics je kromě jiného také nová značka v rámci BMW – BMW i, která se soustředí na řešení stále naléhavější otázky zajištění individuální mobility ve světových velkoměstech. První automobil – BMW i3 – se představí ve velmi pokrokové podobě s čistě elektrickým pohonem již v roce 2013.
Seriál Technologické inovace BMW Group: základní informace.
Seriál Technologické inovace BMW představuje v ucelené podobě vybrané technologie, které již fungují, nebo se v dohledné době objeví v sériových vozech BMW.
Současně představuje dvojici rozsáhlých vývojových strategií BMW EfficientDynamics a BMW ConnectedDrive, díky nimž mají vozy BMW skutečný technologický náskok.
Seriál Technologické inovace BMW je rozdělen do 19 samostatných kapitol, které jsou a budou pravidelně vydávány.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.