Citroëny DS3 WRC míří na šotolinu na Rally Mexiko (3. – 6. 3. 2011)

Po startu na sněhu a ledu ve Švédsku pokračuje mistrovství světa WRC sedmi soutěžemi v řadě na šotolině, první z nich je na programu Rally Mexiko.

Sébastien Loeb a Daniel Elena, první posádka Citroën Total World Rally teamu, se chystá zaútočit na své páté vítězství na prašných cestách kolem Leonu. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia by rádi uspěli také, vždyť je čeká rally, na které v mistrovství světa debutovali.

Vzhůru nad 2000 metrů

Hned devět z třinácti soutěží v programu letošního šampionátu se uskuteční právě na šotolině. Rally Guanajuato Mexico je první zastávkou na světové tour na tomto typu povrchu. Na první rally na asfaltu si posádky budou muset počkat až do konce srpna, kdy se jede Rally Německo.

V historii sedmý ročník mexického podniku bude mít zcela nový úvod, který se odehraje v srdci historického města Guanajuato, které je součástí historického dědictví UNESCO. Guanajuato je známé především svou architekturou, barvami a stříbrnými doly. V těchto kulisách bude startovat rally, ale zároveň to bude skvělé divadlo pro všechny diváky. Další partie rally jsou takřka totožné s ročníkem 2010 s Power Stage navíc coby závěrečné finále na osmikilometrové trase rychlostních zkoušek RZ 13 a 17, které se jedou v sobotu. Pro Mexiko je typická vysoká nadmořská výška, takže soutěž se bude odehrávat mezi 2000 až 2700 metry nad mořem. Právě kvůli tomuto faktu si příprava vozů vyžádala zvláštní péči, zejména co se motorů týče.

Loeb popáté?

Citroën se na tento povrch a podmínky dokázal vždy dobře připravit. Francouzi do Mexika přijíždějí se čtyřmi vítězstvími na této rally díky Sébastienu Loebovi a Danielu Elenovi s Xsarou WRC (2006) a C4 WRC (2007, 2008 a 2010). Loni C4 WRC stvrdila absolutní monopol díky dalším posádkám na podiu Petteru Solbergovi a Sébastienu Ogierovi.

Sébastien Ogier, který byl čtvrtý ve Švédsku, se na Mexiko opravdu těší. „Mám na Mexiko dobré vzpomínky. V roce 2008 jsme tu na našem prvním startu v juniorském mistrovství světa na C2 Super 1600 vyhráli a byli jsme osmí celkově. Loni jsme v dramatickém závěru bojovali s Petterem Solbergem o druhou příčku. Letos budeme mít dobrou startovní pozici první den. Na této rally cítím jistotu během rychlostních zkoušek, které jsou pro pilota velice zábavné. Stejně jako moji soupeři, jsme i my velice zvědaví na to, jak dobrou práci jsme v testování odvedli.“

Sébastien Loeb, vítěz posledních čtyř ročníků mexické rally, jde do Leónu s cílem vyhrát i popáté. „Až tato první rally na šotolině je skutečným startem do sezony. Tyto tratě budou nejspíš tím, s čím se budeme po zbytek sezony nejvíc setkávat – se speciální kombinací rychlých a velmi zatáčkovitých sekcí. Je jasné, že na vítězství nebude zrovna málo kandidátů. Pro nás bude důležité, abychom neztráceli zbytečně body na vedoucí závodníky.“

Třetí Citroën DS3 WRC mají v rukách Petter Sollberg a Chris Patterson, aktuálně pátí v mistrovství světa. Stejně jako oba Sébastienové je i Nor odhodlaný dojet na stupně vítězů!

Tři otázky pro Xaviera Mestelana – Pinona, stájového šéfa Citroën Total WRT

Jak se srovnáváte s faktem, že ve Švédsku nebyl ani jeden Citroën DS3 WRC na stupních vítězů?

Výsledky z této rally bych nepřeceňoval. I když podmínky byly stejné pro všechny posádky, naše auta byla stejně rychlá jako naši rivalové. Číselně vzato naše auta zajela deset nejrychlejších časů z 22 možných. Navíc to byla jediná soutěž za celý rok, která se jela na sněhu a s pneumatikami s hroty. Měli jsme po soutěži poměrně obsáhlý rozbor, a myslím si, že pro budoucnost jsme našli spoustu zajímavých momentů.

Je Citroën DS3 WRC lépe vyladěný na šotolinu?

Mistrovství světa WRC bylo vždycky víc o šotolinových rally. I když nelze zcela vypustit podniky na sněhu a asfaltu, je ale vždy nejdůležitější mít auto co nejvíce konkurenceschopné právě na šotolinu na startu sezony. V testování jsme se zaměřili na nejrůznější druhy šotoliny, od hrubé až po hladký povrch v rychlejších sekcích. Stále pracujeme na tom, abychom zvládli přechod na nové pneumatiky Michelin.

Jedním z charakteristických rysů Rally Mexiko je vysoká nadmořská výška přes 2000 metrů. Jak jste připravovali auta na „kyslíkový dluh“?

„Z Mexika máme dost zkušeností, vyhrávali jsme tu s Xsarou a C4. Když chcete být rychlý na tomto povrchu, musíte mít dobré zavěšení a brzdy, které vydrží. A co se nadmořské výšky týče, musíte si pohrát s nastavením rychlostních stupňů a s výkonovou charakteristikou motoru. Je to jen o testování, jinak se motor příliš neodlišuje od toho, který jsme měli ve Švédsku.“

Rally Mexiko ve zkratce

  • Druhá rally ze třinácti.
  • Trať: celkem 1031,30 km, z toho 364,87 měřených v 22 RZ.
  • Povrch: šotolina
  • Základna: Leo´n
  • Servisní park: Poliforum Expo Center
  • Počasí: teploty od 7 do 30°C, slunečno.

Program:

Čtvrtek 3. března

Shakedown: 8 -12 na 5,13km dlouhé trati 15,90 km od servisního parku.

Startovní ceremoniál: čtvrtek 3. března na Alhondiga de Granaditas v Guanajuato ve 20.00

Start: 18.20 – RZ 1: Guanajuato Street Stage (1,05 km), cíl kolem 21.26.

Pátek 4. března

Start 8.00, servis A 8.00 – RZ 2: Alfaro 1 (8,43 km), RZ 3: Ortega 1 (23,83 km), RZ 4: El Cubilete 1 (18,87 km), RZ 5: León Street Stage (1,33 km), servis B (12.49), RZ 6: Alfaro 2 (26,01 km), RZ 7: Ortega 2 (23,83 km), RZ 8: El Cubilete 2 (18,87 km), Flexi-servis C (17.13), RZ 9: Super Special 1 (2,21 km), RZ 10: Super Special 2 (2,21 km), cíl kolem 20.20.

Sobota 5. března

Start 8.00, servis D (8.00), RZ 11: Ibarrilla 1 (29,90 km), RZ 12: Duarte 1 (23,27 km), RZ 13: Derramadero 1 (23,28 km), RZ 14: León Street Stage (1,33 km), servis E (12.48), RZ 15: Ibarrilla 2 (29,90 km), RZ 16: Duarte 2 (23,27 km), RZ 17 : Derramadero 2 (23,28 km), Flexi – servis F (17.11), RZ 18: Super Special 3 (2,21 km), RZ 19: Super Special 4 (2,21 km), cíl kolem 21.18.

Neděle 6. března

Start 7.30, servis G (7.30), RZ 20: Guanajuatito (29,13 km), RZ 21: Comanjilla (24,59 km), RZ 22: Guanajuato Power Stage (8,28 km), servis H (12.21), cíl kolem 13.00. Pódium: neděle 6. března v 13.00 na Foro del Lago.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...