V nezávislé studii publikované v březnu 2011 se objevil dotaz „Je zákazník připraven a ochoten koupit si elektromobil…?“

Potvrdilo se, že mezi spotřebiteli je Toyota nejuznávanější značkou mezi výrobci hybridních vozů a elektromobilů.

Ve společném průzkumu společnosti EurotaxGlass, která se věnuje především analýzám v automobilovém průmyslu, a britského marketingového a výzkumného institutu Harris Interactive, byla tato otázka nastolena v nejnovější studii Elektrifikace v automobilovém průmyslu – pohled evropských spotřebitelů.

Přibližně 30 % respondentů vyjadřovalo zájem o elektromobily a vozy s hybridním pohonem,

– přičemž Toyota jasně figurovala na všech trzích jako automobilka s nejvyšším povědomím o značce. Na dotaz o uvedení konkrétní značky elektromobilu nebo hybridního automobilu uvedlo cca 15 % respondentů značku Toyota, přičemž pouze 6 % jmenovalo nejbližšího konkurenčního výrobce hybridních vozů.

Ekologická vlajková loď značky Toyota

– se kromě toho ukazuje jako jediný skutečně známý model z celé nabídky elektromobilů i hybridních automobilů – plných 16 % respondentů aktivně znalo mnohokrát oceněný model Prius, zatímco jen 6 % uvedlo nejbližší konkurenční vůz.

Studie dokladuje přesvědčení automobilky Toyota o vysokém potenciálu trhu s hybridními vozy. Uzavírá slovy: „Otevřenost zákazníků vůči alternativním pohonům je výrazně vyšší než činí aktuální podíl tohoto typu pohonu na trhu. A to platí na všech významných evropských trzích.“

Po celém světě se již prodalo přes 3 miliony vozů s hybridním pohonem a Toyota pokračuje v nasazování technologie plnohodnotného hybridního pohonu do všech hlavních modelů prodávaných na evropských trzích.

Koncept Yaris HSD

– představený na ženevském autosalonu 2011, navazuje na loňské úspěšné představení modelu Auris HSD v nižší střední třídě a předznamenává záměry automobilky Toyota uvést pohon Hybrid Synergy Drive® i do třídy malých vozů (segment B), která je co do objemu v Evropě nejvýznamnější. Model Prius+, první sedmimístný vůz s plně hybridním pohonem na evropském trhu a představený rovněž na letošním ženevském autosalonu, se v Evropě začne prodávat v roce 2012.

Toyota Prius Plug-in Hybrid

V minulém roce Toyota představila model Prius Plug-in Hybrid v rámci globálního programu omezeného pronájmu, a dosáhla tak dalšího milníku v otázkách trvale udržitelné mobility. Během roku 2012 začne Toyota nabízet model Prius Plug-in Hybrid všem zákazníkům.

Přestože vyššímu prodeji elektromobilů stále brání vyšší cena, kratší jízdní dosah a slabá dobíjecí infrastruktura, Toyota považuje technologii „plug-in hybrid“ za nejreálnější krátko až střednědobé technické řešení elektrifikace systémů pohonu.

Model Prius Plug-in Hybrid

– s plně hybridním pohonem významným způsobem rozšiřuje možnosti pohonu Hybrid Synergy Drive® a nabízí svému majiteli to nejlepší z obou typů pohonu. Při přesunech na kratší vzdálenosti se zapojuje rozšířený čistě elektrický režim EV, zatímco díky zážehovému motoru hybridního hnacího systému může Prius Plug-in Hybrid vykazovat značný jízdní dosah.

Toyota zůstává věrna svému přesvědčení, že hybridní pohon je základní technologií budoucnosti.

Automobilka se vývoji pohonu Hybrid Synergy Drive® věnuje již více než desetiletí. Toyota díky historicky bezkonkurenční zkušenosti svých zákazníků, zaujímá nezpochybnitelnou vedoucí pozici na cestě k trvale udržitelné mobilitě.

1 Přes 5000 spotřebitelů z Francie, Německa, Itálie, Španělska a Velké Británie odpovídalo na dotazy, které zjišťovaly znalosti, zájem a případný záměr těchto spotřebitelů koupit si elektromobil nebo vůz s hybridním pohonem. Další informace o studii najdete na stránkách www.eurotax.com.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota Hilux v novém: 9. generace bude mild-hybridní, čistě elektrická i vodíková

Toyota Hilux v novém: 9. generace bude...

To, že Toyota uvede na trh zcela nový Hilux deváté generace, s tím se počítalo. Ale že posune legendární pick-up do nové éry elektrifikovaných pohonů i s vodíkovým palivovým článkem, to je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Předprodej hybridní Toyoty Aygo X začíná. Jaké jsou české ceny?

Předprodej hybridní Toyoty Aygo X...

Toyota Aygo X prošla proměnou, dostala modernější tvář, ale také pohon – poprvé je k dostání jako hybrid. A právě teď startuje dlouho očekávaná možnost zarezervovat si svůj nový vůz...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má české ceny

Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má...

Toyota zahájila předprodej nové sportovní verze modelu GR Yaris pro rok 2026 pod označením Aero Performance. Cena vozu inspirovaného účastí Toyoty ve světovém šampionátu rallye WRC začíná na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“? Toyota chystá mini elektromobil do 45 km/h

Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“?...

Toyota zkoumá, jak bude vypadat městská doprava zítřka – malá, tichá a elektrická. Konsorcium vedené Toyota Manufacturing UK získalo od britské vlády podporu na studii proveditelnosti lehkého...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota testuje, jestli její auta správně voní/hqdefault.jpg">

Toyota testuje, jestli její auta...

Automobilka Toyota je známa svou precizností a důrazem na kvalitu. Své vozy podrobuje různým testům, které mají ověřit jejich bezpečnost, spolehlivost nebo uživatelský komfort, přesto asi...